PDA

View Full Version : Niet aan gedacht: buffer/TB problemen tijdens fuzz-shootout



jpb
1 december 2004, 09:42
Is dat het niet? Fuzzes houden niet van signaal van non-TB pedalen, vooral germs zijn daar gevoelig voor. Zowel de '70, de Soul-Bender als de Keeley klonken veel te schlecht tijdens de shootout.
Voorin de keten stond de big-muff en die zuigt toon in bypass. Klinkt plausibel???
Je ziet, ik lig al drie dagen wakker van die soulbender........ :o :???: :cry:

LordRiffenstein
1 december 2004, 09:57
Is dat het niet? Fuzzes houden niet van signaal van non-TB pedalen, vooral germs zijn daar gevoelig voor. Zowel de '70, de Soul-Bender als de Keeley klonken veel te schlecht tijdens de shootout.
Voorin de keten stond de big-muff en die zuigt toon in bypass. Klinkt plausibel???
Je ziet, ik lig al drie dagen wakker van die soulbender........ :o :???: :cry:

For the record. Ik heb een buffer in mijn rack MAAR ik had speciaal die Soulbender met een extra kabel tussen mijn gitaar en rack hangen en dus VOOR de buffer omdat ik wist dat die 2 niet lekker samenwerken.

Ik snap het ook nog steeds niet waarom die zo kut klonk. Heb je wel de goeie rubberbanden gebruikt om het zootje bij elkaar te houden? :razz:

Lucluc
1 december 2004, 10:27
Een buffer er NA maakt ook veel uit!

LordRiffenstein
1 december 2004, 10:34
Een buffer er NA maakt ook veel uit!

Vertel!

Ik heb eens een Fulltone 69 getest, op dezelfde manier als die Soulbender en die klonk wel vet met de buffer.

Lucluc
1 december 2004, 10:46
Okee, ik heb het tot nu toe met elke fuzz die ik heb of heb gehad dat het veel uitmaakt. Er komt een soort doffe deken over het geluid heen. Er komt gewoon heel weinig hoog meer door.

Op dit moment heb ik alleen een Zvex Fuzzfactory op mijn bord zitten. Als ik er bijvoorbeeld een Boss delay achter zet, dan komt die doffe deken er weer overheen. Erg jammer, want alle dynamiek verdwijnt uit je fuzz geluid.

In het verleden heb ik hetzelfde probleem ook gehad met de Roger Mayer Classic Fuzz, dus het kan zijn dat het probleem meer voorkomt met germanium transistors.

Robbert
1 december 2004, 11:11
Nou, ik moet bekennen dat ik die Java boost niet heel anders vond klinken, maar hij is inderdaad wel beinvloedbaar door er gebufferde pedalen er voor of achter te zetten.
Was ook duidelijk te horen dat een Fuzz head en JB tegelijk niet klinkt.

Hoe dan ook, volgende keer alles in true bypass boxjes 8-)

jpb
1 december 2004, 11:24
Okee, ik heb het tot nu toe met elke fuzz die ik heb of heb gehad dat het veel uitmaakt. Er komt een soort doffe deken over het geluid heen. Er komt gewoon heel weinig hoog meer door.

Op dit moment heb ik alleen een Zvex Fuzzfactory op mijn bord zitten. Als ik er bijvoorbeeld een Boss delay achter zet, dan komt die doffe deken er weer overheen. Erg jammer, want alle dynamiek verdwijnt uit je fuzz geluid.

In het verleden heb ik hetzelfde probleem ook gehad met de Roger Mayer Classic Fuzz, dus het kan zijn dat het probleem meer voorkomt met germanium transistors.
Klopt precies met wat ik hoorde op de pedalendag. Zelf werk ik met niet meer dan 5 pedalen en allemaal TB, en nooit wollen deken met de soulbender; spettert er vrolijk op los (sterker nog, tone altijd helemaal CW)
Ja Robbert, helemaal mee eens

Mitch
1 december 2004, 12:08
TB boxes waren al wel aanwezig trouwens, maar het opbreken, opbouwen en iedereen optrommelen "we gaan weer verder" duurde al zo lang dat ik weinig zin had ook nog alles te TB'en....
Kan een volgende keer ook wat strakker, zetten we gewoon een box of twee standaard neer en kan iedereen daar alles inpluggen.

Het gaat nog wel eens wat worden :)

LordRiffenstein
1 december 2004, 12:24
TB boxes waren al wel aanwezig trouwens, maar het opbreken, opbouwen en iedereen optrommelen "we gaan weer verder" duurde al zo lang dat ik weinig zin had ook nog alles te TB'en....
Kan een volgende keer ook wat strakker, zetten we gewoon een box of twee standaard neer en kan iedereen daar alles inpluggen.

