PDA

View Full Version : George L's



niels_r
1 december 2004, 22:04
Jaja, vorige week ook maar eens pluggen en een stuk kabel besteld om de kabeltjes-van-een-euro tussen mijn pedaaltjes te vervangen door fatsoenlijke kabels.

Vandaag kwamen ze door de brievenbus en net ze maar even in elkaar gezet. Ik weet niet of het aan mij ligt of aan die kabels, maar ik krijg 1 kabeltje niet voor elkaar en een andere deed het de eerste keer ook niet. Het lijkt alsof het achterkantje wat je er opdraait niet alleen door de buitenste afscherming heengaat, maar ook net de kern raakt. Iemand anders dit ook gehad?

Het zijn deze (kleine haakse pluggen, met rode dunne kabel)
http://www.georgels.com/images/rangle-in-use.jpg

Als ik eerlijk ben dan heb ik meer vertrouwen in een paar Neutrik pluggen en mijn soldeerbout.

Robbert
1 december 2004, 22:11
Als ik eerlijk ben dan heb ik meer vertrouwen in een paar Neutrik pluggen en mijn soldeerbout.

Dude.. no shit! :D

BramVersteeg
1 december 2004, 22:23
Je moet de kabel netjes recht afsnijden (niet knippen). Vervolgens draai je de bovenkant eraf en steek je de kabel zo diep mogelijk in de plug (op de naald/pin) en draai je de bovenkant er weer op.
Zo kan het niet mis gaan.
Grz. Bram

MaBeCo
1 december 2004, 22:32
Lees in je bericht dat je de George L's kabel en pluggen besteld hebt, waar?

niels_r
1 december 2004, 22:47
@Bram:
Zover was ik ook wel. Ik heb ze met een veels te scherp mesje helemaal recht afgesneden en ze goed vastgedrukt. Zelfs dan gaat het mis.

@MaBeCo:
Bij Jukebox in Boekel.

BramVersteeg
1 december 2004, 23:15
Hmmm, vreemd dan. Bij mij lukt het wel :-? :???: .[/u]

Bouke
2 december 2004, 16:49
Misschien een handigheidje:

Boor in een stukkie hout een gat van 6/6,5 mm waarin je de plug kunt zetten (klem het houtje in een bankschroef oid.) Nu kun je makkelijker de kabel goed in de plug drukken. Blijft mooi op z'n plaats etc. Ik heb dit met de dikke versie zo gedaan en dat ging perfect. Met een rubbertje om je duim de doppies erop draaien kost ook minder kracht en houdt je duim heel.

Bouke

Lucky
2 december 2004, 17:06
Bizar....

rechtafsnijden.
snoer in plug doen (zo recht mogelijk),
goed aandrukken,
ombuigen in het gleuveke
schroeffie der op,
doorschroeven tot het einde.

lengte bepalen,
nog een keer snijden etc....

moet goed gaan...

jero
2 december 2004, 19:12
Ik heb de eerste paar keren ook gestunteld, in ieder geval belangrijk is het om na het insteken van de kabel in de plug de druk continue er goed op te houden. Dus kabel in de plug, vervolgens de kabel ombuigen terwijl je stevig blijft drukken, vervolgens schroef erop terwijl je de druk erop houdt.

Dat het mij gelukt is (twee extreem linkerhanden) moet je vertrouwen geven...

Dirk_Hendrik
2 december 2004, 20:25
Misschien een handigheidje:

Boor in een stukkie hout een gat van 6/6,5 mm waarin je de plug kunt zetten (klem het houtje in een bankschroef oid.)

Of neem een effectpedaal. Daar zit dat gat al in.
:wink:

Bouke
2 december 2004, 21:39
Hehehe, ja, dat ik daar niet aan gedacht heb! Volgende keer de Barber maar in de bankschroef :D

Bouke

jero
2 december 2004, 22:04
Met een rubbertje om je duim de doppies erop draaien kost ook minder kracht en houdt je duim heel.

Bouke

het doet inderdaad wel fucking zeer aan je duim ja, daar heb je dagen later nog 'plezier' van

LordRiffenstein
2 december 2004, 22:22
Ik vermoed dat al die met een zere duim zitten de boel te vast draaien. Stevig erin maar de schroef moet er zeker niet helemaal inzitten. Een andere tip, zeker met right angle pluggen is om de kabel erin te stoppen en slechts LICHT te buigen in de uitsparing en dan vast te schroeven. Oh, als je de kabel snijdt, dan kan je hem ff tussen wijsvinger en duim rollen zodat het uiteinden weer helemaal rond is.

Bouke
2 december 2004, 23:06
Hey LoRifff,

Volgens mij moet het 'dopje' op de haakse pluggen wel helemaal worden ingeschroefd om het beste contact te verkrijgen. Als je eenmaal aan het draaien bent (lees als de schroefdraad 'pakt') dan gaat het ook wel tot 'ie er helemaal inzit. Gaaf systeem is het. Zo kun je ook de pluggen meteen in de goede stand zetten, zoals ze in de fx komen. En... het staat ook best :cool:

Groets,

Bouke

LordRiffenstein
2 december 2004, 23:25
Hey LoRifff,

Volgens mij moet het 'dopje' op de haakse pluggen wel helemaal worden ingeschroefd om het beste contact te verkrijgen. Als je eenmaal aan het draaien bent (lees als de schroefdraad 'pakt') dan gaat het ook wel tot 'ie er helemaal inzit. Gaaf systeem is het. Zo kun je ook de pluggen meteen in de goede stand zetten, zoals ze in de fx komen. En... het staat ook best :cool:

Groets,

Bouke

Ik gebruik vooral de haakse en ik heb geen enkele die er helemaal inzitten en NOOIT problemen. Als je de schroef te diep in de kabel draait raakt hij de kern en heb je een kortsluiting.

