PDA

View Full Version : POD2 en/of V-AMP 2



chairman
2 december 2004, 20:00
Hoi

Ik heb sinds ongeveer een jaar in het bezit van een yamaha magicstomp. Er zitten hele mooie geluiden in alleen het geen wat ik mis is dat je maar 1 preset tegelijkertijd aan kan zetten.

Weten jullie of het mogelijk is bij POD2 en/of V-AMP 2 om meerde presets tegelijkertijd aan te zetten zodat je bijvoorbeeld een overdrive met delay aankan zetten.

chairman
4 december 2004, 12:54
KICK

Fvddungen
4 december 2004, 14:09
Je haalt paar dingen door elkaar. Ook op de pod en v-amp kun je maar 1 preset tegelijk selecteren (gelukkig wel), maar zo'n preset is een combinatie van preamp/cab, eq, filter, modulator, effecten en reverb enzo. Een aparte overdrive zit er dus niet op, maar dat regel je met de preamp keuze + de gain. Verder voeg je daar bv compressor, delay, chorus en reverb aan toe, al naar gelang je smaak.

Laat je niet misleiden door de beperkte instellingsmogelijkheden met de knoppen op het apparaat, want met de software op een pc is veel meer in te stellen. Althans bij de V-amp. Of dat ook zo bij de pod is, weet ik niet, maar ik ga maar van uit van wel.

Welk model je kiest is kwestie van smaak en budget. Zelf vind ik van de Behringer de prestatie/prijs verhouding veel beter. De V-amp moet je vergelijken met de gewone pod. Qua mogelijkheden en geluid nagenoeg hetzelfde. De pod xt en live kunnen meer en klinken misschien beter, maar de prijs is er ook wel naar.

BlackSun
4 december 2004, 15:03
Kan je bij de magic stomp dan ook niet zelf rpesets amken? dan gooi je er zelf een delay ofzo doorheen. Werkt hetzelfde als de POD/V-amp toch..