PDA

View Full Version : Weer Marshall!! JCM 600...



MrHammett
2 december 2004, 22:21
Er staat een Marshall JCM 600 op gitaarmarkt.. Was een beetje verbaasd over de naam, dacht dat et een type fout was. Maar na wat verdieping :D blijkt er een kern van waarheid in te zitten!
Is deze buizenbak een degelijke amp of valt het tegen?
Iemand ervaring misschien?

Antal
3 december 2004, 02:13
Qua versterker is dat volgens mij dezelfde als JCM60 top, wat weer dezelfde is als mijn JTM60. En dat is toch wel een erg lekkere amp. Vooral kanaal 1. Het 2de kanaal ben ik niet zo kapot van. Maar ja, dat geld voor alle marshalls met een 2de kanaal volgens mij.

marc_o
3 december 2004, 10:57
Nee Antal, dat is het volgens mij niet hoor, de JCM 600 is een stuk moderner gevoiced en is meer de 60 watt uitvoering van de JCM 800, en kan zeer zeker ook flink scheuren. Is een beetje ondergeschoven kindje van Marshall, maar helemaal niet slecht. De JTM series zijn echt bedoeld als Vintagebakkies toch?

Gretsch6120
3 december 2004, 11:02
Ik heb een JTM60 en een JCM600 gehad.
De JTM60 heb ik al na 1 maand in moeten ruilen tegen de JCM600 omdat er een "productiefout" in de JTM serie zat. De printplaatjes van de JTM zaten te dicht op de buizen en er was te weinig ventilatie. Hierdoor wilde er na een korte tijd wel eens wat misgaan met je amp.
Daarna de JCM600 gehad en vele jaren over gespeeld. Was zeker niet ontevreden. Erg lekker bakkie. (kwam er alleen achter dat ik meer een fender man was..)

Antal
3 december 2004, 12:24
Dude had voorheen die jcm600 top. Deze was van binnen echt exact hetzelfde als de mijne hoor. Zat alleen een andere kleur kastje omheen. Hij heeft daar destijds volgens mij nog contact over gehad met Marshall. Vraag het hem zou ik zeggen.

En wat een productiefout betreft, ze zullen het wel hersteld hebben op een gegeven moment. Anders was die van mij al lang overleden. En ik heb er nooit problemen mee gehad.

Droffie
3 december 2004, 15:58
Nee Antal, dat is het volgens mij niet hoor, de JCM 600 is een stuk moderner gevoiced en is meer de 60 watt uitvoering van de JCM 800, en kan zeer zeker ook flink scheuren. Is een beetje ondergeschoven kindje van Marshall, maar helemaal niet slecht. De JTM series zijn echt bedoeld als Vintagebakkies toch?
Precies mark...klopt. Die dingen kunnen scheuren als de ziekte. Helaas wat betrouwbaarheidsproblemen. Verder een leuke bak wel. Had 'm toevallig een paar maanden geleden ge-ab'd met de de Engl Screamer...geen vergelijk...

MrHammett
3 december 2004, 17:10
Duz over het algemeen wel goede bak..
Wanneer werden ze eigenlijk geproduceerd (want lijkt me niet erg oude bak, en in het Marshall archief staat het volgens mij ook niet)?
Nieuwprijs??

marc_o
3 december 2004, 17:16
Volgens mij vanaf half de jaren 90

Agent_Smith
5 december 2004, 09:14
Nee Antal, dat is het volgens mij niet hoor, de JCM 600 is een stuk moderner gevoiced en is meer de 60 watt uitvoering van de JCM 800, en kan zeer zeker ook flink scheuren. Is een beetje ondergeschoven kindje van Marshall, maar helemaal niet slecht. De JTM series zijn echt bedoeld als Vintagebakkies toch?

Idd, helemaal mee eens. Ik speel zelf al jaren op een JCM600 top zonder enige problemen. Volgens mij zijn ze na de JCM900's gekomen, zo rond de jcm2000 series. Hij is dan ook een generatie jonger als de 900 en dat merk je aan de sound en features (zoals volledig gescheiden EQ). Echt een hele veelzijdige amp!