PDA

View Full Version : Iemand ervaring met Ibanez JS 1000 of 1200 modellen?



Brianmayrulezzz
30 november 2004, 18:32
Door een fout van het forum was heel de topic ineens weg, gelukkig stond ie hier nog open...

orriginele topic:
Ik ben dus misschien van plan om een ibanez JS gitaar te kopen, heeft iemand ervaring met deze gitaren? Vooral de JS-1200 lijkt me cool...


Antwoord Bramversteeg:
Ik heb ervaringen met de JS-100 en de JS-1000. De JS-1200 ken ik niet.
Ik vind het een fijne gitaar die snel speelt, goed klinkt en niet onstemt (en dat zeg ik niet omdat ik er een te koop heb staan). Ik doe er gewoon te weinig mee, maar verder is het een klasse ding.





Antwoord Deloosem:
Ik heb er zelf drie. Een JS1000BTB, JS1000BP en JS2000.

De JS1000BTB heeft een Paf Joe als neck pickup. En is dus in wezen een 1200.

Er zijn wel een paar verschillen tussen de huidige en de oudere modellen.

De nieuwe modellen hebben (ik dacht vanaf 2003) een Edge Pro brug ipv van Edge Lo Pro en de schroeven van de nut naar de neck gaan niet meer door de neck maar staan nu bovenaan. Het nadeel van de nieuwe brug is dat de studs waarop de brug pivoteert niet met een extra stelschroef kan worden verankert.

Je kan dit verhelpen door andere studs bij Rich in de US( www.ibanezrules.com) te bestellen.

Mijn laatste JS1000BP komt van bij hem en die is al uitgerust met nieuwe studs. Hij doet dat standaard op de nieuwe.

ZOnder die kleine aanpassing is de nieuwe niet zo stabiel als de oudere.

Meer hierover kan je zeker lezen op het volgende forum (Rich is daar trouwens ook altijd in de buurt). www.jemsite.com

De JS100 is zeker niet van de categorie als de JS1000 modellen die in Japan werden gemaakt. De Js100 heeft een kwalijke reputatie wat stabiliteit betreft. En de pickups zijn ook niet jedat.

Je bent beter af met een tweedehands JS1000.

Een tweede hands in goede konditie vind je al tussen de 800 en 1000 euro.

Als je de JS1000's afsteld zoals het hoort dan is hij zo stabiel als wat. Ik ben er tevreden van.