PDA

View Full Version : retro guitars ...



Traai
1 december 2004, 23:05
Hi,

kan iemand mij helpen met retro gitaren aan een goedkope prijs ... met retro gitaren bedoel ik (de gitaren die deze maand in 'gitarist' staan onder andere) met flashy uiterlijk en coole sound ... allowel ...

Anyway, thanks alvast ...

Groetjes

schwalbe
2 december 2004, 16:39
Niet iedereen leest dat blad hoor, en wat versta je onder 'flashy uiterlijk en coole sound'?? dit klinkt als reclame voor het nieuwe albun van avril lavigne ofzo.

Traai
2 december 2004, 17:56
zo'n beetje zoals airline guitars of dipinto of duesenberg of de jetking van ibanez ofeuhhhhh de italie maranello speedster ...zo'n dingen

episua
2 december 2004, 18:55
Wanneer je die dingen voor een hele lage prijs wil, moet je gewoon op rommelmarkten kijken met de mazzel dat er 1tje voor je bij is. En anders moet je gewoon nieuw kopen, die prijzen staan wel in de gitarist.
Wel duur hoor voor die "afzichtelijk" lelijke dingen.

Lune-a-tic
2 december 2004, 19:34
Niet alleen duur, ze spelen ook slecht. Maar Jack White beweert dat ze hem harder doen werken, en dat dit betere resultaten oplevert.
Plastic en blik, terwijl er zo'n goeie materialen zijn. Een voorbijgaand modeverschijnsel denk ik, wie wil nu de zoveelste strat of LP vast hebben op een hoes. :razz:

hadv
2 december 2004, 20:48
Jack White heeft gelijk, hij moet nog heeeeeeeeeeeeeeel veel harder werken :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz:

Traai
2 december 2004, 22:26
idd ze spelen niet goed, maar ik vind ze er echt super uitzien ...

V!N
2 december 2004, 23:26
Bij de Guitarbox hier in Meppel was onlangs nog een nieuwe Jet King. Lang geen slechte gitaar hoor .. Die was absoluut niet duur en daarom dan ook vrij snel verkocht. Natuulijk is deze ook vrij snel weer te bestellen. Bel er maar eens heen, met de groeten van V!N. 8-)

birt
2 december 2004, 23:32
dipinto valt wel mee van prijs :)

john.3001
3 december 2004, 09:18
Hey Traai, ik heb toevallig ook de nieuwe Gitarist gekocht. Ik moet ze alvast een pluim geven voor het nieuwe concept: gear met elkaar vergelijken (heb je meer aan dan gewoon 1 gitaar recensie).
Als je even goed had opgelet, had je gezien dat er voor elke gitaar een dealer wordt genoemd, behalve voor de wat meer exclusieve modellen (die airline reissue zal je waarschijnlijk niet in Nl of B kunnen krijgen denk ik...).
Maareh, waarom kiezen voor een gitaar die en kut klinkt en kut speelt als ik mag vragen? Tenzij jouw repertoire natuurlijk alleen bestaat uit white stripes, von bondies, nirvana etc...
Stond trouwens nog een grappig stukje in over de gitaar van die zanger van de von bondies (what's his name). Hadden ze ingebroken in de bus van de band of zoiets, stelen ze 1 koffer, blijkt dat de el cheapo EKO gitaar van hem te zijn :lol: Ik bedoel, maak dat koffer dan ook ff open ofzo (of het was misschien een EKO verzamelaar)

wietse
3 december 2004, 18:06
Maareh, waarom kiezen voor een gitaar die en kut klinkt en kut speelt als ik mag vragen? Tenzij jouw repertoire natuurlijk alleen bestaat uit white stripes, von bondies, nirvana etc...


effe een vraagje john.2001 ooit op zo'n gitaar gespeeld?
of lul je gewoon de massa na?
de reissues van deze modellen daar is niks mis mee de originelen wisselden nogal wat van kwaliteit ,geluid moet je van houden is anders dan de doorsnee fender , prs , gibson , ibanez etc.
ik heb zelf 2 oude eko's en dat zijn beide fijn spelende en lekker klinkende gitaren , dat lekker spelen geldt eigenlijk voor alle eko's hebben allemaal een erg lekkere hals.
en ik heb liever dat ze een dure nieuwe gitaar bij me stelen (niet dat ik die heb) waar ik zo in de winkel een vervanging voor kan kopen , dan een oude cheapo waar bijna niet aan te komen is.
en traai gewoon rondkijken of je wat leuks ziet , ik weet wel dat bob de jong in leeuwarden italia gitaren verkoopt , ook erg ongewoon en lekker.
laat je niet leiden door de merkzieke gasten die hier in overvloed rondlopen.
probeer eens wat anders, en speelt het lekker en klinkt het lekker wat maakt het dan uit , gewoon doen.

soup
3 december 2004, 18:50
ik heb een paar maanden geleden een artikel gelezen en als je zo'n eko gitaar hebt als die dude van de von bondies , die kerel betaald er wel wat geld voor als je er een hebt

Traai
4 december 2004, 17:43
ik vond deze gitaren in het begin niet zo mooi, maar nu ik ze zag staan in de gitarist met die flashy kleuren krijg ik er wel een beetje GAS van ...

ik denk wel dat ze fijn spelen zjin, en ik wil gewoon eentje of een paar voor aan de muur te hangen en als ze ok zijn zal ik er zeker mee spelen ..

iedereen zn smaak toch ... ik speel persoonlijk ook niet zo graag op een LP maar ik klaag toch niet als iemand zegt dat ie er een heeft gekocht op dit forum?

