PDA

View Full Version : binding-verhaaltje



Orpheo
30 november 2004, 18:36
Hey luitjes,

ik heb een aanbieding gekregen om een gibson les paul custom (black beauty) te kopen, uit ' 76... ik weet dat ik dan moet oppassen qua constructiemethoden en houtkwaliteit, en ik heb al daar goed naar laten kijken...iig..naar het hout. Het hout is in zeer goeie staat nog, maar er is een ding dat mij zorgen baart....de binding van de hals, aan de kant van de cutaway, die is een beetje afgebrokkeld.....en de lak van de achterkant van de hals is iets afgesleten, niets onoverkomelijks dat laatste..maar die brokkelende binding...is dat schadelijk??

P.s: hij kost 1900 euro.....of is dat teveel voor dat ding

Oh ja...ik las iets als: LP's uit die tijd werden ook wel pancakes genoemd omdat de carving zo laag was. Bij deze is de carving echter mooi diep.

BramVersteeg
30 november 2004, 19:01
Hmmm, ik denk dat je ze in de USA wel goedkoper 2ehands kan scoren.

Orpheo
30 november 2004, 19:35
ja, maar dan moet ik naar de vs, dat ding meenemen..belasing betalen, ga zo maar door...


maar is t ok, of zown geval van: tis ok, maar beter van niet?

vulvasonic
30 november 2004, 19:57
Wat moet ik me in vredesnaam voorstellen bij een 'afbrokkelende' binding??? :???:




Ik mag toch aannemen dat je niet je hand er door kan steken, of dat er een hele strip op de grond pleurt zodra je er naar kijkt?
Is er een stukkie uitgestoten ooit (kan gebeuren), of zitten er een paar kleine barstjes in?

Orpheo
30 november 2004, 20:16
Wat moet ik me in vredesnaam voorstellen bij een 'afbrokkelende' binding??? :???:




Ik mag toch aannemen dat je niet je hand er door kan steken, of dat er een hele strip op de grond pleurt zodra je er naar kijkt?
Is er een stukkie uitgestoten ooit (kan gebeuren), of zitten er een paar kleine barstjes in?

het is een barstje van ongeveer 1 mm diep, over een lengte van 4 cm, en t is alleen de binding.

maar moet ik me zorgen maken daarover, of is ie die 1900 euro wel waard??

Orpheo
30 november 2004, 20:16
Wat moet ik me in vredesnaam voorstellen bij een 'afbrokkelende' binding??? :???:




Ik mag toch aannemen dat je niet je hand er door kan steken, of dat er een hele strip op de grond pleurt zodra je er naar kijkt?
Is er een stukkie uitgestoten ooit (kan gebeuren), of zitten er een paar kleine barstjes in?

het is een barstje van ongeveer 1 mm diep, over een lengte van 4 cm, en t is alleen de binding.

maar moet ik me zorgen maken daarover, of is ie die 1900 euro wel waard??

BramVersteeg
30 november 2004, 20:24
Als je die gitaar uit de USA over laat komen kost het je niet zo veel. Ongeveer de prijs in Dollars betaal je in euro's.

Orpheo
30 november 2004, 20:26
Als je die gitaar uit de USA over laat komen kost het je niet zo veel. Ongeveer de prijs in Dollars betaal je in euro's.

wellicht....maar ik wil er toch graag ff op kunnen spelen, en ff dat ding vasthouden en beluisteren.....(i know, ik ben een zeikerd :razz:)

en heeft verder iemand anders nog iets te melden over die binding? :oops:

Orpheo
30 november 2004, 20:27
Als je die gitaar uit de USA over laat komen kost het je niet zo veel. Ongeveer de prijs in Dollars betaal je in euro's.

wellicht....maar ik wil er toch graag ff op kunnen spelen, en ff dat ding vasthouden en beluisteren.....(i know, ik ben een zeikerd :razz:)

en heeft verder iemand anders nog iets te melden over die binding? :oops:

Anders Destium
30 november 2004, 22:28
Voor dat zelfde geld kun je een LP in goede staat uit de betere jaren krijgen, de prijs is echt (veel) te hoog!

