PDA

View Full Version : parallelle effecten



charlie45
2 december 2004, 14:21
wie schakelt zijn effect parallel?

hoe regel je dat dan met modulatie, en hoe los je fase problemen op?

LordRiffenstein
2 december 2004, 14:22
wie schakelt zijn effect parallel?

hoe regel je dat dan met modulatie, en hoe los je fase problemen op?

Ik schakel binnenkort over van serieel nr parallel omdat ik enkel delay, reverb en pitch gebruik op mijn G-Major. Modulatie stuff haal ik uit mijn Mod Pro die voor mijn versterker hangt.

kokeleko
2 december 2004, 18:16
Ome Ko , draait parallel.

Fase problemen los je op door er absoluut zeker van te zijn dat GEEN droog signaal uit je fx-doos komt, daarna kun je het gewoon mixen met je (parallele)fx-loop op je amp.
Uit mijn MPX-G2(post fx) haal ik enkel Delay en Reverb , die ik parallel laat routen in de G2.

Modulatie (b.v.chorus en harmonizer)heb ik ook parallel, uit een MPX-G2 en een IPS-33B, mix ik te samen met een DMC dual line mixer.

Ook zet ik wel eens voor de amp een chorus , phaser of flanger, laatste 2 klinken voor de amp beter, vind ik persoonlijk.

charlie45
2 december 2004, 18:50
aha, ik denk ongeveer in dezelfde richting.

ik heb alleen nog geen erg goeie resultaten met parallelle chorus gehad. (tc scf, pearl chorus)

kokeleko
2 december 2004, 19:07
Klopt chorus is lastig, de chorus parallel is redelijk .
Maar zet je je chorus ervoor mis je weer direct geluid, tis een kwestie van smaak.
Ik doe ook wel eens een combi , ervoor en ernaast, zweeft lekker.

Pedaaltjes zijn ook lastig parallel, of zijn dat geen pedaalkes van jou die je noemde?

charlie45
3 december 2004, 09:38
ja, ik heb pedaaltjes.

ik heb gisteren weer geexperimenteerd

chorus en delay in parallelle loop. hier is een probleempje, je kunt ze niet tegelijkertijd aanzetten.. ook niet heel belangrijk voor mij

ik heb twee chorus pedaaltjes geprobeerd, de ene werkte veel beter parallel dan de ander.

kokeleko
3 december 2004, 13:34
Tja, met die pedalen in de loop ben ik niet zo thuis, werken ze elkaar tegen ofzo??

niels5150
11 december 2004, 13:19
wat is nou een goed merk lijnmixer, en wat kosten ze? En zijn er ook die je met midi van parallel naar serieel kan schakelen? Ik zit erover te denken een G-major puur voor de galm en delay te gebruiken en parallel, alleen zou ik hem bij sommige presets graag serieel willen hebben.
Interessant zou wel kunnen zijn een combinatie van die 2. Bijv een g-major parallel mbv lijnmixer en een bijv mod pro voor je input van de amp, en die bijvoorbeeld in de loop van een GRX4 zodat je geen degradatie hebt als je hem niet gebruikt....
Iemand ideen hierover?

niels5150
11 december 2004, 13:19
wat is nou een goed merk lijnmixer, en wat kosten ze? En zijn er ook die je met midi van parallel naar serieel kan schakelen? Ik zit erover te denken een G-major puur voor de galm en delay te gebruiken en parallel, alleen zou ik hem bij sommige presets graag serieel willen hebben.
Interessant zou wel kunnen zijn een combinatie van die 2. Bijv een g-major parallel mbv lijnmixer en een bijv mod pro voor je input van de amp, en die bijvoorbeeld in de loop van een GRX4 zodat je geen degradatie hebt als je hem niet gebruikt....
Iemand ideen hierover?

Jimi Hendrix
11 december 2004, 22:02
wat is nou een goed merk lijnmixer, en wat kosten ze? En zijn er ook die je met midi van parallel naar serieel kan schakelen? Ik zit erover te denken een G-major puur voor de galm en delay te gebruiken en parallel, alleen zou ik hem bij sommige presets graag serieel willen hebben.
Interessant zou wel kunnen zijn een combinatie van die 2. Bijv een g-major parallel mbv lijnmixer en een bijv mod pro voor je input van de amp, en die bijvoorbeeld in de loop van een GRX4 zodat je geen degradatie hebt als je hem niet gebruikt....
Iemand ideen hierover?

Je zou het kunnen proberen met een schakelbare A/B box die zowel A (GForce), B (direct) als A+B kan schakelen en die laten terugkomen via een lijnmixer...

niels5150
12 december 2004, 12:33
maar noem eens wat goede lijnmixers die niet te duur zijn, en in een rack passen.

kokeleko
12 december 2004, 12:37
Bijvoorbeeld: DMC Dual Stereo Line mixer half 19", ik dacht 275,- euri

Jimi Hendrix
13 december 2004, 17:21
Bijvoorbeeld: DMC Dual Stereo Line mixer half 19", ik dacht 275,- euri

Die heeft van de Haar vast wel toch? :D

kokeleko
13 december 2004, 17:48
Bijvoorbeeld: DMC Dual Stereo Line mixer half 19", ik dacht 275,- euri

Die heeft van de Haar vast wel toch? :D

Ik heb em laten bestellen , had ie NIET op voorraad.

