PDA

View Full Version : Fulltone's A/B schema klopt niet!



Speeddemon
1 december 2004, 15:02
de mijne wel.

Speeddemon
1 december 2004, 15:04
In zijn scenario is de min pool van de 9V ingang alleen maar aangesloten aan de 3e middelste lug van de 3PDT om de LEDs te voeden.

In dit geval bromt het pedaal lichtjes als je er geen enkel ander effect voor hebt staan.

Ik heb de min pool van de 9V ook aan de 'common ground' gehangen (middelste 2e lug van 3PDT) en nu is ie altijd bromvrij. :cool:

Lucky
1 december 2004, 15:23
je bent KONING !!!

BramVersteeg
1 december 2004, 15:47
Yahoo!
Mijn A/B is beter dan die Fulltone :razz: 8-) !

Speeddemon
1 december 2004, 15:54
of dat was Fulltone's geheimpje wat ie even 'vergat' te vermelden.

Hoe dan ook, als je er ook maar 1 niet TB pedaal voor hebt staan, bestaat het probleem al niet meer, maar ik vind 't wel grappig dat iemand van zijn naam en faam zoiets over het hoofd ziet.
Wat dat betreft is Hot Wire Audio's quality control wel iets hoger. :cool:

MaBeCo
4 december 2004, 22:02
Ik heb een hoop geleerd en een hoop geld uitgegeven n.a.v. de pedalendag vorige week, bij Ra-jazz een compressor besteld en omdat ik het geluid van Luca zo lekker vond vanmiddag een Mesa Boogie Studio 22.
Ik heb nu 2 volledige sets:
1. Koch Multitone en
2. Mesa Boogie.
Als ik het allemaal goed begrijp moet ik via een kastje kunnen switchen tussen die 2 sets, 1 gitaar via dit kastje naar de Koch of naar de Mesa.
Verkoop jij die kastjes Speeddemmon?
Zo ja, hoe kom ik er aan?
Zijn er verschillen?
Gaarne je reactie, mijn dank.

jpb
4 december 2004, 22:09
Leg eens uit, ik begruijp het niet:
1 2 3
4 5 6
7 8 9
:-?

MaBeCo
4 december 2004, 22:25
En ik nog denken dat de vraag te dom was om 'm hier te posten.
Waarschijnlijk heb ik het niet goed uitgelegd.
Ik heb dus 2 verstrekers:
1. de Koch Multitone en
2. de Mesa Studio 22.
Ik wil de Koch instellen op High gain voor scheuren en de Mesa op clean.
Als ik dus clean accoordenwerk speel moet de Mesa aan staan en wil ik in de solo boosten dat switch ik over naar de Koch Multitone.
Het pedaaltje moet dus 1 ingang hebben voor mijn gitaar en 2 uitgangen, 1 voor de Koch en 1 voor de Mesa.

Speeddemon
5 december 2004, 01:15
En ik nog denken dat de vraag te dom was om 'm hier te posten.
Waarschijnlijk heb ik het niet goed uitgelegd.
Ik heb dus 2 verstrekers:
1. de Koch Multitone en
2. de Mesa Studio 22.
Ik wil de Koch instellen op High gain voor scheuren en de Mesa op clean.
Als ik dus clean accoordenwerk speel moet de Mesa aan staan en wil ik in de solo boosten dat switch ik over naar de Koch Multitone.
Het pedaaltje moet dus 1 ingang hebben voor mijn gitaar en 2 uitgangen, 1 voor de Koch en 1 voor de Mesa.
Dat doen mijn AB boxjes idd!
Geen overspraak, geen plops of clicks bij 't schakelen, en geen brom.

Stuur me anders een PM met je wensen!

@JPB,
op 7 en 9 zitten de LED aansluitingen, op 8 de min-pool van de 9V, en op 5 de massa.
8 en 5 moeten aan elkaar doorverbonden worden, en dat heeft Fulltone niet gedaan.

Mr.Bluesbreaker
5 december 2004, 14:22
Oja, er is alleen 1 nadeel aan de A/B kastjes van Speeddemon:
Niet in de buurt van koters houden, ze kunnen zo klein worden gefabriceerd, voor je het weet is het met een klein exemplaar "hop slik weg A/B" :-D
Neem wel een met blauwe led! Dat is natuurlijk helemaal de shizzle anno 2004, je ziet het trouwens ook erg makkelijkop het podium, en aangezien 9 van de 10 ledjes op een board rood zijn, herken je makkelijk je A/B box. Ook ik zit in een aardig netwerk van rode leds en dan springt deze er uit.

MaBeCo
6 december 2004, 00:11
Speeddemon, ik heb je een PM gestuurd, weet niet of ie aan is gekomen, hoor het nog wel van je.

Quink
6 december 2004, 11:01
Speeddemon, ik heb je een PM gestuurd, weet niet of ie aan is gekomen,

Kun je zelf checken. Zolang hij nog in je outbox staat heeft Speeddemon hem nog niet gezien.

Speeddemon
6 december 2004, 14:27
hij is aangekomen, en ik heb m gister ook beantwoord (tussen al de cadeaus door). :)

van m;n vriendin:
Predator S.E. 2-DVD en Scarface DVD, what more do you want? :cool: