PDA

View Full Version : Dof geluid op de GT-6



gershwin5150
5 juni 2002, 22:05
Hee,ik ben sinds kort in bezit van een Boss GT-6, en nu valt mij op dat als ik hem aansluit op mijn Marshall combo (met losse 4x12" eraan) dat het geluid erg dof is van de presets, als uitput select heb ik hem op Stack Amp en op Combo Amp geprobeerd, maar het geluid blijft vrij dof (met name bij distortion-sounds). Weet iemand de juiste instellingen om een helderder geluid te krijgen?
En heeft iemand eventueel goeie presets (in tekstversie) van sounds van bijvoorbeeld Vai/Van Halen/Metallica, want wat ik op internet vind, klinkt maar matigjes.

lars
5 juni 2002, 22:09
in de manual staat dat je je amp op clean kanaal moet hebben, en high en bass helemaal uit moet draaien en mid helemaal aan.... als speaker moet je dan denk ik combo of jc120 proberen.

Slowhand41
5 juni 2002, 23:29
Volgens mij moet je als je op een gitaarversterker speelt de amp en speakersimulatie juist uitschakelen omdat deze hoofdzakelijk bedoelt is voor recording of aansluiten op andere (hifi) versterkers. Immers je hebt al een gitaarversterker met speaker(s) dus waarom zou je die nog moeten simuleren.

lars
6 juni 2002, 00:18
klopt

is et een valvestate oid versterker? die klinken over het algemeen niet goed met effecten en speaker sims omdat ze zelf al trucks toepassen met et geluid om et buizig te laten klinken.

gershwin5150
6 juni 2002, 00:58
jep tis inderdaad een valvestate combo, waarvan ik de speaker losgekoppeld heb en er een 4x12" aan heb gehangen, maar het is tzt wel de bedoeling om een buizentop bij die speakerkast te kopen.
Ik ga maar eens stoeien met dat dingen om te horen hoe het klinkt als ik al die simulaties uitzet enzo

zZoRgO
6 juni 2002, 08:40
Op 2002-06-05 22:09, schreef lars:
in de manual staat dat je je amp op clean kanaal moet hebben, en high en bass helemaal uit moet draaien en mid helemaal aan.... als speaker moet je dan denk ik combo of jc120 proberen.


In de manual van de GT3 staat wel dat je bass helemaal moet dicht draaien, maar de treble helemaal open, middle in het midden...zal bij gt6 wel ook zo zijn, niet?
Op je combo ook es tone shift van je clean channel switchen...

lars
6 juni 2002, 08:55
nope, op de gt6 isset mid open , de rest dicht

zZoRgO
6 juni 2002, 10:14
My bad...

Zhou
6 juni 2002, 13:20
Meeste presets op de gt-6 zuigen of zijn totaal nutteloos.
Zelf met die afstellingen klooien is veel leuker en je krijgt veel veel beter resultaat.

maja, kheb dan ook een valvestate top :wink:

FragDaddy
6 juni 2002, 19:24
ik weet niet of je het al geprobeerd heb, maar plug je GT-6 eens in de EFFECT-RETURN ingang van je versterker. dat zou een duidelijke verbetering moeten geven.

gershwin5150
10 juni 2002, 18:11
Tenks allemaal, ik ga alles ff uitproberen!

Ic3gl0vE
13 juni 2002, 20:15
Op 2002-06-06 08:55, schreef lars:
nope, op de gt6 isset mid open , de rest dicht


gt3 ook hoor... maar ik heb gewoon alles ong. op 0 staan, ik heb een aktieve EQ in m'n versterker namelijk (geeft een boost of cut van -5Db tot +5Db)
verder gebruik ik gewoon 2 pre-amps, eerst die van de gt3 en dan die van de versterker zelf (wel op het clean kanaal) klinkt lekker hoor

Loekie
17 juni 2002, 00:09
Heb je de 'output select' knop van het apparaat al gebruikt? Je kan daar ook 'combo' selecteren (evenals 'line/pa', 'phones' e.d.). Het kan best zijn dat je door een verkeerde instelling daar een ander geluid krijgt dan bedoeld... Mzzl, Loekie.