PDA

View Full Version : Fulltone bezitters



ieme
30 november 2004, 18:14
Wie bezit hier fulltone pedalen?

Fulltone clyde wah en die bevalt me erg goed
Fulltone Distortion pro, verkocht omdat ie niets toevoegde aan de framus dragon die ik toen in mijn bezit had.
Fulltone Fulldrive 2, verkocht omdat hij overbodig was toen ik een dragon had..

Welke heb jij? wat zijn je bevindingen?

De 69 lijkt mij nog wel een erg gaaf pedaal!

jero
30 november 2004, 19:26
gehad en verkocht>

'70 te hoog scheermes gehalte
'69 te kieskeurig wat betreft gitaar/amp combinatie, als dit je sound is kun je beter voor een Everman Fuzz Drive gaan
fulldrive 2 (rode versie) te veel midhump
fulldrive 2 (blauwe versie) te weinig bite
fulltone fat boost (nieuwere versie) te harsh
fulltone custom shop mini dejavibe had een mid dip, was daardoor live moeilijk te gebruiken (geluid zakte weg in mix)

mijn conclusie> fulltone is best goed, maar voor (bijna) alle pedalen die ze maken geldt dat er IMHO betere en vaak goedkopere alternatieven zijn

de clyde heb ik nog nooit gehoord, ben er wel erg benieuwd naar, gebruik op het moment zelf een Teese RMC3

Mitch
30 november 2004, 19:54
Fulltone = Bulltone.





Zo. Dat lucht op.

Nee, serieus, de fuzzes van Fulltone zijn zeer matig. Heb ze nu allemaal gehoord en géén van allen waren echt geweldig. Hooguit aardig. Nou, kijk dan nog eens naar de prijs en zie dat het die niet waard is.

jaywalker
30 november 2004, 20:45
Die fulltone fuzz viel mij erg tegen. Ik was eigenlijk wel een beetje verbaasd dat mensen mijn nig muff beter dan de fulltone vinden klinken (ik ook)

Les Paul
30 november 2004, 21:43
Ik he de ChoralFlange, waar ik inmiddels erg tevreden over ben. Het heeft wel even geduurd voordat ik er een lekkere Chorus uit kreeg.
Ik heb de Fulldrive geprobeerd, maar vond hem niet "smerig" genoeg. Ben inmiddels zeer tevreden over mijn Red Snapper en mijn Alberta.

Rutger
30 november 2004, 22:00
k heb een '69 en een FD2 gehad en beide weer de deur uitgedaan. goede pedalen hoor, maar niks voor mij.

ik heb het idee dat veel mensen ze in eerste instantie geweldig vinden, maar ze na 3 maanden alweer zat zijn en iets anders willen.

Robbert
30 november 2004, 22:07
De Fulldrive 2 kan ik wel waarderen. En de tape echo. Misschien ook de vibe nog wel, maar daar houdt het toch echt bij op. :D

Lucluc
30 november 2004, 22:31
Ik vond de Clyde ERG tegenvallen. Duur betaald, nieuw gekocht en da's dan best jammer. In combinatie met mijn Zvex Fuzzfactory was er geen bruikbaar geluid uit te halen. Dat kan natuurlijk ook aan de Zvex liggen, maar met de Wah Probe is het toch nog allemaal goed gekomen. Wel een onconventionele bediening. Wat klinken die Zvexxen toch allemaal hardverwarmend anders! Seek Wah ook een perfecte wah, maar dan met een nog gekkere bediening.

Ook heb ik nog een Supa Trem. Die zit al aardig lang op mijn bord. Prima ding, erg prettige bediening. Gebruik hem niet veel, omdat ik ook tremolo op m'n amps heb.

ieme
30 november 2004, 22:32
Ja die Tape echo is erg vet!

ieme
30 november 2004, 22:48
http://www.pedalboards.com/images/a-steel.gif

jpb
30 november 2004, 22:52
OK daar gaat 'ie: Ik heb (gehad):

- Fat-Boost (nieuw 2003 model): Wat transparanter dan het oude model, maar ook 'harsher'; met de 'drive' en 'tone' kon ik niet goed mee uit de voeten; vooral de drive opdraaien vond ik lelijk. Is verkocht.