Antal
3 december 2004, 02:05
Of neem een effectpedaal. Daar zit dat gat al in.
:wink:

Geniaal :-D

jero
3 december 2004, 09:07
Hey LoRifff,

Volgens mij moet het 'dopje' op de haakse pluggen wel helemaal worden ingeschroefd om het beste contact te verkrijgen. Als je eenmaal aan het draaien bent (lees als de schroefdraad 'pakt') dan gaat het ook wel tot 'ie er helemaal inzit. Gaaf systeem is het. Zo kun je ook de pluggen meteen in de goede stand zetten, zoals ze in de fx komen. En... het staat ook best :cool:

Groets,

Bouke

Ik gebruik vooral de haakse en ik heb geen enkele die er helemaal inzitten en NOOIT problemen. Als je de schroef te diep in de kabel draait raakt hij de kern en heb je een kortsluiting.

bij mij zit de schroef er ook helemaal in, geen problemen met kortsluiting oid. Wellicht zit hier verschil tussen de dunne en dikke george l's (ik gebruik zelf de dikke) ?

LordRiffenstein
3 december 2004, 09:16
bij mij zit de schroef er ook helemaal in, geen problemen met kortsluiting oid. Wellicht zit hier verschil tussen de dunne en dikke george l's (ik gebruik zelf de dikke) ?

Ik gebruik enkel het dunne spul.

Bouke
3 december 2004, 09:51
Ik heb ook de dikke versie, dat zou het kunnen zijn. Maakt verder ook niet uit, als 't maar werkt :D

Bouke

vinni
4 december 2004, 14:40
Heb zelf ook veel Georg L.

Over het algemeen geen problemen.
Soms komt het wel eens voor dat na het indrukken de kern en de mantel
op de één af andere manier kortsluiten. Ik meet ook altijd de kabeltjes na met een multmeter (doorfluiten)

De problemen van Niels_r komen ook bij bij niet voor.
Niels jonge.......Vertel eens over je jeugd :-D :-D :-D

Groet en beterschap,
Vinni

vinni
4 december 2004, 14:41
Toevoeging...

Mijn huisdealer krijgt volgende week kabel van Audio Evidence binnen.
Ben benieuwd!

Groet,
Vinni

LordRiffenstein
4 december 2004, 15:12
Toevoeging...

Mijn huisdealer krijgt volgende week kabel van Audio Evidence binnen.
Ben benieuwd!

Groet,
Vinni

En die dealer is???

vinni
4 december 2004, 15:53
Westerhaven in Groningen.

Groet,
Vinni

Rewind
6 december 2004, 20:15
Heeft een van jullie ervaring met van Damme kabel?
Deze werd me geadviseerd door een collega, ik heb nu Van Damme kabel met neutrik pluggen tussen m'n gitaar en pedalen, maar heb nog niet echt veel ervaring met verschillende merken, hiervoor had ik een goedkope kabel bij feedback gekocht, er is iig wel verschil.

niels_r
6 december 2004, 21:28
Niels jonge.......Vertel eens over je jeugd :-D :-D :-D

Hehe, ik zit er nog in... erover praten doe ik later wel ;)

Ik heb net een mailtje naar Jukebox gedaan dat ik de pluggen terug wil sturen en mijn geld terug wil hebben. Liever een halfuurtje solderen en zeker weten dan het goed is dan dit - toch behoorlijk prijzige - spul.


Mijn huisdealer krijgt volgende week kabel van Audio Evidence binnen.

Ik heb een speakerkabel van Evidence Audio. Echt ontzettend tevreden over en een duidelijk hoorbare verbetering ten opzichte van mijn oude (merkloze) speakerkabel. Mijne heb ik gehaald bij Paul's Bassmatters in Nijmegen. Aanrader!

BramVersteeg
7 december 2004, 11:42
Ik koop je kabels wel voor de helft van de prijs over :-D

dejohan
7 december 2004, 11:58
Ik gebruik alleen kabels van voor 1945. Echt vintage mojo toon die deze schatjes leveren, je voelt tot in je botten het hele leven en lijden dat in deze kabels zit. :D

Robbert
7 december 2004, 21:32
Ik gebruik alleen kabels van voor 1945. Echt vintage mojo toon die deze schatjes leveren, je voelt tot in je botten het hele leven en lijden dat in deze kabels zit. :D

Maak er maar geintjes over! :razz:

niels_r
17 december 2004, 11:06
*KICK*

Toch even melden hoe het verlopen is. Ik heb gebeld met Jukebox en je moet de achterkant dus niet helemaal doordraaien. Ze hebben een nieuwe kabel opgestuurd en ik maak vandaag of morgen even die pluggen eraan. Prima service in ieder geval.