PDA

View Full Version : Engl savage 120



xshredx
2 december 2004, 22:18
Kan er me iemand zeggen wat een faire prijs zou zijn voor een Engl Savage 120 (°1998) met Z-10 footswitch?

thanks

BramVersteeg
2 december 2004, 23:31
50 euro zou wel een mooie prijs zijn :razz: .

doncker
2 december 2004, 23:38
45 als het ver rijden is :-D

Nee serieus ik denk aan +- 1200 €

marc_o
3 december 2004, 10:54
Dan mag ie wel in perfecte staat zijn, denk inderdaad rond de €1100-1200. Hier op het forum zijn er vast wel een paar geinteresseerd, zoals NeeraDJ.

Swan
3 december 2004, 13:06
ik was vorige week bij Feedback Rdam, daar verkocht iemand zn Savage top(kweetnie hoeveel watt) met Engl 212cab met vintage 30s voor..... 750 euro aan Feedback.....

dat is toch echt idioot weinig voor zo'n set?

Negative K3 fan
3 december 2004, 13:24
misschien was het zon savage 60, maar dan is het nog erg weinig. Beetje aso dat je die man daar niet op had aangesproken.

NeeraDJ
3 december 2004, 14:01
ik was vorige week bij Feedback Rdam, daar verkocht iemand zn Savage top(kweetnie hoeveel watt) met Engl 212cab met vintage 30s voor..... 750 euro aan Feedback.....

dat is toch echt idioot weinig voor zo'n set?

Damn Swan, had je mij niet even kunnen PM'en daarover

Ik zou idd geïnteresseerd zijn, maar als je de zoekfunctie gebruikt dan kun je lezen dat er een maandje of 2 geleden iemand zijn Savage 120 verkocht voor 950 perfecte staat (en nieuwe buizen?), maar dat was met Z5 dacht ik. Dus perhaps 1000 ofzo :???:

Stuur me maar een berichtje xshredx, misschien komen we er samen uit

LordRiffenstein
3 december 2004, 14:29
Damn Swan, had je mij niet even kunnen PM'en daarover

Ik zou idd geïnteresseerd zijn, maar als je de zoekfunctie gebruikt dan kun je lezen dat er een maandje of 2 geleden iemand zijn Savage 120 verkocht voor 950 perfecte staat (en nieuwe buizen?), maar dat was met Z5 dacht ik. Dus perhaps 1000 ofzo :???:

Stuur me maar een berichtje xshredx, misschien komen we er samen uit

Ff checken maar dit is toch het GITAARNET-forum en niet het NeeraDJ-forum, right? Moet iedereen weten wat jou interesseerd?

Het is niet omdat iemand een item voor een bepaalde prijs verkoopt dat dit de GANGBARE verkoopprijs is. Je kan nog jaren roepen dat er ooit iemand een Savage120 tegen 950 verkocht heeft. De gangbare verkoopprijs is en blijft om en bij de 1200-1300euro. Afgelopen Ebay-veiling (http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=21763&item=3765411294&rd=1)

Ik kan morgen een Dumble versterker verkopen voor 1000euro, wil dit zeggen dat vanaf dan 1000euro de gangbare prijs is? :roll:

NeeraDJ
3 december 2004, 14:42
Uhm dude, ik zag een rare tolex Savage 120 voor 1000 euro weggaan, een andere 950, weer een ander 890 euro. Moet ik die veilingen bewaren voor je om het je te bewijzen? En tja als ik toch een mooi gemiddelde maakt dan lijkt het me voor mijzelf logisch dat ik dan dit als gangbare prijs in mijn hoofd heb. Je moet zelf maar eens rondkijken Yoeri

Pff ik weet niet wat jou probleem, is maar ik heb nooit kritiek gehad op het uiten van mijn eigen mening, daar heb ik immers recht op of niet?

LordRiffenstein
3 december 2004, 15:01
Uhm dude, ik zag een rare tolex Savage 120 voor 1000 euro weggaan, een andere 950, weer een ander 890 euro. Moet ik die veilingen bewaren voor je om het je te bewijzen? En tja als ik toch een mooi gemiddelde maakt dan lijkt het me voor mijzelf logisch dat ik dan dit als gangbare prijs in mijn hoofd heb. Je moet zelf maar eens rondkijken Yoeri

Pff ik weet niet wat jou probleem, is maar ik heb nooit kritiek gehad op het uiten van mijn eigen mening, daar heb ik immers recht op of niet?

Die 'rare' tolex was door een amateur gedaan dus is dat geen 'upgrade', de andere veilingen heb ik niet gezien, verder is er dan de veiling die ik gepost heb. En voor het gemak vergeet je dan even dat Engl in Duitsland altijd al goedkoper is.

Het probleem is dat jij je mening als waarheid loopt te verkondiging, zelfs als er meerdere mensen iets anders zeggen. En je opmerking richting Swan vind ik op zijn minst not done, alsof iedereen hier jouw zaakjes moet bijhouden. Als je slim was, had je ff op de site van Feedback gekeken en dan wist je dat het hier ging om een Savage60.

marc_o
3 december 2004, 15:52
Hey Youri,

Waarom verkoop jij je Duotone?