- Fat-Boost (oud model; #29): Hele goede boost; voegt wat body aan de toon toe maar heel subtiel. Ik vind hem zeker niet modderig. toonregeling is goed; je kunt de scherpte er goed mee uit-/indraaien. Enige nadeel is dat de tone-knob ver teruggedraaid iets te weinig hoog weghaalt en iets teveel laag bijvoegt (had wel anderom kunnen zijn). Input gain is heel subtiel maar zeer bruikbaar. Reageert ook goed op 18V. Heb ik nog en blijft.

- Soul-Bender: Heb ik een 250K ingezet ipv de 500K stock vol.pot dus heeft nu meer volume. Hele goede balans; strakker dan de Big Muff maar ook minder sustain (zag je goed toen Seymour/Michel er mee bezig was). Is goed op te lossen met comp ervoor.
Klonk behoorlijk kut op de pedalendag; weet niet wat dat is. Unity-gain was op 14 uur ipv 9 uur :???: :???: :???: . Tone-pot moest helemaal terug en toen klonk 'ie nog slecht en wollig op Joeri's amp (H&K?), normaal wordt het een cirkelzaag als je de tonepot ook maar een beetje terugdrait. :???: :???: :???:
Terwijl 'ie op mijn tremolux met single coils (tele) altijd fel klinkt met gierende boventonen. Er zit ook een hoop gain in. Soulbender blijft zeker in mijn rig.

Fuldrive (ouwe blauwe) heb ik een paar keer op gespeeld maar klonk iets te lief; dan heeft mijn Blues Devil veel meer bite.

Fulltone klinken vind ik het beste met fender/sc gitaren; met humbuckers wordt het soms te modderig (wat niet? :razz: ).

Antal
30 november 2004, 23:00
Ik heb de Soulbender, en heb de '69 gehad. Op zich vond ik de 69 een prima fuzzface kloon, alleen het was totaal niet mijn ding. Misschien dat het door de combinatie met mijn gear was. Maar dat weet ik niet. Dus die heb ik weer verkocht.

De soulbender vind ik zelf wel een hele lekkere fuzz. Vies smerig gewoon. Maar wel met behoud van definitie van je gitaarsignaal. Hij is nu te koop omdat ik er Sash z'n plexi van wil betalen (of in ieder geval het laatste deel daarvan). Maar eigenlijk vind ik het jammer dat hij weg moet :-(

Mitch
1 december 2004, 00:39
http://www.pedalboards.com/images/a-steel.gif

Die Heavy Drive, DAT is nou een goede bak. Wordt omgekeerd evenredig ondergewaardeerd als de Fulltone drive en fuzzes overgewaardeerd worden.

Als je van Vibe houdt is de Deja Vibe wel perfect trouwens.

Phyrexian
1 december 2004, 10:14
Bassist/Gitarist hier:

Fulltone Bassdrive: in essentie hetzelfde als een Fulldrive, maar dan meer laag behoud. Prachtige overdrive, vooral de boost mogelijkheid is super. Zoals hier al is gezegd, in't begin vond'k m mega. Nu gewoon goed.
In m'n band gebruik ik deze pedaal nooit. Ik speel op een Ampeg buizenbasamp en die staat zo ingesteld dat'k al veel overdrive uit de amp haal. Gisteren heb'k 'm nog eens geprobeerd in de band en raar genoeg werd'k altijd compleet onhoorbaar wanneer ik deze pedaal aantrapte. Completely lost in de mix. Thuis op m'n solid state Peavey Microbass amp klinkt deze dan weer super. Misschien werkt deze pedaal gewoon niet goed met een al overstuurde Ampeg. Who knows.
Misschien ligt het ook aan m'n bass. Met m'n single coil Warwick klinkt deze pedaal ook beter tov m'n actieve humbucker G&L.

De Fulltone Bassdrive werkt eerlijk gezegd heel goed in samenwerking met het clean kanaal op m'n E530 gitaar preamp. Als de gain goed openstaat op het clean kanaal kan ik makkelijk mooie vintage overdrive creëren. Echt super.

