PDA

View Full Version : Epiphone of Ibanez?



seeyousoon
30 november 2004, 21:34
Hoi Jongens,

Ik heb nu de keuze: Een Epiphone Es-335 dot of een Ibanez AS73?

Beide gitaren zien er hetzelfde uit, maar hebben een een prijsverschil van meer dan 100 euro in het voordeel van de Ibanez.

Ibanez is toch zeker niet slechter dan Epiphone (zoniet beter). Ik weet dat dit te maken heeft met de productiekosten, omdat deze Ibanezzen in China worden gefabriceerd.

Maar welke zouden jullie kiezen?

iam
30 november 2004, 21:35
ibanez, omdatie er geiler uitziet :) en de artcore modellen zeer degelijk zijn :)

Azrael
30 november 2004, 21:40
'k Zou ook voor de Ibanez gaan ( maar ik ben bevooroordeeld :-D )

episua
1 december 2004, 01:09
De Ibanez, waarom niet, hij is cheaper dan de Epiphone.
Eigenlijk vind ik ibanez qua bespeelbaarheid ook beter dan de meeste Epiphone's.
Het enige voordeel van de Epiphone Dot is dat ie er gewoon wat "echter" uitziet zodra je naar de Gibson ES 335 kijkt.
De f gaten van Ibanez wijken af en tevens is het model gewoon net wat anders, ipv mickey mous oren (cutaways) heeft de Ibanez wat meer hoorntjes.

BlueFlame
1 december 2004, 11:10
Ik heb ook interesse in een semi-acoustische gitaar en zat met dezelfde vraag. Na een beetje research gedaan te hebben blijkt de Ibanez gewoon een betere gitaar voor dat geld te zijn (EUR 436 is de laagste prijs die ik kon vinden). De AS-83 heeft mijn voorkeur boven de AS-73, o.a. omdat je naar mijn mening aan de sunburst van de AS-73 wel kunt zien dat het een goedkope gitaar is...
Op het moment dat ik hem daadwerkelijk ga kopen zal ik beide nog wel zelf testen natuurlijk... :razz:

Lacrymosa
1 december 2004, 11:33
De ibanez!!!
Heb zelf een AS120 (Artstar) klinkt super, alleen jammer dat er in de Artcore series geen super 58 elementen zitten, die dingen klinken echt super

RubenP
1 december 2004, 11:37
Het zijn erg leuke gitaren, ik wil er eigenlijk ook wel eentje...

Maar wie kan mij de codering van Ibanez uitleggen?
Welke zijn nou hollow-body en welke semi-hollow?

BVD
Ruben

seeyousoon
1 december 2004, 13:26
Tot nu toe is er toch een unaniem oordeel. Ik heb laatst de Ibanez AS73 getest en die was helemaal niet gek.

Ik kan alleen geen winkel vinden die de AS83 heeft. Ik dacht dus dat een dealer bij mij in de buurt hem had want het stond op z'n site, maar toen was ik de winkel en zeiden ze dat ze hem niet hadden :-?

Weet iemand anders waar ik de AS83 kan testen? (Ik ben namelijk al zo lang aan het zoeken en ik wil nu toch echt wel eens een gitaar kopen! *zucht*)

episua
1 december 2004, 15:13
@RubenP: Semi hollow is wanneer een gitaar net zo 'dun' is als een gewone massieve solid body, het enige verschil is, deze is dus hol van binnen. Maar vaak loopt er bij gitaren zoals de es 335 dot en de ibanez am/as series een massieve balk door het midden van de gitaar, zodat ie de sustain van een solidbody heeft.
Hollow body is geheel hol van binnen, vaak te herkennen aan die 'dikke' jazzboxes van Ibanez en Epiphone (Ibanez AF serie, Epiphone Broadway).
Dan heb een mooie open klank alleen veel last van feedback zodra je op hogere volumes gaat spelen, voornamelijk met distortion dan.

seeyousoon
2 december 2004, 22:46
Ik heb ook interesse in een semi-acoustische gitaar en zat met dezelfde vraag. Na een beetje research gedaan te hebben blijkt de Ibanez gewoon een betere gitaar voor dat geld te zijn (EUR 436 is de laagste prijs die ik kon vinden). De AS-83 heeft mijn voorkeur boven de AS-73, o.a. omdat je naar mijn mening aan de sunburst van de AS-73 wel kunt zien dat het een goedkope gitaar is...
Op het moment dat ik hem daadwerkelijk ga kopen zal ik beide nog wel zelf testen natuurlijk... :razz:

Vind ik ook. Hij is zowiezo mooier. Ik ga proberen hem zaterdag voor 400 te krijgen bij mijn plaatselijke gitaarwinkel. Ik hoop dat ie hem kan bestellen voor me. Ik vond de AS-73 dik in orde voor de prijs, dus dat zal bij de AS-83 niet anders zijn.

john.3001
3 december 2004, 11:22
Het zijn erg leuke gitaren, ik wil er eigenlijk ook wel eentje...

