PDA

View Full Version : intonatie + vervorming



john.3001
3 december 2004, 09:22
Even een vraagje, als je gitaar niet goed is geintoneerd, wordt dit dan nog es extra versterkt door overdrive of distortion effecten?
Als ik namelijk mijn BOSS Superoverdrive aansluit op het cleane kanaal, heb ik geen hoorbare last van intonatieproblemen (G + B snaar, waar anders...), maar als ik mijn gitaar door de Superoverdrive en een smerig kanaal laat lopen, begint mijn gitaar vreemd te klinken...
Oh, btw, ik heb een mex strat met tex mex pups en een Roland Cube30 versterker...

jorrit
3 december 2004, 09:53
t kan ook komen doordat je teveel gain hebt, sommige signalen mixen niet lekker, meestal word een overdrive signaal dat niet helemaal genoeg gain heeft wat meer gain gegeven door een beetje toe te voegen. als je teveel hebt klinkt het ook niet meer

john.3001
3 december 2004, 11:17
t kan ook komen doordat je teveel gain hebt, sommige signalen mixen niet lekker, meestal word een overdrive signaal dat niet helemaal genoeg gain heeft wat meer gain gegeven door een beetje toe te voegen. als je teveel hebt klinkt het ook niet meer

Je bedoelt dat je dan van die vreemde boventonen krijgt (harmonics?). Zoveel gain gebruik ik niet...

Negative K3 fan
3 december 2004, 13:15
ik zou eerst met een stemapparaat gaan controleren of je gitaar echt goed is geintoneerd en dan eens verder kijken. ik vraag me trouqwens af waarom je een superoedrive door je smerige kanaal laat lopen, krijg je toch te veel gain van, net wat jorrit zegt.

kun je misschien ook een lkein stukje opnemen zodat we kunnen horen wat je precies bedoelt want hier wordt denk ik het grootste gedeelte niet wijzer van.

john.3001
6 december 2004, 09:26
ik zou eerst met een stemapparaat gaan controleren of je gitaar echt goed is geintoneerd en dan eens verder kijken. ik vraag me trouqwens af waarom je een superoedrive door je smerige kanaal laat lopen, krijg je toch te veel gain van, net wat jorrit zegt.

kun je misschien ook een lkein stukje opnemen zodat we kunnen horen wat je precies bedoelt want hier wordt denk ik het grootste gedeelte niet wijzer van.

Hmm, ik heb mijn overdrive es op het cleane kanaal aangesloten en nu heb ik er geen last meer van... Zoveel gain was misschien toch niet goed (misschien moet ik maar een goede fuzzbox kopen en die op de clean zetten...)...