PDA

View Full Version : POD 2.0 + fcb1010 vraag...



Daniel Ten-13
2 december 2004, 09:58
Hoi allemaal, ik bezoek dit forum regelmatig maar post nu eindelijk mn eerste berichtje/vraag :oops:

Ik heb onlangs een POD 2 + fcb1010 floorboard gekocht en kan die POD nu wel aansturen met de fabrieksinstellingen van die 1010. Het punt is nu dat ik de tuner niet geactiveerd krijg. Ik wil dus gewoon op footpedaal 10 drukken en de tuner aan hebben! Weet iemand hoe dit moet / of dit kan?

2e vraag: Als ik op preset 5 (willekeurig) de wah wil activeren heeft dit invloed op de rest van de presetpedalen. ik voer CC #4 in en calibreer van 00 tot 127. Die wah blijft dus actief op alle presets die ik daarna indruk.

Ok, ik hoop dat iemand me kan helpen want ik heb dat yahoo forum al aardig doorgenomen maar kom er toch niet helemaal uit.

Thanx anyway!!!

Jeroenvanhulsteijn
2 december 2004, 10:48
De Tuner wordt volgens de handleiding van de POD met MIDI programma 37 opgeroepen. Maar ergens anders staat dat Manual Mode en de Tuner met hetzelfde MIDI programma worden opgeroepen. Manual Mode wordt met MIDI programma 00 opgeroepen.

Als je de Wah aanzet, moet je hem ook weer uitzetten. Dus onder elke preset waar je wah niet gebruikt geef je het commando Wah Off (met MIDI).

Je kan de FCB ook anders programmeren. Je kan bv bank 0 gebruiken om effecten/cab models/amp models individueel aan/uit te zetten.

En verder...alles staat in de handleiding. Zucht....ik begrijp niet waarom ik de moeite neem om die handleiding door te lezen. Kep niet eens een POD :-?

Daniel Ten-13
2 december 2004, 12:18
Die CC van de tuner weet ik.... Maar als ik hem invoer gebeurd er niks, dus; of ik doe iets fout; of het kan niet.
Ik hoop het eerste, maar wat gaat er dan fout?

Jeroenvanhulsteijn
2 december 2004, 12:31
mss kan de tuner alleen maar in Manual Mode (CC 00) aangeroepen worden.

Daniel Ten-13
2 december 2004, 13:30
Ok, zal het vanaaf eens allemaal nog es proberen.
Bedankt iig.