PDA

View Full Version : Heeft er eigenlijk iemand verschillende 2x12s vergeleken?



LordRiffenstein
1 december 2004, 09:36
Een tijdje terug stond het hier vol met threads over 2x12s maar ik vind niet echt reviews. Ik ben van plan mijn setup wat aan te passen en wil er een goeie 2x12 bij. engl kan binnenkort maar eigenlijk ben ik erg benieuwd nr de THD. Heeft iemand bv de Bogners en de THD vergeleken?

Josdevos
1 december 2004, 10:14
Ik ben uiteindelijk niet aan testen toegekomen van die Oversized 2x12 omdat de Bogner levering bij Vdhaar zoveel vertraging opgelopen heeft. Heb toen de Uberkab die Caerts in stock had genomen.

Bogners zijn ondertussen zelfs nog niet aangekomen, want Baco heeft mijn bestelling overgenomen en is nog steeds niet binnen. Alain heeft wel de Bogner 2x12 getest dacht ik, Rik's Rockshop.

Dagje Jukebox misschien? :roll:

Baco
1 december 2004, 10:36
Interesse in een oversized 2x12 Bogner, Yoeri? Ben nog steeds aan het twijfelen om toch een 4x12 te nemen...

Alain was alleszins onder de indruk toen ie die bij RRshop had getest. Ben zelf ook wel benieuwd, maar die 4x12 krijg ik niet uit mijn hoofd :oops:

Josdevos
1 december 2004, 11:01
:P

LordRiffenstein
1 december 2004, 11:04
Interesse in een oversized 2x12 Bogner, Yoeri? Ben nog steeds aan het twijfelen om toch een 4x12 te nemen...

Heeft iemand de maten van die oversized? Is die een beetje zoals een 1936 van Marshall?

Mijn bedoeling is om een 2x12 te gebruiken in al die kleine blueskroegen waar ik wel eens speel. Rack op de grond, cab met top er boven. Cab staat dan wat hoger zodat die wat meer in de richting van mijn oren blaast want bij een 4x12 sta je vaak te spelen voor je knieen en die hebben geen oren.

Edit: welke speakers en kwanta costa?

Alain
1 december 2004, 11:13
Idd ik heb de Bogner oversized getest

Was ik echt van onder de indruk

Getest met Fender Stratocaster en Steavens versterker (poundcake is dat zeker ?).

Ik ben al jaren gewoon van met 4x12 te spelen, en een Fender stratocaster is niet echt mijn ding, maar dit is de reden waarom ik naar Bogner ben gaan kijken. Het klonk vet!
Enorm (!) veel laag en strak als geen ander. Het klinkt volgens mij meest als een 4x12, maaar hij is dan iets compacter, misschien omdat die oversized is, ik weet het niet. Ik heb ook al de Mesa 2x12 gewoon gehoord, niet zelf getest wel, en die was ook lekker, maar ik denk niet dat hij aan de Bogner 2x12 komt.

De THD of de Engl's heb ik nog niet getest.

Baco
1 december 2004, 11:55
Edit: welke speakers en kwanta costa?

V30's en is nieuw 750 euro (nog steeds in bestelling)

isi
1 december 2004, 16:13
Ik heb in maart 2004 2 Bogner oversized cabs gekocht met V30 speakers, dit bij mijn VHT2/50/2, CAE 3+Se, G-Major etc. Ik was niet tevreden met de cabs, ik denk dat ik niet zo'n fan ben van de V30, ik heb deze cabs ingeruild op 2 THD cabs, veel meer mijn smaak en bovenal veel beter hanteerbaar, veel lichter en compacter, Bogner oversized gaat qua gewicht richting 4 x 12, klank is ook opener, het beste klinkt echter mijn Divided by 13 speakerkast met hierin G12H en Blue Bulldog. Deze combinatie is helemaal af, echt een aanrader, je moet wel aan je power denken, maar dit is absoluut de meest muzikale combinatie.

josh.vandenberg
1 december 2004, 22:31
Ik heb eenpaar 1936 's gehad en die zijn van middelmatig mdf gemaakt,en dat betekend een directe aanslag en een walgelijk krijserige natoon.Nooit aan beginnen.

Ik heb zelf een aantal van die dingen gemaakt,en de beste resultaten gekregen met topkwaliteit berken ,50 hoog en 32 diep.Met rubber voeten en geenwielen,klinkt totaal niet.Vervormd klonk het bij mij het best met G12 M 70 speakers ,wat anderen er ook over zeggen,je kunt je versterker verder pushen dan met welke andere speaker.Die tempert het tophoog.

Clean vind ik de G12H 100 speaker het best

LordRiffenstein
2 december 2004, 09:56
1936 is geen optie, heb ik zelf gehad en verkocht.