Ach anyways, moest iemand eentje op zolder hebben staan, just let me know

wietse
4 december 2004, 17:48
ik denk wel dat ze fijn spelen zjin, en ik wil gewoon eentje of een paar voor aan de muur te hangen en als ze ok zijn zal ik er zeker mee spelen ..



pas op voordat je er erg in hebt ziet je huis er zo uit

http://photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/allguitars.jpg
:-D

het is bij mij ook zo begonnen namelijk. :oops:
veel rommelmarkten afgaan ,en er vroeg bij zijn vind je vanzelf wel eens een leuke vreemde japanner of italiaan.

Traai
4 december 2004, 17:54
hahaaa, super .... verkoop je er geeen?

wietse
4 december 2004, 18:13
niet van wat er op deze foto staat , soms vind ik wel iets erg goedkoop wat ik zelf niks vind die gooi ik dan in de verkoop.

Ritch
4 december 2004, 18:38
er hangt nog zo'n oude retro bij Peter Johanzen in Alkmaar voor de ramen (schijnbaar voor de sier...) misschien kun je die voor een prikje kopen. Ik weet niet oftie nog werkt etc. Je moet hen es bellen of mailen. www.peterjohanzen.nl

Traai
4 december 2004, 20:18
ik woon niet in nederland ... zou jij es willen kijken wekle het is en hoeveel ie vraagt?

alvast bedankt?

birt
4 december 2004, 23:50
waarom maak je ons toch zo graag jaloers wietse? :cry:



jij hebt van alle collecties hier op het forum diegene die mij het meest aanspreekt, congrats :P

Ritch
5 december 2004, 09:29
gewoon ff mailen >>> www.peterjohanzen.nl dat is toch niet zo moeilijk? :???:

Svenson
5 december 2004, 13:12
Dus dit vind jijzelf ook rotzooi? :

te koop :
harmony dc model 80 euro , musima p bas kopie 60 euro
echolette ca 30 acoustische versterker 100 euro
shadow klankgat humbucker nieuw 40 euro
shadow piezo setje voor western nieuw 40 euro

Succes met verkopen dan :D

wietse
5 december 2004, 13:20
Dus dit vind jij zelf al rotzooi? :

te koop :
harmony dc model 80 euro , musima p bas kopie 60 euro
echolette ca 30 acoustische versterker 100 euro
shadow klankgat humbucker nieuw 40 euro
shadow piezo setje voor western nieuw 40 euro

:D
nee is gewoon spul waar ik niks mee kan of voor de handel heb gekocht ,rotzooi is bij mij kapot en onbespeelbaar spul.
zulk spul gooi ik dan weg , of verkoop kapotte audio spullen waar nog wel lampjes in gaan branden wel aan turken op een rommelmarkt.

john.3001
6 december 2004, 09:18
Maareh, waarom kiezen voor een gitaar die en kut klinkt en kut speelt als ik mag vragen? Tenzij jouw repertoire natuurlijk alleen bestaat uit white stripes, von bondies, nirvana etc...


effe een vraagje john.2001 ooit op zo'n gitaar gespeeld?
of lul je gewoon de massa na?
de reissues van deze modellen daar is niks mis mee de originelen wisselden nogal wat van kwaliteit ,geluid moet je van houden is anders dan de doorsnee fender , prs , gibson , ibanez etc.
ik heb zelf 2 oude eko's en dat zijn beide fijn spelende en lekker klinkende gitaren , dat lekker spelen geldt eigenlijk voor alle eko's hebben allemaal een erg lekkere hals.
en ik heb liever dat ze een dure nieuwe gitaar bij me stelen (niet dat ik die heb) waar ik zo in de winkel een vervanging voor kan kopen , dan een oude cheapo waar bijna niet aan te komen is.
en traai gewoon rondkijken of je wat leuks ziet , ik weet wel dat bob de jong in leeuwarden italia gitaren verkoopt , ook erg ongewoon en lekker.
laat je niet leiden door de merkzieke gasten die hier in overvloed rondlopen.
probeer eens wat anders, en speelt het lekker en klinkt het lekker wat maakt het dan uit , gewoon doen.

