PDA

View Full Version : HELP EEN BEGINNENDE GITAARVIRTUOOS



ZeroDown
11 mei 2001, 20:00
Hallo, ik ben van plan om mijn eerste (akoestische) gitaar te gaan kopen. Heeft er iemand tips voor dingen waar ik zoal op moet letten en aan welke prijsklasse ik ongeveer moet denken voor een lekker oefengitaartje.

Arthur
11 mei 2001, 20:50
Een lesje in een goed en goedkoop oefengitaartje? Probeer een Epiphone van fl 400 - fl 500. Ik heb er zelf eentje hangen op m'n tuinhuisje en ik heb ermee gejamd met een kerel die een hele dure Gibson had. Er kwam een prima geluid uit m'n Epiphone - prima oefengitaartje!

ZeroDown
12 mei 2001, 20:06
Op wat voor een gitaar kun je het beste beginnen, akoestisch of elektrisch?!?

anoniem
15 mei 2001, 11:06
Hoi, ik ben vlado en ben prof. gitarist
Als je het leuk vindt wil ik je wel een beetje opweg helpen.

ZeroDown
15 mei 2001, 19:16
Als je tips hebt graag. Ik weet gewoon echt niet waar je op moet letten. En hoe je het beste kunt beginnen.


Op 2001-05-15 11:06, schreef anoniem:
Hoi, ik ben vlado en ben prof. gitarist
Als je het leuk vindt wil ik je wel een beetje opweg helpen.

anoniem
19 juni 2001, 18:23
hee Vlado ik speel al gitaar maare nog lang niet goed genoeg waar woon je mischien wil je me wat bij leren gr elvis

gertdm
4 september 2001, 21:45
een goede akoestiese gitaar van 500,- zou ik
aanraden om een niet te oude (twee tot 5 jaar) tweedehandse te pakken te krijgen.
Voordat geld kun je een leuke Seagull of Cort te pakken krijgen en heb je wel een massief bovenblad .

En ik zou zeggen, bekijk mijn workshop fingerstyle voor beginners en gevorderden eens op gitaarnet.nl.
Deze wordt regelmatig 'ververst' en is een basis om naast strumming (slag) wat fingerpicking te leren.

K'tjee
15 december 2006, 11:32
Heey! Ik ben op zoek naar een nieuwe elektrische gitaar. geen idee wat voor een nu eigenlijk goed is. De gitaar moet ok niet al te duur zijn, omdat ik pas een beginner ben.
Iemand any tips??

Alvast bedenkt!

Pais
15 december 2006, 13:09
In het subforum "Elektrische gitaren" is er een speciaal toppic over gitaren in jou prijsklasse. In dit forum wordt meer aandacht besteed aan lessen zelf.

En bovendien is dit toppic al 5 jaar oud en stamt af van de goede gulden tijdperk :sssh:

jertom27
17 december 2006, 16:13
ik zelf speel al jaren op mijn londen city en die bevalt mij prima tijdens optredens wil de solo gitarist graag bij bepaalde nummers van gitaar ruilen en hij heeft een zeer dure ibanez ik raad je aan om in een gitaarzaak eens een londen city te proberen