PDA

View Full Version : Nieuwe Fender Strat gekocht!



Mike McCready
1 december 2004, 17:46
Het is de nieuwe 50th anniversary deluxe stratocaster geworden. 1425 euro bij Schreeven in Nijmegen

http://img5.exs.cx/img5/5917/Pc010005.jpg

http://img5.exs.cx/img5/7435/Pc10004.jpg

http://img5.exs.cx/img5/3671/Pc010004.jpg

BLOK182
1 december 2004, 17:50
Mooie plank, congrats! Sunburst strats met gouden hardware zijn vet, helaas moet ik het nog ff met gouden straplocks doen :wink:

Luca P
1 december 2004, 17:50
Mooi hoor.
Is nu nog kras vrij!
8-)

Aca Ilic
1 december 2004, 18:16
Hey Mike !

Congrats! :-D :-D :-D :-D :-D
Dat is een mooi plankje hoor. Ik heb ze uitgeprobeerd en ik weet dat ze geweldig klinken, dus je hebt prima gereedschap in huis gehaald.
mvg
Alex

Blijepanda
1 december 2004, 18:24
Gouden hardware is niet helemaal mijn ding, maar voor de rest ziet er goed uit :)

Mike McCready
1 december 2004, 18:24
Bedankt voor de positieve reacties.
Alleen dat stemmechaniek is een beetje eigenaardig. Het stemmechaniek is vast te zetten door middel van een draaiknop. Hoe werkt dit als ik nieuwe snaren erop wil leggen? De snaren steken nu precies door het gat heen en zijn afgeknipt meteen daar waar ze naar buiten komen aan de andere kant. Als ik een nieuwe snaar erop leg en hem door het gat steek, moet ik dan meteen de knop vastdraaien en dan de juiste toonhoogte opzoeken? Dan krijg ik evengoed windingen om de knop. Raadsel hoe ze dat hebben gedaan... iemand met hetzelfde probleem?

ED BOB
1 december 2004, 18:39
Bedankt voor de positieve reacties.
Alleen dat stemmechaniek is een beetje eigenaardig. Het stemmechaniek is vast te zetten door middel van een draaiknop. Hoe werkt dit als ik nieuwe snaren erop wil leggen? De snaren steken nu precies door het gat heen en zijn afgeknipt meteen daar waar ze naar buiten komen aan de andere kant. Als ik een nieuwe snaar erop leg en hem door het gat steek, moet ik dan meteen de knop vastdraaien en dan de juiste toonhoogte opzoeken? Dan krijg ik evengoed windingen om de knop. Raadsel hoe ze dat hebben gedaan... iemand met hetzelfde probleem?

Ten eerste gefeliciteerd. Schitterende plank!
Antwoord op jouw vraag: het stemmech. is niet zo eigenaardig. Zijn gewoon locking tuners (waarschijnlijk Sperzel, Schaller of van Fender zelf). Werkt overiges perfect. Als je nieuwe snaren erop zet, moet je deze al redelijk strak met de tuner-locking klemmen. Vervolgens op stemming draaien.
De snaar moet ongeveer 3/4 omwonden zijn. Bij de dunne b en e snaar is het niet onverstandig om een winding extra te doen.

Succes!

Mike McCready
1 december 2004, 18:44
Aha, ik was er al uit, ik had ff een snaar losgehaald...

Nog 1 ding: er zitten van die Fender super bullet snaren op. Vanwege de geringe speling en zodoende een betere tremolo. Kunnen hier ook gewoon "normale" snaren met zo'n balletje/ringetje op het eind in? Of heeft bv. d'Addario ook van die super bullet snaren?
Als zo'n balltje erop kan, wat voor gevolgen heeft dit?

Mike McCready
1 december 2004, 18:44
Aha, ik was er al uit, ik had ff een snaar losgehaald...

Nog 1 ding: er zitten van die Fender super bullet snaren op. Vanwege de geringe speling en zodoende een betere tremolo. Kunnen hier ook gewoon "normale" snaren met zo'n balletje/ringetje op het eind in? Of heeft bv. d'Addario ook van die super bullet snaren?
Als zo'n balltje erop kan, wat voor gevolgen heeft dit?

ED BOB
1 december 2004, 18:59
Aha, ik was er al uit, ik had ff een snaar losgehaald...

Nog 1 ding: er zitten van die Fender super bullet snaren op. Vanwege de geringe speling en zodoende een betere tremolo. Kunnen hier ook gewoon "normale" snaren met zo'n balletje/ringetje op het eind in? Of heeft bv. d'Addario ook van die super bullet snaren?
Als zo'n balltje erop kan, wat voor gevolgen heeft dit?

Ja er kunnen ook 'gewone' snaren op. Heeft verder geen gevolgen.
Ik kan trouwens Elixer adviseren. Gaan 5 keer langer mee vanweg een coatinglaagje op de bassnaren. Klinken langer helder.
Bij Muziek Centrum Best-Venray (in Venray) kosten ze 13 euro per set.

greetz, Ed

Mike McCready
1 december 2004, 19:59
Aha, ik was er al uit, ik had ff een snaar losgehaald...