BLOK182
30 november 2004, 22:36
Idd, gewoon ff afwachten tot er een andere LP Custom te koop komt!

Orpheo
30 november 2004, 22:39
hartelijk dank voor jullie meningen!!

hij had nl ook nog een custom 1991 hangen voor 2100 en een standard 2002 voor 1675.....is dat ook teveel? zo ja, dan weet ik for the rest of my life, dat die toko over the hill is....

V!N
30 november 2004, 23:39
Als je die gitaar uit de USA over laat komen kost het je niet zo veel. Ongeveer de prijs in Dollars betaal je in euro's.

wellicht....maar ik wil er toch graag ff op kunnen spelen, en ff dat ding vasthouden en beluisteren.....(i know, ik ben een zeikerd :razz:)

Niets zeikerigs aan hoor .. Ik kan me heel goed voorstellen dat je de gitaar wilt horen, zien en voelen.
Ookal ben je dan misschien honderd Euro duurder uit dan dat je met je reet achter de computer blijft zitten en maar spullen bestelt om er na aflevering achter te komen dat het niets voor je is.

Anders Destium
1 december 2004, 00:40
hartelijk dank voor jullie meningen!!

hij had nl ook nog een custom 1991 hangen voor 2100 en een standard 2002 voor 1675.....is dat ook teveel? zo ja, dan weet ik for the rest of my life, dat die toko over the hill is....

Ik weet zeker dat je die 1991 ook voor 1900 mee kunt krijgen (of misschien wel minder), 2e hands prijzen zijn meestal vraagprijzen: als je met een goed bod komt waar ze zelf nog aan verdienen is het geen probleem :)

Orpheo
1 december 2004, 01:17
hartelijk dank voor jullie meningen!!

hij had nl ook nog een custom 1991 hangen voor 2100 en een standard 2002 voor 1675.....is dat ook teveel? zo ja, dan weet ik for the rest of my life, dat die toko over the hill is....

Ik weet zeker dat je die 1991 ook voor 1900 mee kunt krijgen (of misschien wel minder), 2e hands prijzen zijn meestal vraagprijzen: als je met een goed bod komt waar ze zelf nog aan verdienen is het geen probleem :)

maar weet je dan waar ik t meest van baal?? die '91 ziet er misschien mooier uit, en die uit 2002 zeker weten, maar ze klinken nie zo mooi als die uit '76...

en als ik even realistisch ben.....(jaja, ik weet t, ik ben een zeur :oops: ), waar GAAT het om? beetje binding dat oud is, beetje versleten lak.

maar misschien kan ik toch nog een beetje eraf pingelen.....zeggen dat ie toch wel wat oud en versleten is, ofzo.

Orpheo
1 december 2004, 01:18
hartelijk dank voor jullie meningen!!

hij had nl ook nog een custom 1991 hangen voor 2100 en een standard 2002 voor 1675.....is dat ook teveel? zo ja, dan weet ik for the rest of my life, dat die toko over the hill is....

Ik weet zeker dat je die 1991 ook voor 1900 mee kunt krijgen (of misschien wel minder), 2e hands prijzen zijn meestal vraagprijzen: als je met een goed bod komt waar ze zelf nog aan verdienen is het geen probleem :)

maar weet je dan waar ik t meest van baal?? die '91 ziet er misschien mooier uit, en die uit 2002 zeker weten, maar ze klinken nie zo mooi als die uit '76...

en als ik even realistisch ben.....(jaja, ik weet t, ik ben een zeur :oops: ), waar GAAT het om? beetje binding dat oud is, beetje versleten lak.

maar misschien kan ik toch nog een beetje eraf pingelen.....zeggen dat ie toch wel wat oud en versleten is, ofzo.

Orpheo
1 december 2004, 01:35
EDIT: die toko heeft daar ook een Deluxe '78 winered met minihums hangen voor 1795 euro....is dat beter, of ook te duur? Mijn kennis wat betreft goede prijzen voor gitaren is zeeeeer gelimiteerd......