Negative K3 fan
3 december 2004, 16:13
hey marc, ik zag de ad ook net en vraag me precies hetzelfde af :D

Baco
3 december 2004, 16:14
Een gokje: omdat hij mss op zoek is nr een 2x12 waarop hij z'n andere spullen op zal aansluiten?

Lijkt me geen slecht plan, trouwens...

LordRiffenstein
3 december 2004, 16:51
Inderdaad, zoals Bart Baco als zei, ik ga voor een 2x12 cab. Ik had die Duotone voor de kleinere optredens zeg maar. Helaas mis ik de Engl-sound te fel en ook wel de thump van de Engls. Verder niks verkeerd over de Duotone, ERG goeie versterker die me eigenlijk zeer verbaasd heeft, positief verbaasd.

marc_o
3 december 2004, 17:15
Sovereign niets voor je?
Handelbaar en toch genoeg power..











(het is wel heel toevallig dat je 'm te koop zet nadat je een zondagje naar mijn Fandango heb zitten staren.......kan natuurlijk toeval zijn.....kan... :) )

LordRiffenstein
3 december 2004, 19:20
Sovereign niets voor je?
Handelbaar en toch genoeg power..

(het is wel heel toevallig dat je 'm te koop zet nadat je een zondagje naar mijn Fandango heb zitten staren.......kan natuurlijk toeval zijn.....kan... :) )

Nah, ik heb al 2 Engls, kan ik net zo goed een 2x12 kopen, is goedkoper.

Fandango? Is dat een Italiaanse opera-zanger? :razz:

Swan
3 december 2004, 19:29
misschien was het zon savage 60, maar dan is het nog erg weinig. Beetje aso dat je die man daar niet op had aangesproken.


die gast van fietbek zei duidelijk dat hij meer zou krijgen als hij em particulier zou verkopen, maar dat wou diegene niet.....beetje raar mannetje....
anders had ik er echt wel wat van gezegd maarja

@Neeradj: geen idee dat je er 1 zocht

NeeraDJ
3 december 2004, 19:49
En voor het gemak vergeet je dan even dat Engl in Duitsland altijd al goedkoper is.

Het probleem is dat jij je mening als waarheid loopt te verkondiging, zelfs als er meerdere mensen iets anders zeggen. En je opmerking richting Swan vind ik op zijn minst not done, alsof iedereen hier jouw zaakjes moet bijhouden. Als je slim was, had je ff op de site van Feedback gekeken en dan wist je dat het hier ging om een Savage60.

Allereerst Swan, zo bedoelde ik het niet, meer als ingetypte afterthought ik geef ook best toe dat ik niet bepaald heb duidelijk gemaakt dat ik ernaar zocht. Marc_odijk heeft het toevallig gelezen denk ik. Sorry als het verkeerd overkwam.

Hmm ja Lordriff, maar ik zag die Savage toevallig voor 950 gaan en het gemiddelde ongeveer daar terrecht komen. Overigens gaat het topic over wat JIJ ervoor zou geven, en ik heb helemaal niet mijn mening als waarheid lopen verkondigen, lijkt me nogal moeilijk zoiets te doen :roll:. Overigens weet ik niet waarover je het hebt omdat ik nooit heb gezegd of gevraagd of het een 120 of een 60 Savage was :???: . Dus als ik slim was..?

Ik begrijp dat mijn zin tegen Swan verkeerd overkwam, maar de rest vind ik totaal nergens op slaan, tja sorry

Swan
3 december 2004, 19:55
dude t maakt me nix uit...ik had zelf bijna zoiets van...ik koop em voor 800 en zet em op MP maarja heb geen geld momenteel :razz:

Josdevos
3 december 2004, 19:55
Die 120 was dat niet eentje van begin jaren 90? Van Niels? Marc? Jij weet hier meer over? Was jou ex Savage right? Fijne kerel trouwens Niels, heb z'n Explorer destijds gekocht...

LordRiffenstein
3 december 2004, 19:56
Overigens weet ik niet waarover je het hebt omdat ik nooit heb gezegd of gevraagd of het een 120 of een 60 Savage was :???: . Dus als ik slim was..?

Als je op de site van Feedback was gaan kijken, had je geweten dat het verhaal van Swan over een Savage60 ging en dan had je hem er niet moeten over 'aanspreken'. Ik wou ook ff vermijden dat je met het idee ging lopen dat je voor 750 een Savage120 + 2x12 kon kopen :razz:

Josdevos
3 december 2004, 19:57
:lol:

Sorry hoor NeeraDJ, wij hebben het bijgelegd vorige week omdat het uit de hand gelopen was, maar je veralgemening gaat echt te ver... Je gaat gewoon wachten tot je binnen 10 jaar terug een 120 voor €950 kan kopen zeker? Het feit dat er met die tolex gemessed was kan nl ook voor een waardedaling zorgen hé, het feit dat een amp meer als 10j oud is namelijk ook...

