PDA

View Full Version : vaag?



flake lorenz
6 juni 2002, 18:35
als ik speel op me bas en ik raak nix aan maakt ie een best wel harde ruis... maarja dat hou je toch maar zodra ik me snaar aanraak hoor je *pokz* (zoiets :razz:) wat is dit? (bass --> squier p-bass versterker --> peavey microbass )

Addixx_
6 juni 2002, 18:56
Mja heb ik ook bij behringer BX300... vind 't wel irri. Allodox zei dat je er dan 'n gate tussen moet pleuren. Die laat pas door bij 'n bepaald volume...

AllodoX
6 juni 2002, 19:38
gate is voor kleine ruis en zo..

die harde brom die je hoort is de welbekende " 60's-cycle humm "(tm). dat betekend dat je bass niet goed afgeschermd is.. stuk zilverpapier onder de elementjes en in je knoppengat ( onder je draaiknoppen ) plakken en het zou over moeten zijn.

Addixx_
6 juni 2002, 19:52
dat was toch alleen bij split coil?

AllodoX
6 juni 2002, 20:24
nope.. da's bij single coil :smile:

een split coil kan ook een humbucker zijn :smile:

flake lorenz
6 juni 2002, 23:22
hmmzz tjah.. de ruis gaat weg als ik me hand erop leg.... dan is er nog een heeeele stille ruis... maar als ik open op een snaar speel.. dan moet ik persee een van me andere snaren aanraken anders is het *pokz* *pokz* *pokz*

is er geen andere manier van het wegkrijgen in plaats van het ijzerpapier, want ik heb niet echt veel zin om me bass open te gaan maken. (lui ben ik ja :razz:)

AllodoX
7 juni 2002, 08:46
sure.. ijzerdraadje aan je brug hangen en de andere kant aan je pols binden.

lars
7 juni 2002, 08:52
of de versterker in een geaard stopkontact steken...

Ron C
7 juni 2002, 09:35
Het lijkt mij ook een aardings probleem, zorg ook dat de afscherming van je kabel oke is en gebruik dus altijd een geaard stopkontact!

emielow
7 juni 2002, 12:11
de tl-lampen uitdoen wil ook nog wel eens werken

Addixx_
7 juni 2002, 19:33
Het ligt aan je stopcontact idd :razz: ik had 't ook, maar nu zit m'n amp in 'n geaard stopcontact en 't probleem is opgelost:)

AllodoX
7 juni 2002, 22:53
Moet je goed mee oppassen.. als je versterker niet geaard is, kun je er een FLINKE (!) schok van krijgen. Er is vorige week in Spanje ( geloof ik ) nog een bassist overleden nadat ie ge-electrocuteerd werdt.

Hij zat op een metalen ladder, zweette veel, en z'n apparatuur was niet geaard.. nie slim.. :smile:

'k heb zelf een surge-protector ertussen zitten.. die klapt eruit zodra er teveel juice op de aarde komt.

Addixx_
8 juni 2002, 11:56
Mjah zoiets d8 ik eigenlijk ook al :-\ toch wel link. ik hou 'm mooi in de geaarde plug :grin: