PDA

View Full Version : Peavey Classic 50 Top



jeroen rommens
3 december 2004, 17:15
Is dit een goede versterker ?
Is dit een buizen versterker ?
Wat si een redelijke 2dehands prijs voor zoiets ?

marc_o
3 december 2004, 17:19
Is een erg goede versterker, één van die onderschatte bakken die een hoop versterkers aan de kant kan zetten!
Is naar mijn mening een hoop marshalls de baas en kan clean ook meer dan prima z'n mannetje staan.
Is volledig buizen.
prijzen weet ik even niet, ligt aan het bouwjaar...

Metoshade
3 december 2004, 17:57
Inderdaad een erg goede buizenbak voor het geld. Je ziet ze hier niet zo erg vaak, de head-versie, dus ik denk dat de prijs daarom iets hoger kan zijn. Iets rond de 650 euro is denk ik een richtprijs voor een 2e "Tweed" top in redelijk goede conditie. Maargoed, prijs is idd verbonden aan het bouwjaar.

De versterker heeft meen ik 2 kanalen, clean en drive. Clean is gewoon goed, niet heel goed, maar gewoon goed. Laagje reverb erover en het is erg bruikbaar. De drive is ook erg lekker, Blues, Rock, Hard Rock, t kan allemaal. Wil je meer, dan zet je er een pedaaltje voor, daar reageert ie erg goed op. Het is een beetje een vintage bak met een goede toon en goede features. 2 Kanalen, Reverb, FX Loop, en het ding zit ook nog goed in elkaar.

Met een goed cabinet en een setje nieuwe (hoge kwaliteit) buisjes klinkt deze top heel erg goed. Inderdaad knalt ie menige Marshall omver qua klank. Je hebt ook zat volume om op te treden. Ik vind de Classic 50 2x12 voor z'n geld niet te verslaan, ik denk dat voor de top hetzelfde geld, vooral omdat je zelf mag weten welk cabinet je pakt, iets met V30's of Greenbacks etc.

Ik heb zelf de Delta Blues, een combo met een 15" speaker, zit in dezelfde lijn, klinkt gewoon zeer goed en degelijk. Goede toon.