PDA

View Full Version : GT-6 versterken via PA



MaBeCo
3 december 2004, 00:07
Hallo daar, normaal speel ik met de gitaar rechtstreeks in de Multitone. Heb sinds kort een GT-6 voor als ik niet wil sjouwen. Ik ben nu al een tijdje op zoek naar de lekkerste versterking voor die GT-6, vanavond via een heeeeeeeeeeeel ( 30,00 Euro ) goedkoop mengpaneeltje over het PA gespeeld, klonk best wel acceptabel eigenlijk. Nu wil ik binnenkort een goed mengpaneeltje aanschaffen ( die goedkope had alleen een volumeknop ), hebben jullie tips voor me waar ik op moet letten, een vriend van me had het over een Mackey, jullie hulp is me zeer dankbaar!

Lord Abortion
3 december 2004, 09:52
Hangt er sterk vanaf wat je wil. Hoeveel sporen moet het ding hebben, moet het MIDI-compatibel zijn, moeten er basiseffecten op, ... Maar over het algemeen zijn de Mackies (schrijfwijze?) wel bij de top binnen elke prijsklasse. Ik weet ook niet waarvoor je het mengpaneel zou gebruiken, als het is voor een projectstudio, let dan ook op het lawaai van de ventilator als je met condensermicro's werkt. Nuja, geef een duidelijker beeld van de toepassing, en ik zou beter kunnen helpen.

MaBeCo
3 december 2004, 11:08
Allereerst bedankt voor je reactie, het is waarschijnlijk makkelijker dan je denkt. In onze repetitieruimte staat een PA ( altijd opgezet ), 2 speakers en 1 basbox. Normaal sleepte ik mijn Koch Multitone combo mee om te spelen maar dat gesjouw iedere keer ben ik zat. Daarom heb ik die GT-6 gekocht. Afgelopen donderdag voor het eerst meegenomen naar de repetitieruimte, daar stond nog dat goedkope mengpaneeltje. Van de gitaar naar de GT-6 naar het goedkope mengpaneeltje naar de bovenstaande speakers. Het geluid was al acceptabel, er zit echter alleen een volume knop op dat goedkope mengtafeltje ( Behringer ). Ik dacht als ik nou een beter mengtafeltje koop ( alleen voor mijn gitaar ) dat zal het geluid nog wel beter worden. Moet dus een stereo mengtafeltje zijn met wat toonregeling, effecten niet, die komen van de GT-6.

Lord Abortion
3 december 2004, 11:31
Als het enkel voor 1 gitaar is zal je het goedkoopst eruit zijn met een mengpaneel met 2 kanalen. Ik ken daar niet echt een goed merk/type voor, maar informeer daar eens voor in winkels die redelijk wat hebben van platenspelers en DJ-apparatuur, want het is zoiets dat je zou nodig hebben. Maar nog iets: kan je je GT-6 niet gewoon op je PA zetten? normaalgezien zou dat ook moeten werken.

Antal
3 december 2004, 12:07
Ik neem aan dat je gitaar en zang wilt mengen. Want voor alleen gitaar heb je natuurlijk geen mengpaneel nodig.

Wat betreft de keuze: Mackie maakt idd goede mengpanelen. Is het echter alleen om te oefenen dan kun je denk ik met een behringer ook prima uit de voeten. Ik zou gewoon even kijken waar je hem allemaal voor wilt gebruiken, wat hij moet kunnen en wat je budget is.

MaBeCo
3 december 2004, 15:23
STOM, STOM, STOM!!!!!!!!!!!!!!!
Sorry dat ik jullie tijd heb gebruikt, ik kan inderdaad gewoon vanaf mijn GT-6 rechtstreeks naar de PA, zonder mengpaneeltje.
Stom zeg, sorry nogmaals. Ga het gelijk proberen dit weekend.