Maar wie kan mij de codering van Ibanez uitleggen?
Welke zijn nou hollow-body en welke semi-hollow?

BVD
Ruben

Dat kun je idd niet op de site terugvinden. Misschien kun je een gratis catalogus afhalen bij je gitaarwinkel? Je kan het wel een beetje zien aan de dikte van de gitaar. De dubbelcuts zijn iig allemaal semi-hollow volgens mij, en de meeste singlecuts niet (op die talman modellen en die AXD modellen na). Weet het niet zeker, dus vraag t ff na...

Lacrymosa
3 december 2004, 11:29
Je kan bij de importeur ook een catalogus opvragen incl. prijslijsten

IndiepoprockJesse
3 december 2004, 13:13
ibanez!

ik heb er ook een..
en ben er heel blij mee, kosten weinig, en voor dat geld koop je nog geeneens een set goede elementen, laat staan een hele gitaar..

ik ben wle van plan er later nog goede elementen in te zetten, dan is het echt een toppertje denk ik.. ik heb de afstd75

Jesse//

BlueFlame
4 december 2004, 12:24
Ik heb ook interesse in een semi-acoustische gitaar en zat met dezelfde vraag. Na een beetje research gedaan te hebben blijkt de Ibanez gewoon een betere gitaar voor dat geld te zijn (EUR 436 is de laagste prijs die ik kon vinden). De AS-83 heeft mijn voorkeur boven de AS-73, o.a. omdat je naar mijn mening aan de sunburst van de AS-73 wel kunt zien dat het een goedkope gitaar is...
Op het moment dat ik hem daadwerkelijk ga kopen zal ik beide nog wel zelf testen natuurlijk... :razz:

Vind ik ook. Hij is zowiezo mooier. Ik ga proberen hem zaterdag voor 400 te krijgen bij mijn plaatselijke gitaarwinkel. Ik hoop dat ie hem kan bestellen voor me. Ik vond de AS-73 dik in orde voor de prijs, dus dat zal bij de AS-83 niet anders zijn.

Grappig: Ik las dat Peter Johanzen bij jou om de hoek is. Ik woon ook in Alkmaar. Laat ff weten waar je de AS-83 hebt besteld en voor welke prijs, want wellicht ga ik hetzelfde doen... :razz: PJ heeft em op zijn prijslijst staan voor 436...

seeyousoon
4 december 2004, 12:41
Grappig: Ik las dat Peter Johanzen bij jou om de hoek is. Ik woon ook in Alkmaar. Laat ff weten waar je de AS-83 hebt besteld en voor welke prijs, want wellicht ga ik hetzelfde doen... :razz: PJ heeft em op zijn prijslijst staan voor 436...

Hey wat grappig! Ik woon in Heiloo, maar dan vind ik het evengoed nog wel dichtbij. Ik ga vandaag proberen bij Spanjaard die gitaar te bestellen, daar kan je nog wel een beetje met de prijs sjoemelen. Bij PJ kan je niet echt onderhandelen over de prijs heb ik gemerkt. Ze zijn redelijk zuur daar... hehe

Ik laat je zo snel mogelijk weten hoe het afgelopen is.

Superhero
5 december 2004, 15:49
neem de ibanez! die ziet er simpelweg vetter uit :P

MoserCustomShopDotCom
5 december 2004, 21:26
Ik heb in Rotterdam (Feedback) eens de AK85 (geloof ik) uitgeprobeerd... Zag er prachtig uit en speelde ook erg lekker! Leuk hebbedingetje :D

Luca P
5 december 2004, 21:57
Persoonlijk zie ik meer heil in de Ibanez.
Maar die eikel die de f-gaten heeft ontworpen moet een schop onder zijn reet krijgen.
Die zien er niet uit.... :seriousf:

http://image.www.rakuten.co.jp/ikebe/img1029435671.jpeg

Azrael
5 december 2004, 23:06
Vind d'r eigenlijk helemaal niks mis met die gaten..... :)

seeyousoon
6 december 2004, 16:12
Gelukt! Ik krijg de Ibanez AS-83!

(voor BlueFlame) Ik ben zaterdag naar Spanjaard geweest in Alkmaar met de prijzen van http://www.muziekhandeljoosten.nl die ik had uitgeprint. Hij is denk ik een van de goedkoopste winkels, vooral als je op de internetprijs wijst. De internetprijs was namelijk 375 euro.