Fulltone Fat-Boost:
Deze heb'k ooit tweedehands gekocht omdat ik eens een goeie cleanboost wou. Nou echt clean is deze niet als je de drive knop gebruikt, maar met de drive op nul is hij in staat om een goeie clean boost te doen, vind'k.
Met de E530 werkt hij vrij goed als top-end-sizzle boost (what's in a name). Je weet wel, net dat extraatje drive en bright. Leuk.
Ik weet nog niet of'k deze ga houden. Hij is goed, maar wordt veel te weinig gebruikt.

Duane
1 december 2004, 15:07
Ik heb 3 pedalen van Fulltone

'69: In combinatie Strat/Marshall klinkt ie dus echt wel lekker hoor. Ok, je moet wel even de tijd nemen om alles goed af te stellen. Ik krijg er wel een lekkere sound uit. Een soort Eric Johnson "Righteous" sound. Voor wat betreft lead met deze fuzz......iets meer gain had wel lekker geweest. Ik heb hem overigens nog niet live gebruikt.

ChoralFlange: Heb ik stereo staan op m'n Fender Twin Rev. en Peavey Classic. Ik ben er tevreden over, maar ik denk dat je voor hetzelfde geld ook een andere chorus kan vinden, die gelijkwaardig klinkt.

Tube Tape Echo: Van al m'n pedalen ben ik hier het meest van onder de indruk. Ik ben zelf verslaafd aan Echoplex sound. Super gewoon.

Rutger
1 december 2004, 17:58
'69: In combinatie Strat/Marshall klinkt ie dus echt wel lekker hoor.

klopt! op de marshall in de oefenruimte kwam ie idd helemaal tot leven. k heb zelf alleen geen Marshall, op mn Fender amp klinkt ie gewoon niet.

stratokai
1 december 2004, 18:27
Heb Clyde deluxe wah. Deze uiteindelijk verkozen boven RMC-1 en
RMC-3. Zit ook stijgende lijn in prijs... :-?
Erug goede wah en functionele knoppen nl. volume en type wah. Zou nog een review schrijven. Misschien later

ieme
1 december 2004, 19:05
Tube Tape Echo: Van al m'n pedalen ben ik hier het meest van onder de indruk. Ik ben zelf verslaafd aan Echoplex sound. Super gewoon.

ik heb em getest op de laatste meeting, ik ga em niet weer testen want dan krijg ik een onbeheersbare gasaanval!

IndiepoprockJesse
2 december 2004, 00:40
Tube Tape Echo: Van al m'n pedalen ben ik hier het meest van onder de indruk. Ik ben zelf verslaafd aan Echoplex sound. Super gewoon.

ik heb em getest op de laatste meeting, ik ga em niet weer testen want dan krijg ik een onbeheersbare gasaanval!

ja als je daar aan wilt beginnen zou ik maar beginnen met sparen haha..

wel een vette doos hoor :D

Jesse//

ieme
2 december 2004, 07:40
Tube Tape Echo: Van al m'n pedalen ben ik hier het meest van onder de indruk. Ik ben zelf verslaafd aan Echoplex sound. Super gewoon.

ik heb em getest op de laatste meeting, ik ga em niet weer testen want dan krijg ik een onbeheersbare gasaanval!

ja als je daar aan wilt beginnen zou ik maar beginnen met sparen haha..

wel een vette doos hoor :D

Jesse//

Daarom verkoop ik mn smallstone phaser ook :razz:

ieme

tillens
2 december 2004, 12:08
Hallo, ik sluit me inderdaad aan bij Seymour Paul. Ik zelf vind fulltone echt zwaar overrated, en echt te duur voor wat je krijgt. het is meer een naam dat mensen zeg wow, zal wel goed zijn. Het enige wat ik eventueel zou willen van fulltone is een supatrem, maar ik heb gehoord dat de swamp thang dan beter is, goedkoper en mooiere sound. Maar ja ben ook nog op zoek naar een 212 en little lanilei.. effe zoeken dus

tillens
2 december 2004, 12:08
Hallo, ik sluit me inderdaad aan bij Seymour Paul. Ik zelf vind fulltone echt zwaar overrated, en echt te duur voor wat je krijgt. het is meer een naam dat mensen zeg wow, zal wel goed zijn. Het enige wat ik eventueel zou willen van fulltone is een supatrem, maar ik heb gehoord dat de swamp thang dan beter is, goedkoper en mooiere sound. Maar ja ben ook nog op zoek naar een 212 en little lanilei.. effe zoeken dus