Merk net dat de THD te smal is om een top (althans Engl top) op te zetten en het oog wil ook wat. Mmm die Bogner 2x12 wordt interessant.

Baco, closed back veronderstel ik?

Baco
2 december 2004, 09:58
1936 is geen optie, heb ik zelf gehad en verkocht.

Merk net dat de THD te smal is om een top (althans Engl top) op te zetten en het oog wil ook wat. Mmm die Bogner 2x12 wordt interessant.

Baco, closed back veronderstel ik?

Is idd closed back. Is met zwarte cloth ook trouwens, niet die vintage look.

LordRiffenstein
2 december 2004, 10:22
Is idd closed back. Is met zwarte cloth ook trouwens, niet die vintage look.

NICE

Er is ondertussen nog een kandidaat opgedoken, CAE 2x12. Unloaded laten versturen en er V30s inhangen, moet kunnen. En die is ook breed genoeg.

Baco
2 december 2004, 11:07
Is idd closed back. Is met zwarte cloth ook trouwens, niet die vintage look.

NICE

Er is ondertussen nog een kandidaat opgedoken, CAE 2x12. Unloaded laten versturen en er V30s inhangen, moet kunnen. En die is ook breed genoeg.

No problem, dan hou ik deze wel (en probeer ik het uit m'n kop te halen dat ik niet met een 4x12 speel :oops: ). Zou wel handig zijn die 2x12, moet ik ook niet weer nr Duitsland rijden :wink:

LordRiffenstein
2 december 2004, 11:28
No problem, dan hou ik deze wel (en probeer ik het uit m'n kop te halen dat ik niet met een 4x12 speel :oops: ). Zou wel handig zijn die 2x12, moet ik ook niet weer nr Duitsland rijden :wink:

De Bogner maakt ook nog steeds kans, eerst ff quote van CAE afwachten. In principe gaat het NU tussen Bogner en CAE tenzij ik sneller dan verwacht aan de Engl 2x12 kan geraken.

Baco
2 december 2004, 12:27
Blijkbaar dobbert er een ganse Bogner bestelling op de oceaan op dit ogenblik. Ze gingen me vanmiddag terug bellen met de status van dit alles...
Zou toch nog wel graag eens nr Beyers rijden, in feite :wink:

Josdevos
2 december 2004, 12:41
No problem, dan hou ik deze wel (en probeer ik het uit m'n kop te halen dat ik niet met een 4x12 speel :oops: ). Zou wel handig zijn die 2x12, moet ik ook niet weer nr Duitsland rijden :wink:

De Bogner maakt ook nog steeds kans, eerst ff quote van CAE afwachten. In principe gaat het NU tussen Bogner en CAE tenzij ik sneller dan verwacht aan de Engl 2x12 kan geraken.

Wanneer worden die Engls eigenlijk verwacht?

LordRiffenstein
2 december 2004, 13:29
Wanneer worden die Engls eigenlijk verwacht?

Heb het gevraagd, wacht nog op antwoord. Ik verwacht pas bij de Musikmesse.

.ChiefRebelAngel.
2 december 2004, 13:35
als iemand me nu eindelijk eens 2 V30's aan de hand deed dan zou ik mijn eigen killer 2x12's kunnen beginnen bouwen :evil:

Alain
2 december 2004, 13:44
Koop een 4 x 12 en haal er 2 uit, en geef de 2 andere aan Lordriffenstein...

.ChiefRebelAngel.
2 december 2004, 13:48
halen we de 412 fame kast in keulen? :-D

isi
2 december 2004, 17:26
Cae en Bogner cabs komen volgens John Suhr van dezelfde bouwer !!!

LordRiffenstein
3 december 2004, 20:01
Cae en Bogner cabs komen volgens John Suhr van dezelfde bouwer !!!

Ja dat kan maar andere specificaties. diezelfde bouwer maakt ook kasten voor Diezel, Roccaforte en nog wel wat andere merken.

lennartengel
3 december 2004, 21:52
Ik ben toch wel erg nieuwsgierig geworden... Wie is die bouwer dan???

isi
3 december 2004, 23:17
Is geen bekend iemand, er wordt wel hetzelfde hout gebruikt, in ieder geval voor CAE en Bogner cabs. Er zijn inderdaad verschillende afmetingen, maar 'n 4 x 12 is een standaard maat. De CAE 2 x 12 CAbs zijn vrij klein, wel closed back en 'n fractie dieper dan de THD CABS.
Volgens mijn info worden de andere cabs door andere bouwers gemaakt.

vinni
5 december 2004, 13:42
Heeft iemand wel eens die 2X12 van Bagend geprobeerd?

Ben reuze benieuwd?

Waar kan ik die eigenlijk komen in Nederland/duitsland?

Groet,
Vinni