Het gaat nog wel eens wat worden :)

Eigenlijk is de switcher van Aad de ideale test-bak (no disrespect!) we moeten alleen ff kijken hoeveel pedaaltjes er in 1 test zitten (ik dacht wel 15-20 ODs) dan kan hij zijn switcher nog wat uitbreiden :-D

Rutger
1 december 2004, 13:01
Die gedacht schoot idd ook even door me heen. ik vond ze allemaal op de Big Muff na gewoon kut klinken. nu bedenk ik me dat ze idd klonken als een fuzz met een gebufferde bypass ervoor/na: vlak, modderig, schel en nauwelijks sustain. daar had ik ook altijd problemen en grote frustraties mee. k heb inmiddels geen fuzz meer in huis. :-?

Antal
1 december 2004, 20:46
Geweldig! Allemaal pedalenkenners bij elkaar en niemand bedenkt dit :-D

Maar goed, welke buffer zat er dan tussen? Want een Muff heeft er geen.

jaywalker
1 december 2004, 21:12
Is dat het niet? Fuzzes houden niet van signaal van non-TB pedalen, vooral germs zijn daar gevoelig voor. Zowel de '70, de Soul-Bender als de Keeley klonken veel te schlecht tijdens de shootout.
Voorin de keten stond de big-muff en die zuigt toon in bypass. Klinkt plausibel???
Je ziet, ik lig al drie dagen wakker van die soulbender........ :o :???: :cry:

Waarom denk je datik hem voorin heb gezet :-D :-D :-D

Antal
2 december 2004, 11:55
Is dat het niet? Fuzzes houden niet van signaal van non-TB pedalen, vooral germs zijn daar gevoelig voor. Zowel de '70, de Soul-Bender als de Keeley klonken veel te schlecht tijdens de shootout.
Voorin de keten stond de big-muff en die zuigt toon in bypass. Klinkt plausibel???
Je ziet, ik lig al drie dagen wakker van die soulbender........ :o :???: :cry:

Waarom denk je datik hem voorin heb gezet :-D :-D :-D

Ok, maar ik blijf er bij dat die muff misschien tonesuckt, maar een buffer heeftie niet.

aad
2 december 2004, 12:01
Nou, ik moet bekennen dat ik die Java boost niet heel anders vond klinken, maar hij is inderdaad wel beinvloedbaar door er gebufferde pedalen er voor of achter te zetten.
Was ook duidelijk te horen dat een Fuzz head en JB tegelijk niet klinkt.

Hoe dan ook, volgende keer alles in true bypass boxjes 8-)

Ja eigenlijk zijn we allemaal eikels geweest. Mijn PSB was ideaal geweest om de shoot-out mee te doen. Alles tegelijk inpluggen en met 1 druk op de knop een ander effect selecteren, razendsnel en alles TB. Nu is mijn PSB niet getest en dit probleem erbij. :evil:

aad
2 december 2004, 12:10
Eigenlijk is de switcher van Aad de ideale test-bak (no disrespect!) we moeten alleen ff kijken hoeveel pedaaltjes er in 1 test zitten (ik dacht wel 15-20 ODs) dan kan hij zijn switcher nog wat uitbreiden :-D

16 stuks kunnen er maximaal op (als ik nog een set zou bouwen). Zoals het nu is bedacht althans. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die meer effecten gebruikt, of wel?

Bovendien: stel dat ik de zaak uitbreid naar 32 effecten. Bij de volgende shoot-out komen er 51 fuzzes kijken. :-D

Mitch
2 december 2004, 20:37
Ja eigenlijk zijn we allemaal eikels geweest. Mijn PSB was ideaal geweest om de shoot-out mee te doen. Alles tegelijk inpluggen en met 1 druk op de knop een ander effect selecteren, razendsnel en alles TB. Nu is mijn PSB niet getest en dit probleem erbij. :evil:

Ja, wrijf het er maar weer in, mijn schuldgevoel was net aan het bijtrekken.....opnieuw zout in de wonde :nervous:

Volgende keer Aad, dopen we Pedalendag 4 tot "Dag to meerdere eer en glorie van Aad's ooit onderbelichte pedalenswitcher" :wink:

erwin_ve
10 december 2004, 10:15
Om ff on topic te komen: buffers en germanium transistors(fuzz-pedaal) gaan slecht samen!

Robbert
10 december 2004, 21:48
Om ff on topic te komen: buffers en germanium transistors(fuzz-pedaal) gaan slecht samen!

:-D