Speeddemon
2 december 2004, 13:31
ik sluit me er ook weer bij aan.
enige 2 dingen van Fulltone die ik overweeg:
Choralflange en Supa-trem. En die laatste zou misschien zelfs vervangen kunnen worden door een Sherlock Tremit.

BramVersteeg
2 december 2004, 13:40
Ik heb de coralflange en de deja vibe getest en vond ze niks. Misschien niet mijn ding maar ik vond ze te transparant. De FullDrive 2 vond ik wel ok, maar om er nou zo veel geld voor neer te leggen? Op de pedalendag kwamen de fulltone producten ook niet echt uit de verf maar misschien had dat ook te maken dat ze in een lange keten van verschillende pedalen zaten. Ik denk dat je voor die prijs wel betere alternatieven kunt vinden.

Duane
2 december 2004, 14:12
Ik ben zeker tevreden met de '69, ChoralFlange en TTE.
Wel zijn de Fulltone pedalen erg gevoelig in de zin van andere amps, kabels etc...
Ik heb alles kunnen testen op m'n eigen gear, voordat ik het kocht. Dat scheelt.

V!N
2 december 2004, 16:11
V!N gebruikt van Fulltone de DejaVibe 2, een zeer realistische Univibe kloon met ook de "beperkingen" van de originele: de snelheid gaat mooi geleidelijk van "langzaam" tot "vrij snel". Daarna gaat het direct van "vrij snel" over in "asociaal snel". Maar een beperking is dit voor hem niet, het maakt deel uit van de authentieke charme die bij dit pedaal hoort.

V!N is niet bekend met het totale arsenaal van Mike, maar v!ndt de fuzzen en benders nogal overgewaardeerd. Deze zijn niet slecht, maar ook niet zoveel beter dan "heel aardig", maar er zijn betere fuzzen te krijgen die minder kieskeurig op wat voor versterker ze worden aangesloten

V!N is nog wel op zoek naar een puike delay en de Tube Tape Echo staat hoog op zijn lijstje van de uit te proberen delays om een keuze uit te maken.

BramVersteeg
2 december 2004, 16:16
Is die Tube Tape Echo niet die kist waar je toch al snel een goede gitaar voor moet verkopen, wil je die kunnen betalen?

robzilla
2 december 2004, 16:22
Is die Tube Tape Echo niet die kist waar je toch al snel een goede gitaar voor moet verkopen, wil je die kunnen betalen?

jep

http://www.stevesmusiccenter.com/FulltoneTubeTapeEchoBig.jpg

V!N
2 december 2004, 17:47
Oeps, ik had meer een prijs in gedachten van maximaal enige honderden voor een pedaal en misschien enige honderden meer voor een buizen/tape echo. :oops:
Goed, TTE dus van de lijst ..

ieme
4 december 2004, 16:46
69 fuzz wil enter the building monday!

:-D

Mitch
4 december 2004, 17:52
Gefeliciteerd met de fuzz ! Wist je dat zijn bijnaam Lucky Luke is ? Hij wordt namelijk sneller doorverkocht dan zijn eigen schaduw :lol:

ieme
4 december 2004, 18:12
Gefeliciteerd met de fuzz ! Wist je dat zijn bijnaam Lucky Luke is ? Hij wordt namelijk sneller doorverkocht dan zijn eigen schaduw :lol:
Ik heb em geruild voor mijn Mudhoney... Zie wel wat het wordt, haha

Antal
4 december 2004, 18:19
Ik heb em geruild voor mijn Mudhoney... Zie wel wat het wordt, haha

Heb je toch nog een fulltone fuzz voor dat ding :)

Nicci
11 december 2004, 00:24
ik heb de fulldrive 2. voordeel: veel mogelijkheden. op zich een prima geluid, maar niets om al te lyrisch over te worden.