PDA

View Full Version : Fender Hot Rod DeVille



Bobbel
1 december 2004, 12:59
Hallo,

Ik had een paar vragen met betrekking tot de Fender versterkers. Ik wil al een lange tijd een Fender versterker en dan het liefste een Twin Reverb. Maar dat kan ik me niet permiteren en tweede hands is ook geen optie, want ik wil wat producten van mij inruilen, en bij de gitaarwinkel ben ik er van verzekerd dat ik er een redelijk bedrag voor krijg. Maar nou heb ik eens gekeken naar een Fender Hot Rod DeVille. En ik moet zeggen die klinkt geweldig, maar ik was benieuwd. Valt die te vergelijken met een Twin Reverb en wat is het verschil tussen de Hot Rod DeVille 2x12 en de Hot Rod 4x10?

Alvast bedankt!

dejohan
1 december 2004, 13:39
Een Twin heeft veel meer clean headroom dacht ik. Een Deville is zo gebouwd dat die vroeger begint te oversturen op het cleane kanaal (al is het volume op dat moment ook al redelijk hoog hoor). De Hot Rod is qua poweramp gemodeleerd naar een Fender Bassman, dus je zal er eerder een Basman geluid uit krijgen dan een Twin geluid (al blijft het natuurlijk een typisch Fender geluid). Een point to point gemaakte Twin is zonder twijfel steviger gebouwd dat een Hot Rod Deville.

Tussen de twee Devilles is er geen verschil, buiten de speakerconfiguratie.

Maareuh, als je een nieuwe Deville kan kopen, kan je volgens mij ook een tweedehands Silverface Twin krijgen. Kijk maar eens een maandje rond op marktplaats. Voor 600-700€ vind je er wel een.

Bobbel
1 december 2004, 16:56
Een Twin heeft veel meer clean headroom dacht ik. Een Deville is zo gebouwd dat die vroeger begint te oversturen op het cleane kanaal (al is het volume op dat moment ook al redelijk hoog hoor). De Hot Rod is qua poweramp gemodeleerd naar een Fender Bassman, dus je zal er eerder een Basman geluid uit krijgen dan een Twin geluid (al blijft het natuurlijk een typisch Fender geluid). Een point to point gemaakte Twin is zonder twijfel steviger gebouwd dat een Hot Rod Deville.

Tussen de twee Devilles is er geen verschil, buiten de speakerconfiguratie.

Maareuh, als je een nieuwe Deville kan kopen, kan je volgens mij ook een tweedehands Silverface Twin krijgen. Kijk maar eens een maandje rond op marktplaats. Voor 600-700€ vind je er wel een.

AH! ok bedankt... nou ik heb dijkman muziek in a'dam ff gebeld en die zei dat het verschil het volgende is: de 2x12 is erg goed voor live en de 4x10 wat meer voor de studio... en aangezien ik niet een cd ga maken binnenkort word het de 2x12 en ook omdat ze hem daar hebben voor € 880,- (het is een demo model)...

Mr.Bluesbreaker
1 december 2004, 19:06
Hou ff in de gaten dat ze zeer waarschijnlijk van het 2 keer 12 model afmoeten :) en geen 4 keer 10 hebben staan. Wat het beste voor live en de studio werkt dat zou ik zelf wel bepalen als ik jou was. Een 10 inch is gewoon sneller en wat minder bassig dan een 12 inch, en dat is niet per se voor in de studio of live goed of minder. Ik heb vaak over een 4 keer 10 model gespeeld live en ook over de 2 keer 12 thuis, en het ene sluit het andere zeker niet uit. Kijk wat je zelf het beste vind, niet wat de zaak je voorlegt.

