PDA

View Full Version : Zang-versterking voor in oefenruimte



Reel Big Fish
3 december 2004, 17:57
Hallo allemaal en bedankt voor het lezen!! Lees ook even verder aub :)

Ik vraag mij af hoe ik mijn zang kan versterken tijdens het oefenen met de band, ik moet nu namelijk schreeuwen en ik kom er nog niet bovenuit... hoe kan ik mijn zang versterken op een GOEDKOPE manier? Een microfoon is al aanwezig ;)

Alvast bedankt!

wietse
3 december 2004, 18:16
euh een zangversterker?
niet zo'n hele dikke maar zo'n 100 watt topje , zijn 2ehands niet zo duur want iedereen wil tegenwoordig actief spul en dat oude spul raken ze bijna niet meer kwijt.
en dan nog minimaal één monitor en een paar speakertjes erbij en klaar , een investering waar je geen spijt van krijgt is ook te gebruiken voor kleine gigs.
je kan ook altijd nog gaan brullen ovewr een gitaarversterker maar dat is ook niet alles , klinkt ook nergens naar en de speaker houdt er niet van.
goedkoopste oplossing is natuurlijk dat de rest zachter gaat ,is nergens voor nodig zo tyfusluid te oefenen ,komt de samenwerking ook niet ten goede in een band.

Reel Big Fish
4 december 2004, 10:53
Aha ok maar ik dacht meer aan iets als bijvoorbeeld alleen een versterker ofzo, is dat niet mogelijk, bijvoorbeeld 40 watt zangversterker zonder allerlei rand-apparatuur...

Alvast bedankt

ps. de versterkers kunnen niet zachter anders overheerst de drum heel erg

Harry
5 december 2004, 18:35
een aktieve monitor misschien? En ik zou niet bezuinigen op zangversterking, want je kunt je stembanden maar een keer vernielen.

bloempot
14 januari 2005, 18:13
ik heb een davoli versterker van 100watt kunnen kopen voor 150euro ,en is eigenlijk perfect voor zang ,dus mss es naar een goedkope gitaarversterker maar met veel wattjes als je het niet zo een groot budget hebt en als je weel een groot budget hebben de andere als goede tips gegeven over wat het beste is daar heb ik niets meer aan toe te voegen

JeStO
21 februari 2005, 17:48
ik ben het eigenlijk wel met harry eens.

maar ik heb op het moment precies hetzelfde probleem en ik heb al zitten kijken. we zaten te denken aan een pre - amp een een actieve speaker. dat leek ons genoeg. maar dat tot nu toe hebben we alleen en mic en een pre - amp voor betaalbare prijs kunnen vinden. speakers zijn op marktplaats bijna niet te vinden en nieuw zijn ze erg duur. dus ik sluit me aan bij reel big fish. mijn vraag is heb ik nu aan een actieve speaker genoeg (ervan uitgaande dat ik al een mic en een pre - amp) heb??