PDA

View Full Version : 60 gitaren gestolen in Duitsland



Bastin
1 december 2004, 13:00
Op de nacht van 23 naar 24 november zijn bij Musik produktiv in Ibbenbüren (Duitsland) 60 gitaren gestolen (waarde 140.000 euro)

http://www.musik-produktiv.de/home/extra14_de.asp/sid/!06082002

Vervelende pikkeboeven!

.ChiefRebelAngel.
1 december 2004, 13:20
:o

Lord Abortion
1 december 2004, 13:33
Die zullen binnenkort wel ergens te koop staan. Als ik er eentje tegenkom laat ik ze iets weten.

StereoX
1 december 2004, 19:33
de tering. die gasten wisten wel wat ze mee moesten nemen. ben trouwens wel benieuwd hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. dat gooi je niet ff in je kofferbak

Primitive
4 december 2004, 17:40
tering, waren cker geen basgitaristen :-D

ieme
7 december 2004, 23:16
Valuable Collection of Guitars stolen:
Burglars certainly did their best in the night from Monday 23 to Tuesday 24 November. They broke into our Mega-store in Ibbenbüren and stole more than 60 electric guitars, semi-acoustics and Jazz guitars, with a total value of more than 140,000.00 Euros. It would appear that the burglars were well-informed and knew what they wanted and where to find it. They targeted the more exclusive models, in particular guitars from Fender, Gibson, Suhr and Dean. The instruments stolen included a number of one-off models and special editions. PLEASE help us: The list below lists all of the stolen guitars, including photos and serial numbers when available. Please get in touch with us, should you be offered any of the guitars for sale.



Dit is niet voor t eerst dat daar ingebroken wordt! vorig jaar zijn ze ook door een flinke plundering getroffen!

Fenders, Gibsons, Suhrs..


"Slechts" 2 prsen! verder heb ik van een aantal gitaren t idee dat ze niet echt kostbaar zijn.. maar die customshop gitaren zijn moeilijk te verkopen!
Ai ai........

ieme
7 december 2004, 23:21
Waar zou je die gitaren ooit kunnen verkopen? sinds de komst van internet! Het Hi-end gitaarwereldje zo klein, zeker customshop gitaren enzo moeten terug te vinden zijn...
Waar zou iemand met 60 gestolen gitaren heen gaan? je kan ze zeker europa niet uit krijgen want qua export zal de serienummers bekend gemaakt moeten worden, of kun je gewoon een verhuis(zee)container volladen en die zonder teveel gezeur naar amerika sturen?

Ic3gl0vE
9 december 2004, 18:57
tja ze zullen vast wel te verkopen zijn
Ik bedoel, als een schilderij als 'de schreeuw' ook meerdere malen gestolen en verkocht kan worden, kan het met een berg gitaren al helemaal.

Serienummer vervalsen is toch ook niet moeilijk? Bij een Fender staat het op de neckplate toch? daar zet je zo een andere op...

Arme musikproduktiv, 't wordt misschien wel eens tijd voor nieuwe beveiliging daar

alhambra
9 december 2004, 22:03
En dan te bedenken dat ik er pas nog gewoon betaald heb :roll:

Is dat nu wat je noemt freuhshoppen ????

Brianmayrulezzz
24 december 2004, 16:32
WTF :o wel een mooie buit moet ik zeggen :D

Negative K3 fan
1 januari 2005, 20:57
damn, tijd voor het opfrissen van contacten met de duitse onderwereld!!

ik vraag me trouwens af hoe je in godsnaam 60 gitaren steelt...

amon
1 januari 2005, 21:00
Ja, ik heb spijt dat ik de standaards niet mee heb genomen...

jorrit
17 januari 2005, 16:36
jat je zoveel gitaren waarom zit er dan een epiphone the dot studio tussen? :-?

shimmy
24 januari 2005, 19:53
60 gitaren maar!

Hmm, als je dan toch bezig bent.
Ik moest er ook maar weer eens op bezoek gaan voor ALLE gitaren weg zijn.

shimmy
24 januari 2005, 19:54
60 gitaren maar!

Hmm, als je dan toch bezig bent.
Ik moest er ook maar weer eens op bezoek gaan voor ALLE gitaren weg zijn.

BassAgent
27 januari 2005, 12:41
Die lui hadden zeker smaak.

majestic_nico
20 mei 2005, 19:42
Die lui hadden zeker smaak.
Denk niet dat het om smaak gaat maar meer om een boodschappenlijstje.

jos zonder pet
20 mei 2005, 19:45
zouden ze eerst rustig getest hebben? zovan 'nee deze heeft een kromme nek' of 'het is toch niet echt de sound die ik zoek' :o

majestic_nico
20 mei 2005, 20:02
zouden ze eerst rustig getest hebben? zovan 'nee deze heeft een kromme nek' of 'het is toch niet echt de sound die ik zoek' :o
:razz:
Denk het wel. Ruilen schijnt namalijk moelijk te zijn met gejatte goederen.

deedee
21 mei 2005, 00:34
verkopen?
over een paar jaar is iedereen dit vergeten, dan rustig aan zonder haast onder verschillende namen alles gaan verkopen. Moet je ze alleen wel effe ergens naar toe smokkelen, want in Duitsland zelf weten ze het dan nog wel.


:cool: (nee, ik heb geen ervaring) :razz:

robert-gitarist
26 mei 2005, 00:08
Op de nacht van 23 naar 24 november zijn bij Musik produktiv in Ibbenbüren (Duitsland) 60 gitaren gestolen (waarde 140.000 euro)

http://www.musik-produktiv.de/home/extra14_de.asp/sid/!06082002

Vervelende pikkeboeven!

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Ik lees het net pas,tis dus al tijdje terug gebeurd..
maar de tering he...niet normaal.

Shaggy
1 juni 2005, 20:39
tering, waren cker geen basgitaristen :-D


:lol:

JCG
1 juni 2005, 21:09
damn, tijd voor het opfrissen van contacten met de duitse onderwereld!!

ik vraag me trouwens af hoe je in godsnaam 60 gitaren steelt...

ik denk dat ze een boodschappen lijstje hadden, en de winkel al kenden dus meteen wist waar ze naar toe moesten. En ik neem aan dat het niet iemand in zijn eentje was, als je met 5 man bent heb je binnen notime 60 gitaren naar buiten.

Tujuh
6 juli 2005, 02:03
2 PRS'en maar?? :-D Sjongejonge, als ik daar binnen was dan had ik er nog wel een paar meer van meegenomen. Als je toch eenmaal bezig bent... :razz:

Damage Inc.
25 oktober 2005, 16:20
Nou, dat is het ook niet waard om te jatten... jah om het geld maar om de gitaren... nou nou nou nou nou... sjonge jonge jonge jonge jonge... sjeezus mina... :razz:
Gooi liever een goeie amp de kofferbak in en wat pedalen en kabels en dan wegscheuren maar...
Maar meestal heeft een winkel toch nooit spul wat ik wil :-? .

- Damage Inc.

Dridon
17 maart 2006, 03:11
Stelletje lamballen...

Plaag
24 september 2006, 15:04
I agree,

Zelf moet je hard werken om de centjes bij elkaar te kunnen leggen en anderen jatten het gewoon.

Erg irritant is ook dat je als niet-jattend persoon er last van hebt. Het zijn kleine dingen maar dit soort dingen verhoogt verzekeringspremies alleen maar. Laat staan dat je dadelijk door 8 beveiligingspoortjes moet om een gitaar te bekijken.

Keesz
24 september 2006, 22:36
keurig op tijd

thomas112
26 september 2006, 19:41
mijn brommer ( tomos 4tl(oldtimer))
staat als gestolen geregistreerd maar dat komt allemaal goed ;)

robert-gitarist
29 september 2006, 21:29
Iemand nog 60 gitaren kopen? :D

B-Sure
21 januari 2007, 23:21
Wiedergutmachung

Gitaren voor fietsen :D

Dude
22 januari 2007, 12:41
EN het is een oud topic EN je grapje is niet leuk....

artnaz
22 januari 2007, 13:13
Maar nog nieuws over het voorval? Zijn er al (een paar) gitaren geconstateerd?

Wel heel sneu voor MP. Eerst dit, dan die grote brand...:(