Bobbel
1 december 2004, 21:45
Hou ff in de gaten dat ze zeer waarschijnlijk van het 2 keer 12 model afmoeten :) en geen 4 keer 10 hebben staan. Wat het beste voor live en de studio werkt dat zou ik zelf wel bepalen als ik jou was. Een 10 inch is gewoon sneller en wat minder bassig dan een 12 inch, en dat is niet per se voor in de studio of live goed of minder. Ik heb vaak over een 4 keer 10 model gespeeld live en ook over de 2 keer 12 thuis, en het ene sluit het andere zeker niet uit. Kijk wat je zelf het beste vind, niet wat de zaak je voorlegt.

ah ok, maar ik vertrouw die winkel als geen ander, want ik heb er alles gekocht wat ik heb, en ze matsen me iedere keer flink. en met demo model word bedoelt dat hij daar staat en uitgeprobeert word.

pint
2 december 2004, 17:26
neem mijn woord er niet voor voor , maar hier zit wel een beetje een vis luchtje aan
beste advies blijft zelf proberen en dat een 4X12 niets is voor live ????? ga weg man :-?
een vrind van me heeft toevalig z'n hotrod 4X10 en die blaast lekker rustig met een jcm 800(100watt) full stack mee (das 8X12)
is gewoon een verkoop praatje die kloo..akken vertelen allen maar wat jij wilt horen of wat voor hun goed uit komt

maar zo als ik al zei je hoeft mij niet te geloven

SteavisSmokin
2 december 2004, 18:11
2 x 12 beter voor live gebruik en 4 x 10 beter voor in de studio.......haha yeahhhhhhhhhhhhhhh right! Da's dus *echt* onzin!!! Het komt in dit geval aan op persoonlijke smaak, dus wat je zelf het beste vind. De 4 x 10" is misschien juist wel beter voor live gebruik omdat die meer spreiding heeft. Dus probeer zelf wat je goed vind klinken.

Toch zou ik dan voor een twin gaan en niet voor een hot rod....maar da's mijn mening. 8-)

Diedo
2 december 2004, 18:34
over het inruilen van spullen: ik denk juist dat je daarop genaaid wordt in plaats van gematst: die winkel wil een winstmarge hebben, dus geven ze wat minder en vragen ze daarna wat meer...
misschien toch een goed idee om nog even de 2e hands markt af te struinen om te koekeloeren wat soortgelijke spullen als die je wilt inruilen opbrengen?

over dat live verhaal: geen idee, maar ik weet wel dat de 4x10" meer druk zal hebben: pi·r² geeft voor de 4x10" een oppervlak van 100pi inch²
tegen een 72pi inch² van de 2x12"

Bobbel
2 december 2004, 20:45
volgens mij snappen jullie me niet helemaal... die man zei tegen mij dat die 2x12 in principe beter is voor live omdat hij meer laag heeft dan de 4x10 waardoor die beter is voor studio... maar dat neemt niet weg dat die 4x10 niet goed is voor live... en trouwens die 4x10 is duurder en hij raad me de 2x12 aan... en ik heb al op dat demo model van hun gespeeld, die dus flink in de aanbieding is, en hij klinkt super... en dat van dat inruilen, dat is natuurlijk onzin, dat ze dan meer rekenen voor de versterker, want ik weet wat hij kost (€ 880,- die 2x12) en ze zullen MIJ nooit naaien! daarvoor kennen ze me te goed! en dat ik die versterker van mij inruil komt omdat niemand hem wil hebben, want hij heeft al zo vaak op internet gestaan... het gaat om een Marshall MG 100 HDFX die ik nu heb, en je begrijpt wel dat niemand die wil hebben... ik weet ook niet meer waarom ik hem heb genomen :razz: ... maar jullie moeten dus niet zo naief zijn en denken dat de één voor live is en de andere voor studio... en dat het niet helemaal netjes is wat die zaak doet daar klopt natuurlijk helemaal niks van, want ik heb een practisch gezien nieuwe Fender Hot Rod DeVille 2x12 nog nooit zo goedkoop gezien!

Bouke
2 december 2004, 21:49
ehhh bobbie, de mensen proberen je te helpen hoor :-?

Bobbel
2 december 2004, 22:29
ehhh bobbie, de mensen proberen je te helpen hoor :-?

ja dat weet ik, maar ze blijven zeggen dat het allemaal wat duister is, maar ik kan je garanderen dat dat niet zo is...

Diedo
2 december 2004, 22:59
dan koop je em toch gewoon!?!?!? :chicken:

Bobbel
2 december 2004, 23:22
dan koop je em toch gewoon!?!?!? :chicken:

Ik vraag niet of ik hem zal kopen of niet? ik vraag heel wat anders (LEZEN!)... :angry: