PDA

View Full Version : blade rh4



doncker
30 november 2004, 22:57
Hallo,

k heb weer last van gas momenteel, heeft iemand ervaring met deze strat . Kheb er al wat info over gevonden maar veel is het niet .
Alles is welkom

greets

kristof

Aca Ilic
1 december 2004, 18:22
Verschrikkelijk goede gitaren ( en ook nog mooi, vooral honey kleurig en die mooie paarskleurige strat), maar wat belangrijkste is ,dat zijn echte werkpaarden. Je ziet dat ze zelden verkocht worden ( waarschijnlijk omdat eigenaars gewoon dik mee tevreden zijn).

mvg
Alex

ED BOB
1 december 2004, 18:51
Ik heb er pas een gekocht, 2e hands, zie topic:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=40553&highlight=blade

Idd een geweldige gitaar qua sound, veelzijdigheid en looks. Het is wel ff wennen om met al die verschillende klanken om te gaan.

Ik zou wel proberen een occasion te scoren uit begin jaren 90 of zo toen waren ze nog "made in zwitersland" en met fender head stock.
Eind jaren 90 zijn ze in Japan gemaakt en later is ook de fender head stock vervangen door een imo minder mooie (eigenlijk heel erg lelijke) head stock.

Als ik mij niet vergis, worden ze tegenwoordig ook weer in Zwitersland gemaakt maar nog steeds met die lelijke head stock.

greetz, Ed

Antoon
2 december 2004, 16:34
Ik heb zelf een Blade R3 (niet-doorschijnende lak en Fulcrum-tremolo) uit 1989. Dit is een van de eerdere aangezien in 1988 de gitarenproductie van Blade pas goed op gang kwam.

Deze gitaar is net als de vroege R4's die ik gezien heb (in Nederland destijds veel verkocht vanwege een zeer positieve recensie in het blad Musicmaker destijds, tegelijk met het in de mode raken van super-strats, de ultieme 'conservatorium axe' destijds) gemaakt in Japan. 'Made in Japan' achterop de halshiel, en volgens mij is dat altijd zo geweest, bij de duurdere Blades. Op de gitaar staat wel her en der het woordje "Switzerland" genoemd maar dat is denk ik bedoeld om de oorsprong van Blade aan te geven.

Goedgemaakte gitaren, ik vind met name het halshout goed. De body is gemaakt volgens Fender jaren 70 visie: zwaar met dikke laag polyurethaanlak (mooi essen). Ook al die 'nieuwe' hardware (tuners, brug) is aan de zware kant. Door dit alles vind ik dat de gitaar wat 'benepen' en 'jaren 80' hightech klinkt. Ook de elementen klinken klinken zo (zonder de VSC te gebruiken). Tegenwoordig wordt er zoveel of 'resonantie' van hals en body gesproken en dat hoor ik niet echt terug bij mijn Blade. De nieuwe Blades zijn wat dat betreft anders is mijn ervaring.

Bladerunner
2 december 2004, 21:02
Hi there,

sinds ongeveer 12 jaar ben ik ook de trotse bezitter van een Blade.
Welk type het is weet ik niet maar wellicht zijn er mede-forumleden die het wel weten.
http://www.cig.canon-europe.com/preview/view.html?album=6C80F120850F85599D11A944016BACA5&pictureIndex=1

doncker
2 december 2004, 21:34
ALlemaal al bedankt voor jullie reacties.
Kheb wat rond zitten lezen op het net en vind alleen maar positieve reacties.
Kzou hem ter aanvullign kopen van mijn gibsons en om op termijn mee in een coverband te gaan spelen. Deze gitaar is daar wel uitermate geschikt voor zeker ?

greets

kristof

MazeMouse
3 december 2004, 14:13
Muziek Wessing in Den Bosch heeft nu een Blade R4 liggen (volgens de site)
€745,- Inclusief Case

doncker
3 december 2004, 14:42
Dank je, heb ze net een mail gestuurd.
Bij dirk witte in amsterdam staat er ook een, heb ze gemaild maar ze mailen gewoon niet terug , bummer

doncker
4 december 2004, 00:57
DIe van wessing heeft een maple hals dus die valt zowiezo af. Spijtig , is wel een mooie prijs.