PDA

View Full Version : Ibanez FL9 of FL99?



Josdevos
1 december 2004, 10:39
Heeft iemand ze beiden of beiden gehad?
Heb de FL9 net via Ebay gekocht, nu kan ik een FL99 kopen voor €60...

Mitch
1 december 2004, 10:46
Ik heb ze naast elkaar gehad en vond de FL99 beduidend mooier qua sound, ging véél meer de MXR kant op. Ronder, strakker en meer het jetplane effect.
Ik had met mijn FL99 toen een verlies in volume, maar ik vermoed dat het exemplarisch was, want ik heb er anderen wel eens naar gevraagd en die hadden dat probleem niet.
De FL99 is natuurlijk wel drie keer zo groot maar ongelofelijk lekker door zijn RVS-smoel en Flying Fingers logo !!!! 8-)

phx
1 december 2004, 10:50
Ik heb al jaren een haat/liefde verhouding met mijn fl-9. Door de interne potmeters kun je fine-tunen. Als je daar eenmaal mee begint, krijg je (volgens mij) nooit het geluid wat je wilt.

Wat wel een pre is aan dit pedaal, dat hij je volume niet al te veel boost zoals veel flangers wel doen. Bovendien is hij analoog, klinkt wel lekker warm t.o.v. bijv een boss flanger.

Fl99; geen ervaring mee :oops:

Josdevos
1 december 2004, 10:53
FL99 is ook analoog. €60 is wel een leuk prijsje ervoor denk ik, plus een van beiden zeker terug kwijt na ge ab't te hebben...

Mitch
1 december 2004, 12:09
60E is zeker een goede prijs. Doen !

phx
1 december 2004, 12:17
Wie heeft er bytheway ervaring met de reissue fl-9? Is hij van kunststof? (so I've heard, lijkt me raar). Wat is nieuw/verbeterd/verslechterd :-? :???: ???

Josdevos
1 december 2004, 12:31
Ik krijg een van deze een orinele in heel mooie staat binnnen... een fl9 dan hé, de fl99 ga ik vanmiddag oppikken... :cool:

Antal
1 december 2004, 20:50
Ik heb ze allebij gehad. De FL9 had ik eerst en heb ik nog. Toen heb ik een keer een FL99 gekocht, omdat ik dacht dat dat een verbetering zou zijn. Niet dus. Op zich een prima ding, maar ik hou er niet zo van. Het geluid van dat ding is vrij dik, maar op een onnatuurlijke manier. Met een hoop laag. De FL9 is veel suptieler. Veel meer mijn ding.

phx
1 december 2004, 20:52
Antal, heb jij al eens met de interne potmeters geprutst? Wat is je favo afstelling (zowel interne als externe potmeters) van de fl9?

Speeddemon
1 december 2004, 22:00
Bovendien is hij analoog, klinkt wel lekker warm t.o.v. bijv een boss flanger.

Fl99; geen ervaring mee :oops:
Boss' BF-1 en BF-2 en HF-2 zijn ook analoog hoor.
de BF-3 geloof ik niet meer.

phx
2 december 2004, 18:54
Wat klinken ze dan schel en cheap. Doe mij maar een fl9 (als ik hem eindelijk een keertje goed afgesteld heb gekregen :razz: )

dml
1 maart 2011, 11:24
Ik weet het, een heel oud topic, maar ik kwam erop omdat ik een artikel in de Gitarist zag staan over flangers, in het bijzonder de FL-99, en ook nog geschreven door ons aller Dirk-Hendrik.

The Running Man
1 maart 2011, 11:44
Wat klinken ze dan schel en cheap. Doe mij maar een fl9 (als ik hem eindelijk een keertje goed afgesteld heb gekregen :razz: )

Dirk Hendrik heeft mijn FL-9 jaartje geleden gereviseerd en op fabriek spec gebracht.
Wat een verademing.FL-9 is een lekker eigenzinnige Flanger.
Of het goed is weet ik niet (DH?) maar je kan de sounds ook enorm manipuleren door de voedingsspanning terug te draaien.
Vriend van me had potmeterje ingebouwd in voedingskabel en wist daar enorm wacky sounds mee te krijgen. Was op het idee gebracht toen zijn FL-9 begon te flippen met een bijna lege 9V batterij:rockon:

Dirk_Hendrik
1 maart 2011, 18:49
Ik weet het, een heel oud topic, maar ik kwam erop omdat ik een artikel in de Gitarist zag staan over flangers, in het bijzonder de FL-99, en ook nog geschreven door ons aller Dirk-Hendrik.


Dank Dennis,
En, uiteraard geheel onbevooroordeeld, snap ik dan ook volledig waarom je dit oud lijk reanimeert. :sssh:(terwijl ik even niet goed werd van de openingspost... 60 euro! waar!!?)

Mitch
1 maart 2011, 18:49
Exacxt hetzelfde gevoel, maar opluchting toen ik zag dat het 2004 was :D

Naast de PM7 het enige pedaal waarvan ik dik spijt heb 'm ooit te hebben verkocht: de FL99.

Was ook mijn eerste ebay aankoop én verkoop.

Mijne had een volumedipje gek genoeg, later nooit meer gehoord bij iemand anders en dat was in de tijd dat ik nog niet wist dat dat soort dingen te verhelpen waren dus maar verkocht :(

Lexvandoef
1 maart 2011, 19:50
Hehe, zo'n fl99 is lekker he mitch ;) net zo fijn als zijn chorus broertje... ;)

dml
2 maart 2011, 10:52
Dank Dennis,
En, uiteraard geheel onbevooroordeeld, snap ik dan ook volledig waarom je dit oud lijk reanimeert. :sssh:(terwijl ik even niet goed werd van de openingspost... 60 euro! waar!!?)

Zijn we toch nog collega's. It's a small world after all.

zoon van Piet
4 maart 2011, 10:20
in welke gitarist staat dat artikel? deze maand?

ik zou dat blad toch eens moeten kopen, eigenlijk...

Dirk_Hendrik
4 maart 2011, 10:47
Deze maand ja.

Pagina 44

zoon van Piet
4 maart 2011, 11:13
dus we zijn niet alleen collega-gitaristen en collega-pedalofielen, maar ook nog eens collega-journalisten..?

Het is dat ik echt recht-door-de-gleuf-hetero ben.. anders wilde ik met je trouwen! ;)

onrust nv
6 maart 2011, 18:35
Ik heb de Maxon FL-9, maar de Ibanez FL-99 staat ook al een behoorlijke tijd op m'n verlanglijstje.