PDA

View Full Version : if you dont like me thats too bad mix tips



Hempo
2 december 2004, 14:56
Hallo,

We hebben een opname gemaakt in een kleine studio, kregen we aangeboden. We hebben een beetje gemixed gisteren, en snel op minidisc gezet.
Nu we het terugluister vinden we het wat leeg klinken. Sowieso moeten de gitaren nog wat uit elkaar gezet worden, en moet 1 gitaar nog even wat harder (die van het thema en de solo).

Mijn vraag is: wat moeten we doen om het krachtiger, voller te laten klinken. Ik denk zelf meer compressie en galm, maar zijn er nog andere manieren voor?

http://home.tiscali.nl/~flattyres/iydlmttb.mp3

Probe-guy
3 december 2004, 16:14
het klinkt alsof het Mono is

als het geen mono is is alles iig heel dicht op het midden ge panned

probeer de gitaren is wat uit elkaar te pannen
en wat compressie en reverb (niet te veel) over de zang heen

en over de gitaren en drums kan ook wel wat compressie

Probe-guy
3 december 2004, 16:14
ow en Cool nummer trouwens

jaywalker
3 december 2004, 22:14
KLinkt leuk

Heeft heel veel weg van hendrix voor de gipsies (meer funk en dus koeler)

Keep the soul alive!

Reel Big Fish
4 december 2004, 11:17
KLinkt leuk

Heeft heel veel weg van hendrix voor de gipsies (meer funk en dus koeler)

Keep the soul alive!

... uuuuh??? :lol:

Hempo
4 december 2004, 12:07
danku.
ja ik heb 'm per ongeluk met een mono-kabeltje vanaf m'n minidisc op de PC gezet. maargoed we gaan a.s. donderdag weer verder.

Robs
6 december 2004, 22:22
Lekker nummer...

Het geluid kan inderdaad wel wat beter: zowel van de gitaren als van de mix. Ik heb zelf niet echt verstand van dat soort dingen, maar ik weet wel dat de keren dat ik met de band in de studio het afmixen/masteren behoorlijk hielp. Maar goed, daar heb je waarschijnlijk niet veel aan...

Wel lekkere muziek ieg: veel optredens? Succes met opnemen!

Hempo
7 december 2004, 10:28
Hmmz, de mp3 die ik hier gepost heb is een mono-versie.
Toen ik van m'n minidisc op de PC opnam, had ik alleen links, terwijl rechts meer de solo en thema zat. vandaar dat die gitaar veel te zacht is. Ik post later nog wel es de goede versie (zit nu op school)

Bouke
10 december 2004, 20:27
Hey Hempo,

Ik vind het wel een lekker liedeke. En.... ik vind de zangeres goed klinken! Best overtuigend en hier en daar (1:42 bijv.) zelfs erg gaaf!

Als je een andere mix post luister ik ook wel even naar de mix etc.

Groets,

Bouke

Azrael
10 december 2004, 20:28
Inderdaad.......we wachten op de nieuwe mix! 8-)

Hempo
10 december 2004, 21:53
o god :) bijna vergeten.

We hebben er inmiddels aan gesleuteld enzo, nieuwere versie heb ik niet, maarrr ik heb wel de stereo versie.

't is dezelfde link:
http://home.tiscali.nl/~flattyres/iydlmttb.mp3

Azrael
10 december 2004, 22:55
o god :) bijna vergeten.

We hebben er inmiddels aan gesleuteld enzo, nieuwere versie heb ik niet, maarrr ik heb wel de stereo versie.

't is dezelfde link:
http://home.tiscali.nl/~flattyres/iydlmttb.mp3

Das ook nieuw......

Hempo
11 december 2004, 00:07
ok, iig de stereo versie heb ik online gezet. laat maar horen waar we kunnen verbeteren. :)

poepsnaar
11 december 2004, 18:20
klinkt leuk, alleen ik hoor het bekende opneem probleempje van de bas. De lage tonen zijn goed aanwezig, maar verder hoor je de toon van de bas niet echt.

Hihat is af en toe klein beetje dominant,
Gitaar stukken zijn mooi

Zang vind ik heel mooi.

Hempo
11 december 2004, 20:44
oke,
dankjewel voor je commentaar:)

Stratman70
13 december 2004, 01:37
Hey Hempo, gaaf nummer. Ik hou best van dit geluid zo, het doet me wat aan de seventies denken en daar houdt de Stratman70 wel van.

Tips: misschien ietsje galm op de stem, maar wel heel subtiel dat je het geluid wat levendiger maakt. Misschien meer sporen voor de gitaren gebruiken en compressie idd.

Hempo
13 december 2004, 09:52
he stratman,
bedankt voor je commentaar. ik zal nog ff aan de slag gaan volgende week.

JorisBos
13 december 2004, 22:36
muziek is echt prima, zangeres vind ik in tegenstelling tot anderen op dit forum echter een stuk minder. Zit totaal geen soul in, geen verwassen stem (smaak), een veel te 'nette' stem.

Zal een te gekke meid zijn maar is niet echt een goeie zangeres.

Hempo
14 december 2004, 10:24
Ik denk dat dat een kwestie van smaak is. Het is wat mij betreft nog iets te schel/scherp, maar dat de soul mist ben ik niet met je eens. Misschien hebben we een ander gevoel van soul. Nu ben ik wel bevooroordeeld natuurlijk.

hoe dan ook, tnx voor t luisteren :)

basswasp
14 december 2004, 19:33
klinkt leuk, alleen ik hoor het bekende opneem probleempje van de bas. De lage tonen zijn goed aanwezig, maar verder hoor je de toon van de bas niet echt.

Hihat is af en toe klein beetje dominant,
Gitaar stukken zijn mooi

Zang vind ik heel mooi.
De bas is met een microfoon en DI opgenomen en met alleen de microfoon gemixt. Dat klonk in de studio het beste, maar nu ik thuis met een ander nummer bezig ben, denk ik dat DI een betere keus was geweest. Gelukkig heb ik het DI spoor nog.

Verder heb ik ook niet echt een bas met karakter. Het geluid is van zichzelf al vrij neutraal. Waarschijnlijk gaat wat EQ'en het wel iets oplossen.

Voor toekomstige opnames heb ik inmiddels een Sansamp Bass Driver DI 8-)

basswasp
14 december 2004, 19:33
klinkt leuk, alleen ik hoor het bekende opneem probleempje van de bas. De lage tonen zijn goed aanwezig, maar verder hoor je de toon van de bas niet echt.

Hihat is af en toe klein beetje dominant,
Gitaar stukken zijn mooi

Zang vind ik heel mooi.
De bas is met een microfoon en DI opgenomen en met alleen de microfoon gemixt. Dat klonk in de studio het beste, maar nu ik thuis met een ander nummer bezig ben, denk ik dat DI een betere keus was geweest. Gelukkig heb ik het DI spoor nog.

Verder heb ik ook niet echt een bas met karakter. Het geluid is van zichzelf al vrij neutraal. Waarschijnlijk gaat wat EQ'en het wel iets oplossen.

Voor toekomstige opnames heb ik inmiddels een Sansamp Bass Driver DI 8-)