Jimi Hendrix
14 december 2004, 00:39
Bijvoorbeeld: DMC Dual Stereo Line mixer half 19", ik dacht 275,- euri

Die heeft van de Haar vast wel toch? :D

Ik heb em laten bestellen , had ie NIET op voorraad.

das nou jammer.
Mijn Ernst rackgebeuren is trouwens bijna klaar, iemand interesse in foto's als het eenmaal klaar is?
(custom mixer/router, pedaallade+TC1210 MPX1 SPX90 etc?)
Ik kan in ieder geval niet wachten! YEAH!

BramVersteeg
14 december 2004, 11:06
Bijvoorbeeld: DMC Dual Stereo Line mixer half 19", ik dacht 275,- euri

Die heeft van de Haar vast wel toch? :D

Ik heb em laten bestellen , had ie NIET op voorraad.

das nou jammer.
Mijn Ernst rackgebeuren is trouwens bijna klaar, iemand interesse in foto's als het eenmaal klaar is?
(custom mixer/router, pedaallade+TC1210 MPX1 SPX90 etc?)
Ik kan in ieder geval niet wachten! YEAH!

Natuurlijk hebben we geen interesse in jouw domme, miezerige rackje............................ :-? :wink:

Kwijl...........................waar blijven die pics!? :razz:
En wat staat er in je lade?

Jimi Hendrix
14 december 2004, 11:26
Bijvoorbeeld: DMC Dual Stereo Line mixer half 19", ik dacht 275,- euri

Die heeft van de Haar vast wel toch? :D

Ik heb em laten bestellen , had ie NIET op voorraad.

das nou jammer.
Mijn Ernst rackgebeuren is trouwens bijna klaar, iemand interesse in foto's als het eenmaal klaar is?
(custom mixer/router, pedaallade+TC1210 MPX1 SPX90 etc?)
Ik kan in ieder geval niet wachten! YEAH!

Natuurlijk hebben we geen interesse in jouw domme, miezerige rackje............................ :-? :wink:

Kwijl...........................waar blijven die pics!? :razz:
En wat staat er in je lade?

Vrijdag haal ik hem op.
In de lade niet veel bijzonders, smallstone, electric mistress, mini qtron, carlmartin tremolo en compressor.

music-maker
22 november 2009, 22:23
Beste mensen,

ik kwam dit laatst tegen op een forum

http://img180.imageshack.us/img180/7429/sendreturnboth.jpg

De Boss Ls2 lineselector kan gebruikt worden als mixer A+B kanaal, waardoor je een perfecte mix kan maken van wet/dry signaal. Het zou de perfecte oplossing kunnen zijn!

Ik heb dit geprobeerd, maar helaas nog geen resultaat :(

Heb het voorbeeld gevolgd vanaf dat plaatje, i.p.v. die harmonix box (die hij gebruikt), heb ik gewoon een stereo naar 2x mono kabel gebruikt.

Iemand een idee hoe dit wel gaat werken?

Ramon

peter_heijnen
23 november 2009, 12:02
En zijn er ook die je met midi van parallel naar serieel kan schakelen?
De suhr minimix2 (http://www.suhrguitars.com/tonetools.aspx#minimix) kan het. Intern split de mmx2 het signaal uit je amp-send in tweeën en stuurt 'split1' rechtstreeks naar de mmx2 uitgang. 'Split2' gaat naar de mmx2-send en van daar naar de g-major. Diens wet only signaal komt terug op de mmx2 return en wordt toegevoegd aan 'split1' aan de mmx2 output, paralel dus.

Middels de ctr aansluiting op de mmx2 kun je 'split1' muten zodat alleen het signaal van de g-major naar de mmx2 output gaat. Als je nu een patch met wel wel dry signaal op de g-major gebruikt, gebruik je die serieel.

Yek1
23 november 2009, 13:56
Als je zoiets wilt doen met pedaaltjes, is de X-Bender Van Xotic waarsch een betere oplossing.



Beste mensen,

ik kwam dit laatst tegen op een forum

http://img180.imageshack.us/img180/7429/sendreturnboth.jpg

De Boss Ls2 lineselector kan gebruikt worden als mixer A+B kanaal, waardoor je een perfecte mix kan maken van wet/dry signaal. Het zou de perfecte oplossing kunnen zijn!

Ik heb dit geprobeerd, maar helaas nog geen resultaat :(

Heb het voorbeeld gevolgd vanaf dat plaatje, i.p.v. die harmonix box (die hij gebruikt), heb ik gewoon een stereo naar 2x mono kabel gebruikt.

Iemand een idee hoe dit wel gaat werken?

Ramon

hole
24 november 2009, 09:54
De suhr minimix2 (http://www.suhrguitars.com/tonetools.aspx#minimix) kan het. Intern split de mmx2 het signaal uit je amp-send in tweeën en stuurt 'split1' rechtstreeks naar de mmx2 uitgang. 'Split2' gaat naar de mmx2-send en van daar naar de g-major. Diens wet only signaal komt terug op de mmx2 return en wordt toegevoegd aan 'split1' aan de mmx2 output, paralel dus.

Middels de ctr aansluiting op de mmx2 kun je 'split1' muten zodat alleen het signaal van de g-major naar de mmx2 output gaat. Als je nu een patch met wel wel dry signaal op de g-major gebruikt, gebruik je die serieel.

Yep,

Je kunt overigens allebei de "splits" muten, dus hij doet parallel, serieel én "dry"