PDA

View Full Version : eerste bas+hallo iedereen



scholier
1 december 2004, 17:59
Morgen ga ik me eerste bas ophalen bij Kick in Hilversum :-D 8-) . Na lang sparen, het word waarschijnlijk een richwood van het type jocker bass(jazz bas) ik kan kiezen tussen een rode en een sunbusrt de rode heeft een dunnnerre hals dan de sunbusrt die heeft een dikke, wat raden jullie mij aan (ik speel voornamelijk Red hot chili peppers en dergelijk)


PS hallo iedereen ik ben nieuw op dit forum :lol:

frenske
1 december 2004, 18:09
Dat moet je zelf bepalen. Persoonlijk vind ik slankere halzen lekkerder spelen en zijn in het algemeen sneller; wat handig zou kunnen zijn als RCHP speelt.

Azrael
1 december 2004, 18:31
Gewoon doen wat je zelf het lekkerst vind........zijn geen regels voor......

MuNKeY
2 december 2004, 03:23
bij de wat goedkopere merken ik het wel aan te raden om dan een dikkere nek te hebben, die trekken niet zo snel krom (heb ik zelf meegemaakt met een vintage est96)

scholier
2 december 2004, 08:25
@Monkey, Heel handige tip, ik koop op geen fender ofzo maar een "beginnersbasgitaar" :-D

emielow
2 december 2004, 10:11
als je grote handen hebt is een iets dikkere hals wel fijn, maar dat zul je dus zelf moeten uitproberen

Lazy B.
2 december 2004, 11:44
ik kan kiezen tussen een rode en een sunbusrt de rode heeft een dunnnerre hals dan de sunbusrt die heeft een dikke, wat raden jullie mij aan (ik speel voornamelijk Red hot chili peppers en dergelijk)

Als je met 'dikker' bedoelt 'breder', dan zou dat wel eens beter kunnen zijn; als je veel RHCP gaat spelen zul je op een gegeven moment waarschijnlijk ook leren slappen en daarvoor is het handig als de snaren wat verder van elkaar af staan. Suc6 d'rmee!

scholier
2 december 2004, 17:33
ik heb best grote handen :lol: 8) en een dikkere hals lijkt me ook lekkerder spelen maar maakt het ook veel uit in tone :???:

scholier
2 december 2004, 17:34
(ps de basgitaar is nog niet binnen :cry: :x ze hopen dat ze hem morgen binnen krijgen :lol: )

scholier
3 december 2004, 19:57
jaa hij is er :-D hij speelt heel erg lekker en hij ziet er mooi uit en een mooie afwerking, de kleur is wel mooi omdat het er een beetje oud uitziet pics op www.richwoodguitars.com (het is de: jocker bas vintige in candy apple red) hij heeft in het echt iets meer metallic. Ik ga nu weer ff genieten :-D

scholier
10 december 2004, 21:26
(ik heb degene met de "slankere" hals genomen maar die andere was er toch niet. Maar wtf ik was gewoon meteen verliefd op deze :wink:)
by the way, hij speelt echt heel lekker echt een aanrader voor andere "beginners" :-D heeft er nog iemand anders deze bas en wat zijn hun ervaringen ermee??

scholier
10 december 2004, 21:27
(ik heb degene met de "slankere" hals genomen maar die andere was er toch niet. Maar wtf ik was gewoon meteen verliefd op deze :wink:)
by the way, hij speelt echt heel lekker echt een aanrader voor andere "beginners" :-D heeft er nog iemand anders deze bas en wat zijn hun ervaringen ermee??

thijsov
10 december 2004, 23:11
vraagje hoe duur was ie? :oops: :)

scholier
11 december 2004, 10:47
hij was bij "kick music" in Hilversum 180 euro dat is die volgens mij bij de meeste winkels wel.

thijsov
19 december 2004, 21:18
netjes :)

scholier
19 december 2004, 22:10
ik zit er nu voor de comp mee te spelen hehe :lol: maar tot nu toe vind ik hem geweldig en nog steeds oergeil :-D