Nog 1 ding: er zitten van die Fender super bullet snaren op. Vanwege de geringe speling en zodoende een betere tremolo. Kunnen hier ook gewoon "normale" snaren met zo'n balletje/ringetje op het eind in? Of heeft bv. d'Addario ook van die super bullet snaren?
Als zo'n balltje erop kan, wat voor gevolgen heeft dit?

Ja er kunnen ook 'gewone' snaren op. Heeft verder geen gevolgen.
Ik kan trouwens Elixer adviseren. Gaan 5 keer langer mee vanweg een coatinglaagje op de bassnaren. Klinken langer helder.
Bij Muziek Centrum Best-Venray (in Venray) kosten ze 13 euro per set.

greetz, Ed

Ik vervang meestal mijn snaren omdat de eerste drie snaren juist dof klinken en er een laag vuil op zit. De bassnaren pak ik dan voor het gemak ook mee, maar kunnen in principe wel langer mee...

Mike McCready
1 december 2004, 20:01
Aha, ik was er al uit, ik had ff een snaar losgehaald...

Nog 1 ding: er zitten van die Fender super bullet snaren op. Vanwege de geringe speling en zodoende een betere tremolo. Kunnen hier ook gewoon "normale" snaren met zo'n balletje/ringetje op het eind in? Of heeft bv. d'Addario ook van die super bullet snaren?
Als zo'n balltje erop kan, wat voor gevolgen heeft dit?

Ja er kunnen ook 'gewone' snaren op. Heeft verder geen gevolgen.
Ik kan trouwens Elixer adviseren. Gaan 5 keer langer mee vanweg een coatinglaagje op de bassnaren. Klinken langer helder.
Bij Muziek Centrum Best-Venray (in Venray) kosten ze 13 euro per set.

greetz, Ed

Ik vervang meestal mijn snaren omdat de eerste drie snaren juist dof klinken en er een laag vuil op zit. De bassnaren pak ik dan voor het gemak ook mee, maar kunnen in principe wel langer mee...

Mike McCready
1 december 2004, 20:01
Aha, ik was er al uit, ik had ff een snaar losgehaald...

Nog 1 ding: er zitten van die Fender super bullet snaren op. Vanwege de geringe speling en zodoende een betere tremolo. Kunnen hier ook gewoon "normale" snaren met zo'n balletje/ringetje op het eind in? Of heeft bv. d'Addario ook van die super bullet snaren?
Als zo'n balltje erop kan, wat voor gevolgen heeft dit?

Ja er kunnen ook 'gewone' snaren op. Heeft verder geen gevolgen.
Ik kan trouwens Elixer adviseren. Gaan 5 keer langer mee vanweg een coatinglaagje op de bassnaren. Klinken langer helder.
Bij Muziek Centrum Best-Venray (in Venray) kosten ze 13 euro per set.

greetz, Ed

Ik vervang meestal mijn snaren omdat de eerste drie snaren juist dof klinken en er een laag vuil op zit. De bassnaren pak ik dan voor het gemak ook mee, maar kunnen in principe wel langer mee...

jaywalker
1 december 2004, 20:09
Gefeliciteerd!



ik was er zelf niet zo heel erg van gecharmeerd toen ik hem in enschede bespeelde, maar dat maakt niet uit zolang jij er plezier van hebt!

abbys
1 december 2004, 20:46
:satisfie: subtiel hoor jejejeheheh

ontopic= knap ding, jaloezie stijgt tot ongewone graad 8)

waayer
2 december 2004, 18:05
Heel mooi ,als je nu maar niet aan het relicen gaat

jero
2 december 2004, 19:02
Mooi ding, goede vondst ook, zo'n drukknopje in de volume pot. Wat voor brug zit er eigenlijk op, het lijkt een normale amerikaanse fender brug, maar de tremolo bar wijkt af?

Bluesbreaker
2 december 2004, 19:58
Leuke gitaar man!

Ik ben zelf niet zo dol op gouden hardware, maar als jij het mooi vind is het natuurlijk helemaal goed. 2t sunburst is natuurlijk altijd goed!

Ritch
5 december 2004, 18:46
ik hou persoonlijk niet zo van strats, maar deze ziet er sehr schon uit! dusseh gefeliciteerd!

vulvasonic
5 december 2004, 21:29
Mooi man!

Ik heb er op gespeeld en het is echt een heel goede gitaar. Gefeliciteerd. :)

Negative K3 fan
5 december 2004, 21:36
echt mooie gitaar! respect!

over die snaren> iuk zou ze er zo snel mogelijk afhalen. IMO zijn fender snaren echt het slechtste wat je krijgen kunt en ik wordt er helemaal agressief van. Die bullet dingen van ze zijn pure marketing dingen die in de praktijk nauwlijks werken.

Dus zet er een goed setje earnie ball, Dean markley, elixir, weet ik veel op!

Punt
6 december 2004, 00:18
Zier er goed uit!
Kun je iets over de toon zeggen, daar gaat het wat mij betreft om :)