PDA

View Full Version : Doorlussen carlsbro



sr.face
1 december 2004, 22:13
Hallo,

Ik heb onlangs de volgende versterker gekocht voor 125 euri. Het is een Carlsbro TC60, een hele ouwe buizenbak. Nagenoeg hetzelfde als op de afbeelding hieronder. De man van wie ik m heb gekocht gebruikte m als versterker voor de CD-speler! Hij had er een super-verotte 6 x 12 speakerkast bij. Hij vond het raar dat dat ding overstuurde als ie m harder wou zetten :lol: , todat iemand m zei dat het een gitaarversterker was.

http://www.valveamps.com/oddamps/carlsbro.jpg

Het ding lijkt ongeveer van voor de oorlog te zijn ofzo, want er zijn blijkbaar remakes in de vorm van een combo van gemaakt.??

Veel meer kan er er ook niet over vinden. Wat betreft afbeeldingen al helemaal niet, en wat betreft tekst al helemaal bar weinig, maakt verder niet uit. Er zit een mooi geluid in en daar gaat het om. Ik heb de laatste tijd zelfs steeds vaker de neiging om de JCM te laten staan. :oops: ja ik weet ik ben een cultuurbarbaar.

Dat ding klinkt op 1 kanaal echt enorm lekker over mijn SD-1. Als je de limiter-knop op 0 zet is ie bijna net zo direct als je Jcm.
Nu mijn vragen:
1.Er zitten 4 inputs op, kan ik deze doorlussen en/of kan het kwaad om het te proberen.
2. Moet er een overdrive/high gain op dat ding zitten? Ik bedoel hij heeft 4 inputs dus het moet haast wel toch? De enige manier om er van zichzelf een dergelijke distortion in te krijgen is door m echt schuwhard te zetten.
Niewe buizen erin en klaar?(van de buizen brand de een wat harder als de ander.)
3. Is dit de moeite waard? want eigelijk vind ik m zoals ie klinkt ook al super klinken.
4. Wat is de waarde van zo'n ding. Niet dat ik m verkoop, maar gewoon nieuwsgierig.