PDA

View Full Version : Fender Showmaster



BJA
1 december 2004, 16:18
Maar even een nieuw topic maken ;)

Het gaat om deze gitaar:
http://www.music-town.de/cgi-bin/mtshop/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=61729720766&rub1=Gitarre+und+Bass&rub2=E-Gitarren+Abteilung,+E-Gitarren,+Fender&artnr=3599&pn=0&partnr=07101443

http://www.music-town.de/onlineshop/bilder/egitarre/fender_special_showmastercthhashfmt_rw.jpg


[ Body: Basswood with Flame Ash Top
[ Neck: Set-In Maple, Modern C-Shape, Polyurethane Finish
[ Tuners: Cast/Sealed/Locking
[ Headstock: Matching
[ Logo: Silver Appliqué
[ Fingerboard: Rosewood
[ Frets: 24 Jumbo
[ Pickups: 2 Seymour Duncan Humbuckers
[ Pickguard: None
[ Controls: Master Volume, Master Tone
[ Bridge: 2-Point Synchronised Tremolo
[ Switching: 3-Way
[ Hardware: Smoked Chrome

Ik wil mijn Squier hierdoor vervangen.

Wat ik er goed aan vind is de prijs, het uiterlijk en de 2 Seymour Duncans die erin zitten, die me goed lijken om een goede distortion a la Green Day, Blink, The Darkness te krijgen.

Kan iemand me deze gitaar echt afraden als opvolger van een Squier (met 2 hum's)? Ik speel nu 9 maanden op een Marshall valvestate 8080 en heb ook nog een DS-1 liggen..

Azrael
1 december 2004, 16:32
Ziet er best aardig uit...beetje jammer van de 3-weg switch vind ik. Vind 5 toch veelzijdiger. De pickups zullen ook best leuk zijn.....kan hem je niet afraden. Hij heeft ook nog eens niet het standaard strat uiterlijk.








maareh.......goede distorsion ala Blink? :razz: Gnegne......

THW
1 december 2004, 16:44
Ziet er best aardig uit...beetje jammer van de 3-weg switch vind ik. Vind 5 toch veelzijdiger. De pickups zullen ook best leuk zijn.....kan hem je niet afraden. Hij heeft ook nog eens niet het standaard strat uiterlijk.








maareh.......goede distorsion ala Blink? :razz: Gnegne......
Wat heb je nou aan een 5 way switch als je maar 2 pickups heb? :-?
Of is dat een domme opmerking?

Bobbel
1 december 2004, 17:07
Ziet er best aardig uit...beetje jammer van de 3-weg switch vind ik. Vind 5 toch veelzijdiger. De pickups zullen ook best leuk zijn.....kan hem je niet afraden. Hij heeft ook nog eens niet het standaard strat uiterlijk.








maareh.......goede distorsion ala Blink? :razz: Gnegne......
Wat heb je nou aan een 5 way switch als je maar 2 pickups heb? :-?
Of is dat een domme opmerking?

je haalt me de woorden uit de mond :razz:

Lune-a-tic
1 december 2004, 17:12
Split humbuckers dan kan je veel combineren.

THW
1 december 2004, 17:30
Split humbuckers dan kan je veel combineren.
Ja ok maar de pick-ups die hier inzitten lijken me geen split humbuckers of wel soms? :-?

BJA
1 december 2004, 17:50
Ziet er best aardig uit...beetje jammer van de 3-weg switch vind ik. Vind 5 toch veelzijdiger. De pickups zullen ook best leuk zijn.....kan hem je niet afraden. Hij heeft ook nog eens niet het standaard strat uiterlijk.








maareh.......goede distorsion ala Blink? :razz: Gnegne......
Ja eigenlijk eerder de Green Day distortion :)
Ik ben nogal nieuw in effecten en ben echt op zoek naar die sound, zo'n vlak geluid. Ik hoop alleen dat het te doen is met die elementen.

Luister bijvoorbeeld maar eens naar 'Having A Blast', het tweede nummer op Dookie. Dat is wat ik zoek.

bat
1 december 2004, 18:02
Split humbuckers dan kan je veel combineren.
Ja ok maar de pick-ups die hier inzitten lijken me geen split humbuckers of wel soms? :-?

Elke goede humbucker is splitable...

Azrael
1 december 2004, 18:29
Ziet er best aardig uit...beetje jammer van de 3-weg switch vind ik. Vind 5 toch veelzijdiger. De pickups zullen ook best leuk zijn.....kan hem je niet afraden. Hij heeft ook nog eens niet het standaard strat uiterlijk.








maareh.......goede distorsion ala Blink? :razz: Gnegne......
Wat heb je nou aan een 5 way switch als je maar 2 pickups heb? :-?
Of is dat een domme opmerking?

Je krijgt dan bijvoorbeeld dit........

1.bridge humbucker
2.bridge humbucker parralel (single coil sound)
3.bridge/neck both fully
4.single bridge/ single neck
5.neck

Dit geld voor mijn gitaar......en zijn meer mogelijkheden mogelijk maar ik heb op deze manier een erg veelzijdige sound. Echt perfect voor alles wat ik maar wil spelen.

BLOK182
1 december 2004, 18:31
Mooi gitaartje, en betaalbaar!

Shakeel
1 december 2004, 18:32
Een vriend van me heeft deze gitaar. Hij speelt heel lekker en klinkt zowel clean als scheur heel acceptabel 8-) Zeker weten een enorme vooruitgang op je sQuier.

michielv
2 december 2004, 08:41
[quote=thajan]
Elke goede humbucker is splitable...

Ben bang van niet. Het splitsbaar maken van humbuckers is zowiezo iets van de afgelopen jaren. Het idee van een humbuckers was immers door de twee spoelen gezamelijk aan te sluiten de brom/ruis te verminderen. Op zo'n moment ga je een humbucker dus _niet_ splitsen.

Een goede orignele humbucker (zeg, een PAF of Super Distortion ofzo) is dus _niet_ splitsbaar maar tegenwoordig zijn veel humbuckers dat wel.

:P

Weer terug naar het onderwerp: je bent op zoek naar een vette, vlakke scheur. Volgens mij speelt die gast van Green Day (toen in ieder geval nog wel) op een Japanse Fender (Fernandes?) voorzien van een Dimarzio Super Distortion, geheid niet splitsbaar.

Dikke kans dat je met deze gitaar wel meer kunt doen eigenlijk maar goed, dan heb je alvast een goede gitaar als je dat wilt gaan proberen ;)

Ritch
2 december 2004, 15:58
:o Mooie gitaar! hoeveel kost die pomper?! :amp:

BJA
2 december 2004, 21:18
Weer terug naar het onderwerp: je bent op zoek naar een vette, vlakke scheur. Volgens mij speelt die gast van Green Day (toen in ieder geval nog wel) op een Japanse Fender (Fernandes?) voorzien van een Dimarzio Super Distortion, geheid niet splitsbaar.

Dikke kans dat je met deze gitaar wel meer kunt doen eigenlijk maar goed, dan heb je alvast een goede gitaar als je dat wilt gaan proberen ;)
BJ van Green Day speelt op een Fernandes Strat, pre-American Idiot dan toch. Maar ik wil vooral een all-round gitaar zodat ik ook andere dingen kan proberen..en deze lijkt me geschikt..