Maargoed, de winkelier had even gebeld met zijn leverancier en nu kan ik hem voor 400 euro kopen! Niet gek toch?

BlueFlame
7 december 2004, 10:24
Gefeliciteerd! Dat lijkt me zeker geen gekke prijs. Maar je hebt de AS-83 dus niet kunnen uitproberen?

Ik ben wel benieuwd naar je reactie als je hem eenmaal hebt. Wanneer krijg je hem?

Ash ketchum
7 december 2004, 11:43
ik zou voor de ibanez gaan, alleen omdat ik bij het benden bij zo'n epiphone ding altijd zo'n dooie toon krijg, zit h'm cker in de constructie van dat ding, bij de artcore ibanez had ik er geen last vast en die heeft een lekere hals maar dat moet zelf maar ondervinden
Ik heb er ook artcore gehad voor een paar maanden, maar ben geen echte jazzcat. Voor blues en fusion is het wel een ok dingetje.

seeyousoon
7 december 2004, 23:28
Ik weet niet wanneer hij hem binnen krijgt, ben ik vergeten te vragen... :-? Hij zou me bellen als hij hem binnen had. Ik ga het morgen even vragen...

seeyousoon
9 december 2004, 17:55
Ik heb hem binnen! Dit is hem dan. Hij zei dat jij (BlueFlame) hem ook mocht hebben voor 400 honderd als je wou. Hij heeft er een extra besteld, dus als je hem wilt kopen zou ik er naartoe gaan.

Ik ben er in elk geval superblij mee!

http://www.geocities.com/glennmaestro/IMG_1987.JPG[/code]

RubenP
9 december 2004, 18:11
Gefeliciteerd, een mooi ding!

Is'ie voor dat geld compleet met koffer?
Dat zou ik een grote plus vinden voor Ibanez.

Ruben

BlueFlame
9 december 2004, 20:15
Shit, zeg dat nou niet man! Ik wilde nog ff wachten met aanschaffen (al heb ik het geld wel :lol: )...

Ik ga hem gewoon ff proberen bij Spanjaard. Als ik dan superenthousiast ben koop ik hem misschien ook wel... Ik hou je wel op de hoogte...

Op die foto van jou ziet ie er wel erg mooi uit zeg! Vooral die "tekening" in het hout. Kreeg je die koffer erbij?

In ieder geval veel plezier ermee! 8-)

episua
9 december 2004, 20:15
Gefeliciteerd! Erg mooie gitaar"

seeyousoon
10 december 2004, 10:06
De koffer kreeg ik er helaas niet bij. IK heb hem wel voor een zacht prijsje kunnen krijgen, omdat het een gebruikte koffer was. :D

Het wordt nu echt elke dag spelen tot ik er bij neer val.... hehe...

john.3001
10 december 2004, 12:15
Hey, een goed advies van mij dus :wink:

Maareh, hoe is de afwerking? En hoe klinktie? En hoe speeltie? Want dat is echt een spotprijs voor een hollowbody idd...

BlueFlame
10 december 2004, 14:08
Ja vertel vertel!!

En heb je een beetje vergelijkingsmateriaal of speel je nog niet zo lang?

guvnor
10 december 2004, 14:33
@seeyousoon: prachtgitaar..!! mooie kleur, mooie tekening...

seeyousoon
12 december 2004, 00:17
Ik speelde hiervoor alleen maar op akoestische gitaren.
Dit is de eerste elektrische gitaar die ik heb, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

Ik ben er echt dik tevereden mee! Mijn gitaarleraar, die er echt wel verstand van heeft, vond het ook een goede gitaar. Zeker voor dat geld.

Qua looks is vind ik hem echt fantastisch. Veel mooier als dat ie op internet afgebeeld staat!

:D

seeyousoon
13 december 2004, 16:58
Ik speelde hiervoor alleen maar op akoestische gitaren.
Dit is de eerste elektrische gitaar die ik heb, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

Ik ben er echt dik tevereden mee! Mijn gitaarleraar, die er echt wel verstand van heeft, vond het ook een goede gitaar. Zeker voor dat geld.

Qua looks is vind ik hem echt fantastisch. Veel mooier als dat ie op internet afgebeeld staat! :D

seeyousoon
14 december 2004, 15:01
Ik probeer elke keer een reactie te posten maar hij komt niet door, terwijl hij wel onder staat als je zelf een bericht typt. Heel vaag....

