PDA

View Full Version : Orange Drop



imlikeajungle
1 december 2004, 14:47
ik heb de zoekfunctie net een uur gebruikt maar ben er niet wijzer op geworden: wat is 'orange drop' en wat doet het aan je geluid?
het enige wat is zag was dat het een soort van 'caps' (=capacitors?) zijn.
alle uitleg is welkom! alvast bedankt...

Negative K3 fan
1 december 2004, 15:05
caps>capacitors>condensatoren

orange drop is een merk/type condensatoren (ja ook daarin heb je verschillende kwaliteiten etc.) die wel aardig zijn, maar mallories zijn beter, helaas kwam ik daar pas achter toen ik al orange drops had besteld.

Maarja.

dejohan
1 december 2004, 15:50
Waarom zijn Mallories beter?

Ik ben van plan om de coupling caps tussen faseinvertor en de powertubes te vervangen op m'n amp (zodat ze de ultralage tonen niet doorlaten, wat speaker fart zou elimineren), iemand anders die deze mod had gedaan vertelde me dat Mallories niet echt pasten, met een hoop geklooi tot gevolg. Ik dacht eraan om orange drops te gebruiken omdat ik vermoed dat ze beter gaan passen.

Maar als ik hoor dat malories beter zijn...

Kan je eigenlijk iets zeggen over het effect op de sound van deze caps? En andere caps buiten deze twee soorten? Bestaat zoiets als een overzicht van invloed van caps op toon?

bert k
1 december 2004, 19:21
Dat is nieuw voor me. De halve wereld gebruikt Orange Drops (en de andere helft...ja, je raadt het al :) ) Maar vertel me vooral wat het verschil is.

Negative K3 fan
1 december 2004, 20:32
ik zag laatst een topic op het ax84 bbs met de titel orange drop vs. mallory en vrijwel iedereen die ze had vergeleken vond mallories beter. Slechts een iemand die ze had vergeleken in verschillende amps vond in 1 van die amps orange drops beter.

maar je kunt ze natuurlijk wel gewoon gebruiken, zijn gewoon goed, bedoel je toruwens met dat ultra laag dat je een andere waarde coupling cap neemt of gewoon voor de kwaliteit?

voor gewoon de kwaliteit zou ik niet te veel verwachten, als het gaat om ultra laag zijn uitgangstransformators van veel meer invloed.

Thijssie
2 december 2004, 06:59
ik zag laatst een topic op het ax84 bbs met de titel orange drop vs. mallory en vrijwel iedereen die ze had vergeleken vond mallories beter. Slechts een iemand die ze had vergeleken in verschillende amps vond in 1 van die amps orange drops beter.


Dat kun je dan echt nog niet zo stellen!

Als je hier een vraag over versterkers zijn krijg je het antwoord dat engl de beste versterkers maakt :razz:

bert k
2 december 2004, 09:36
Ik zag op de site van Tube Town dat Orange Drops in twee kwaliteiten te koop zijn. Dat maakt ook verschil natuurlijk.

dejohan
2 december 2004, 10:26
ik zag laatst een topic op het ax84 bbs met de titel orange drop vs. mallory en vrijwel iedereen die ze had vergeleken vond mallories beter. Slechts een iemand die ze had vergeleken in verschillende amps vond in 1 van die amps orange drops beter.

maar je kunt ze natuurlijk wel gewoon gebruiken, zijn gewoon goed, bedoel je toruwens met dat ultra laag dat je een andere waarde coupling cap neemt of gewoon voor de kwaliteit?

voor gewoon de kwaliteit zou ik niet te veel verwachten, als het gaat om ultra laag zijn uitgangstransformators van veel meer invloed.

Ja, ik wil dat de coupling caps een andere waarde hebben zodat ze de super lage tone niet doorlaten, omdat een gitaar deze frequenties toch niet kan produceren (en wij ze niet horen), maar ze wel een invloed hebben op het gedrag van de speaker. Die lage frequenties zouden "speaker fart" veroorzaken. Een klacht die je naar het schijnt meer hebt bij Fender versterkers.

Negative K3 fan
2 december 2004, 16:07
ok, dat is misschien wel verstandig!

ik heb nu trouwens ook orange drops in mn zelfbouw zitten en dat klinkt echt niet verkeerd :) 0,0022 of 0,022 uF geloof ik.