PDA

View Full Version : Post your favorite Teese RMC3 settings



jero
2 december 2004, 19:31
Ik heb sinds enkele weken een Teese RMC3, maar heb nog niet echt mijn ideale setting gevonden. Om wat inspiratie op te doen ben ik benieuwd naar de instellingen van de RMC3(LE) bezitters op dit forum!

BLOK182
2 december 2004, 19:59
Ik heb em op de SRV-setting staan met stevige volumeboost!

Mitch
2 december 2004, 20:42
Als ik weer in de oefenruimte ben wil ik er wel een fotootje van maken, maar ik heb de mijne nogal middy en hoog afgesteld. Snijdt -ie op gain wat lekkerder door de mix en krijg ik een lekker beheersbare feedback.

Tips voor het afstellen:
-zet alle trimpots in de middenstand en ga eerst met de dip-switches aan de slag. Zie daarvoor vooral de tips op de RMC-site.
-regel daarna de mid af, die geeft de 'strot' aan je wah sound.
-regel daarna bas af dat -ie niet te veel gaat oversturen in het laag.
-volume naar smaak.

Klaar ! :)

LordRiffenstein
2 december 2004, 21:25
Ik zal ook een fotootje maken van de settings van mijn RMC3LE.

Mitch
2 december 2004, 21:29
Fandango gehoord: DuoTone te koop ? :razz:

LordRiffenstein
2 december 2004, 21:44
Fandango gehoord: DuoTone te koop ? :razz:

Euh ja en ja maar het een heeft geen verband met het ander.

Ik vind Rivera nl. niks behalve enkele zoals de Quiana en die Rake heads.

jero
2 december 2004, 22:01
goede tips, ben ook benieuwd naar de fotootjes!

BLOK182
3 december 2004, 12:05
http://riffenstein.kingsmeade.net/stuff/intern%20rmc3le.JPG

Thanks to Youri / Lordriffenstein!

BLOK182
3 december 2004, 17:47
Heb trouwens in die setting nog een redelijke soundclip, Charvel + Engl Powerball + Teese wah...misschien is Youri zo vriendelijk mij deze te hosten? 8)

Mitch
3 december 2004, 22:31
Yoeri, was maar een geintje hoor.

Hé Blokkie, hoez it dat ? Lage deel van de sweep eruithalen en bass-eq voluit.... gaat dat niet erg oversturen ondanks het neutrale volume ?

BLOK182
4 december 2004, 14:00
Clean overstuurt het ook behoorlijk, maar met vette scheur derop klinkt het masssief, vet, duidelijk, ipv vies en schellig, vandaar. Ik probeer Yoeri wel een clipje te sturen, dan horen jullie het wel :wink:

LordRiffenstein
4 december 2004, 15:28
En de settings op mijn RMC3LE, door velen goedgekeurd tijdens de pedalendag :razz:

http://riffenstein.kingsmeade.net/stuff/RMC3LE%20Settings.jpg

Deze setting werkt goed zowel met clean als overdrive. Geen last van oversturing op het clean tenzij je met hot pickups speelt. Ik gebruik enkel single coils dus heb ik er geen last van.