Swan
3 december 2004, 20:08
hahaha damn....

engl versterker savage 60 720 euro
engl 212 cab vertical 450euro

die fuckers maken dus 420 euro winst...dat is meer dan 50% :o

NeeraDJ
3 december 2004, 20:11
Als je op de site van Feedback was gaan kijken, had je geweten dat het verhaal van Swan over een Savage60 ging en dan had je hem er niet moeten over 'aanspreken'. Ik wou ook ff vermijden dat je met het idee ging lopen dat je voor 750 een Savage120 + 2x12 kon kopen :razz:

Haha dat zou me wat zijn :-D :razz:
Nee maar de Savage 60 schijnt op een hotrodded Marshall manier ook wel bruut te klinken dus vandaar dat ik hem voor die prijs ook had gesnatched.

Vos, ja wss gaat het ook echt te ver omdat ik natuurlijk minder lang dan jullie beiden ENGLs in de gaten heb gehouden. Maar voor de prijzen waar ik ze de laatste maanden voor heb zien gaan had ik daar niet bepaald bij stil gestaan. Ik zie ze nogal dalen eigenlijk, of ligt dat geheel aan mij? En nee, ik pak gewoon de eerste beste amp die me bevalt en kijk of ik in de zomer nog een Bogner o.i.d. kan bemachtigen, altijd al een droom van mij geweest. Tenzij mijn volgende zo bruut wordt dat mijn Bognerhonger opeens wordt gestilt

xshredx
3 december 2004, 23:40
Stuur me maar een berichtje xshredx, misschien komen we er samen uit
Misverstandje??
Ik stel deze vraag niet omdat ik een Engl Savage 120 wil verkopen, maar net omdat ik er één wou kopen... vanavond wezen kijken en... verkocht.
En ik zal er meer dan 950 voor betalen :D

johantipker
4 december 2004, 02:26
Zag laatst een gitarist spelen via een Rat distortion over een Spider II 2 x 12 stereo amp. Zelden zo'n gave sound gehoord! Cultuur schok! Die gast speelde ook wel monsterlijk goed en kanonhard! Dit zijn ampjes van 350 euri........ gaat weken duren voor ik deze klap te boven ben, ik die nog nooit een fatsoenlijke sound uit zo'n line6 ding heb gekregen!
Affijn ben vervolgens zelf maar een zo'n Spider II gaan checken, en zit nu te denken er eentje voor mijn lespraktijk aan te schaffen, voor dat geld kun je toch geen buil vallen. Graag reakties, brand me maar af!

LordRiffenstein
4 december 2004, 12:02
Zag laatst een gitarist spelen via een Rat distortion over een Spider II 2 x 12 stereo amp. Zelden zo'n gave sound gehoord! Cultuur schok! Die gast speelde ook wel monsterlijk goed en kanonhard! Dit zijn ampjes van 350 euri........ gaat weken duren voor ik deze klap te boven ben, ik die nog nooit een fatsoenlijke sound uit zo'n line6 ding heb gekregen!
Affijn ben vervolgens zelf maar een zo'n Spider II gaan checken, en zit nu te denken er eentje voor mijn lespraktijk aan te schaffen, voor dat geld kun je toch geen buil vallen. Graag reakties, brand me maar af!

GEEEEEEUW :roll:

NeeraDJ
4 december 2004, 12:47
Lordriff :???: :???: :???:
Ik vond die Spider II ook onwijs goed, zelden zo'n dynamische modelling amp vooral voor die prijs gehoord. Maar tone zit voornamelijk in de vingers 8-), al zijn de meeste gear-junks het hiermee oneens

Josdevos
5 december 2004, 14:49
Die Spider 2 is voor z'n geld zeer behoorlijk maar johantipker vergelijkt hier wel appelen en peren.

NeeraDJ als jou toon toch in je vingers zit why bother??? :razz: Zo'n Spider stack is toch errrug lekkkeerrr right? Moet voor €150 2de hands wel te vinden zijn...

Ik klink helemaal anders als ik over een modelling amp speel, tis de combinatie van de vingers en de gear die de gitarist maken... Iemand anders zal over mijn rig ook helemaal anders klinken en vice versa.

Voor les op te geven of om thuis wat op te spelen lijken die Spidertjes me inderdaad niet slecht hoor, voort geld kan je niet gekloot zijn... maar het staat wat raar in een thread over de Savage 120...

marc_o
5 december 2004, 18:21
Die 120 was dat niet eentje van begin jaren 90? Van Niels? Marc? Jij weet hier meer over? Was jou ex Savage right? Fijne kerel trouwens Niels, heb z'n Explorer destijds gekocht...

Als het die van Niels was, dan is het mijn oude savage inderdaad, het gaat hier om de eerste versie met KT-88 eindbuizen en 2 heuse gloeilampen voor extra verlichting. Later is ie ge-update met andere eindbuizen en geen gloeilampen, maar flinke leds voor verlichting, maar daar weet lord Riff veel meer van.