Ik dacht dat het overbodig was, maar er had een :wink: achter gemoeten... Voor mij persoonlijk lijken die dingen me niks, want ze schijnen allemaal een nogal dunne hals te hebben (die in de Gitarist review), en dat is niet my cup of tea... Ik wil traai zeker niet ontmoedigen om voor een pawnshop te kiezen, er bestaan meer gitaren dan een strat of een lp (hoewel ik zweer bij die twee...). Oh ja, traai, in Gitarist werd de jetking1 bekeken, maar persoonlijk zou ik meer gaan voor de jetking2:

http://www.ibanez.com/guitars/zoom/JTK2BS.jpg

De hals is iets dikker en ik vind dattie beter uitziet dan de JTK1. Maar ik zou die dealers es benaderen die in Gitarist staan, en dan kijken of ze bevallen (kun je ook meteen een strat uitproberen in de winkel :wink: )

edt: BTW wietse, zie ik daar een vox teardrop?

wietse
6 december 2004, 09:50
Ik dacht dat het overbodig was, maar er had een :wink: achter gemoeten... Voor mij persoonlijk lijken die dingen me niks, want ze schijnen allemaal een nogal dunne hals te hebben (die in de Gitarist review), en dat is niet my cup of tea... Ik wil traai zeker niet ontmoedigen om voor een pawnshop te kiezen, er bestaan meer gitaren dan een strat of een lp (hoewel ik zweer bij die twee...). Oh ja, traai, in Gitarist werd de jetking1 bekeken, maar persoonlijk zou ik meer gaan voor de jetking2:

http://www.ibanez.com/guitars/zoom/JTK2BS.jpg

De hals is iets dikker en ik vind dattie beter uitziet dan de JTK1. Maar ik zou die dealers es benaderen die in Gitarist staan, en dan kijken of ze bevallen (kun je ook meteen een strat uitproberen in de winkel :wink: )

edt: BTW wietse, zie ik daar een vox teardrop?

dunne hals is een kwestie van smaak ik vind het lekker ook omdat ik kleine handen met korte vingers heb.
nee helaas is het geen VOX teardrop maar een lion (egmond) en praktisch onbespeelbaar , maar mag blijven omdat hij zo zeldzaam is.

telecastermaster
6 december 2004, 10:55
http://www.myrareguitars.com/toplevel.html

john.3001
6 december 2004, 12:08
http://www.myrareguitars.com/toplevel.html

vrij prijzig allemaal...

dejohan
7 december 2004, 01:09
http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/muziek/elektrgitaren/34307.htm

john.3001
7 december 2004, 11:17
http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/muziek/elektrgitaren/34307.htm

Ik heb geen idee wat die dingen nieuw kosten, maar is dit niet super goedkoop? Het is wel een klassieker...

dejohan
7 december 2004, 11:43
Geen idee, ik weet enkel dat nieuwe Danelectro is niet echt duur is. Maar dit lijkt me ook weinig ja.

Wicked Willy
7 december 2004, 11:52
Bij Van Gorp in Roosendaal barst het van de Italia gitaren......

john.3001
7 december 2004, 11:57
Op deze site staan een paar prijzen:

http://www.accessguitar.com/inventory/danelectro/

Als je voor die 'dazed en confused' vibe wil gaan, dan is dit wel wat...

michielv
7 december 2004, 12:12
"Dazed & Confused" is toch nog uit de tijd dat Page op zijn ('58?) Telecaster speelde die hij indertijd van Jeff Beck had gekregen?

Ik dacht dat hij pas veel later op de dano ging spelen?

dejohan
7 december 2004, 12:32
Ik denk trouwens dat Danelectro gestop is met bouwen van die gitaartjes. Geen verwijzing naar gitaren meer op hun site. En die andere site zegt: sold out, none in stock.
Dus als je dit koopt en enkele jaartjes wacht zal je wel een mooi prijsje kunnen slaan uit deze.

john.3001
7 december 2004, 13:31
"Dazed & Confused" is toch nog uit de tijd dat Page op zijn ('58?) Telecaster speelde die hij indertijd van Jeff Beck had gekregen?

Ik dacht dat hij pas veel later op de dano ging spelen?

Ow, ik heb eigenlijk geen idee, ben niet zo'n fan van Led Zeppelin, maar heb em een keer live dat liedje op die dano zien spelen geloof ik...

Deze, geloof ik...

http://www.accessguitar.com/inventory/danelectro/dc_page.gif

john.3001
7 december 2004, 13:39
http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/muziek/elektrgitaren/34307.htm

Ik heb geen idee wat die dingen nieuw kosten, maar is dit niet super goedkoop? Het is wel een klassieker...

Nieuwe kosten ze dus ongeveer 300 euro...

http://www.gitaarnet.nl/photos/80/4576.jpg

Bij de Plug...
Waarom zijn die dingen zo super goedkoop? Ik begin er een beetje gas van te krijgen.

Ow, wacht, ze hebben een 'hardboard' top en back met 'plywood' frame (plywood = toch multiplex of niet?...). Hadden de originele dat ook?

Ze hebben dus ook geen trussrod blijkbaar, en zonder aparte brugzadels wordt de setup nog moeilijker...