BlueFlame
27 december 2004, 17:35
Ik heb hem vandaag ook gekocht! Vond hem een erge warme klank hebben en lekker spelen en die looks... :o

Mijn andere gitaar is een Mexicaanse Fender Strat DeLuxe, niet te vergelijken met deze natuurlijk, maar ik bem bang dat die voorlopig in z'n koffertje blijft zitten :lol:

Super afgewerkt, het voelt echt alsof je een stevige gitaar in je hand hebt en voor zover ik nu kan inschatten is ie goed afgesteld dus ik ben er super-blij mee!

BlueFlame
27 december 2004, 17:36
Ik heb hem vandaag ook gekocht! Vond hem een erge warme klank hebben en lekker spelen en die looks... :o

Mijn andere gitaar is een Mexicaanse Fender Strat DeLuxe, niet te vergelijken met deze natuurlijk, maar ik bem bang dat die voorlopig in z'n koffertje blijft zitten :lol:

Super afgewerkt, het voelt echt alsof je een stevige gitaar in je hand hebt en voor zover ik nu kan inschatten is ie goed afgesteld dus ik ben er super-blij mee!

IndiepoprockJesse
27 december 2004, 17:52
wiehoe, gefeliciteerd allen!! Welcome to the ibanez hollowbody club :P

Tja, het zijn mooie gitaren, met zeer mooie prijzen.. ibanez heeft hier echt goed werk afgeleverd ben ik van mening..

Jesse//

Ibanez
27 december 2004, 19:38
Ik ben van plan een Ibanez AG75 te kopen. Die Artcores zijn blijkbaar dus best mooie dingen. Ik heb er wel eens wat uitgetest maar je hebt idd een behoorlijk vette gitaar voor het geld.

seeyousoon
28 december 2004, 23:21
Ik heb hem vandaag ook gekocht! Vond hem een erge warme klank hebben en lekker spelen en die looks... :o

Mijn andere gitaar is een Mexicaanse Fender Strat DeLuxe, niet te vergelijken met deze natuurlijk, maar ik bem bang dat die voorlopig in z'n koffertje blijft zitten :lol:

Super afgewerkt, het voelt echt alsof je een stevige gitaar in je hand hebt en voor zover ik nu kan inschatten is ie goed afgesteld dus ik ben er super-blij mee!

Gefeliciteerd BlueFlame! Wel lekker dat ik die deal al voor je gemaakt had he? 8-) hehe...
Hey, maar zeg eerlijk: Op de foto is ie lang zo mooi niet als in het echt he?! :wink:

Heel veel plezier ermee!

Btw. Zit je op les? Zo ja waar?

BlueFlame
29 december 2004, 16:40
Ja idd. Ik hoefde alleen maar EUR 400 te zeggen en ik mocht hem er voor meenemen. Mijn dank daarvoor!

Ik moest in het begin een beetje wennen aan de ietwat aparte vorm maar het is echt een hele mooie gitaar. Dat moet je ervaren inderdaad ervaren! :wink:

Ik speel in een beginnend bandje en heb les bij Walter (Alkmaarse Gitaarschool). Jij?

BlueFlame
29 december 2004, 16:41
Ja idd. Ik hoefde alleen maar EUR 400 te zeggen en ik mocht hem er voor meenemen. Mijn dank daarvoor!

Ik moest in het begin een beetje wennen aan de ietwat aparte vorm maar het is echt een hele mooie gitaar. Dat moet je inderdaad ervaren! :wink:

Ik speel in een beginnend bandje en heb les bij Walter (Alkmaarse Gitaarschool). Jij?

Sorry. Weer dubbel :oops:

seeyousoon
29 december 2004, 21:49
HAHA! Meen je dat nou? Ik heb daar ook les! Wat grappig joh! ik heb altijd woensdag om 5 uur les.

Hij zal wel denken: hmm... 2 keer dezelfde gitaar binnen een maand nieuw aangeschaft, apart! :-D

BlueFlame
30 december 2004, 11:30
NEE! :-D Ik op woensdag 14:45u...

Wat is je naam in het echte leven? :lol: Ik heb 18 jaar in de Van Doornstraat in Heiloo gewoond...

Groet,
Mathijs :cool:

Ritch
30 december 2004, 12:21
Er is nou ook een wat luxere lijn omtrent de Artcore serie... Ziet er prachtig uit!! Deze AS83 ziet er eveneens magnefiek uit! Congrats 8-)

seeyousoon
30 december 2004, 15:05
Bedankt! :-D

@blueflame: Ik heet Glenn en ik ben 19 jaar. Hoe oud ben jij?

BlueFlame
30 december 2004, 16:13
Dank u!

CU: Ik ben vergeleken met jou een ouwe lul met mijn 29 lentes :-D Ik heb nu in totaal iets van 5 jaar les bij Walter (met tussendoor 2 jaar onderbreking toen ik in Amsterdam woonde). Zit je ook in een "Samenspelgroepje" :lol: ?