Orpheo
1 december 2004, 01:35
EDIT: die toko heeft daar ook een Deluxe '78 winered met minihums hangen voor 1795 euro....is dat beter, of ook te duur? Mijn kennis wat betreft goede prijzen voor gitaren is zeeeeer gelimiteerd......

imlikeajungle
1 december 2004, 11:41
volgens mij is dat ook te veel...

bat
1 december 2004, 11:43
Over de beschadigingen zou ik me geen zorgen maken, dat hoort er een beetje bij en geeft aan dat de gitaar goed gebruikt is (en dus blijkbaar ook goed is.) Hij is daardoor wel niet meer in mint-condition en dat zou je wel als onderhandelingspunt kunnen gebruiken.

1900 euro is veel, maar als je een nieuwe zou gaan kopen, zou je dat er dan wel voor over hebben gehad? Je geeft zelf al aan dat je hem erg lekker vind spelen, het lijkt mij dat je dan moet bepalen wat je voor een hele fijne gitaar over hebt.

Probeer nog wat te onderhandelen, begin eens met de vraag waarom ie zoveel duurder moet zijn dan die van 2002 (die er veel beter uit ziet) en gebruik dat bedrag eens als startbedrag voor jou onderhandeling. Het feit dat de 76-er niet in mint conditie is, is een valide onderhandelingspunt IMHO.

Ik heb thuis volgens mij nog een blad liggen met wat prijzen uit de UK, ook voor een soortgelijke gitaar. Zal dat vanavond even posten, wellicht dat dat nog een beetje een richtlijn geeft.

Orpheo
1 december 2004, 16:41
ik ben vandaag langs die winkel weer geweest....

en ik doe het toch niet. hij is te afgeleefd. wellicht domme redenering, maar ik vind dan 1900 toch teveel, voor iets waarvan ik niet 100% zeker weet of het wel een goede koop is.

nogmaals hartelijk dank voor al jullie hulp, en mijn excuses voor het lastigvallen van jullie met mn vraag...

Orpheo
1 december 2004, 16:41
ik ben vandaag langs die winkel weer geweest....

en ik doe het toch niet. hij is te afgeleefd. wellicht domme redenering, maar ik vind dan 1900 toch teveel, voor iets waarvan ik niet 100% zeker weet of het wel een goede koop is.

nogmaals hartelijk dank voor al jullie hulp, en mijn excuses voor het lastigvallen van jullie met mn vraag...

Nicci
1 december 2004, 17:16
orpheo
je moet niet alles 2 keer posten.

Orpheo
2 december 2004, 00:05
doe ik niet, mn pc doet dat, without my approval!

Agent_Smith
2 december 2004, 00:09
Als je een Les Paul vasthebt voel en hoor je of het een goeie is. Onversterkt al. Hoe die er dan uitziet is verder van minder belang. Andersom wel. Hij kan nog zo mooi zijn, maar als ie 'het' niet heeft laat m dan maar hangen De binding kan bros worden en afbrokkelen. Nix ernstigs. Ik vind de 70's LPs top (in elk geval Les Pauls die ik ken).

Orpheo
2 december 2004, 00:17
Als je een Les Paul vasthebt voel en hoor je of het een goeie is. Onversterkt al. Hoe die er dan uitziet is verder van minder belang. Andersom wel. Hij kan nog zo mooi zijn, maar als ie 'het' niet heeft laat m dan maar hangen De binding kan bros worden en afbrokkelen. Nix ernstigs. Ik vind de 70's LPs top (in elk geval Les Pauls die ik ken).

klopt, de '76 die er ook naast hing was veel mooier...maar die heeft mini-hums, en nog andere dingetjes waar ik niet zown groot fan van ben.

verder: deze gitaren hebben al een geschiedenis van zichzelf, en ik wil mijn EIGEN geschiedenis aan een gitaar geven, niet op die van iemand anders doorborduren.

P.S:stel, je wilt de toets laten vervangen om een een of andere reden, kan je dat dan doen zonder de hele hals eraf te (laten) slopen? en zo ja, enig idee hoeveel dat ongeveer gaat kosten??

Dirtypool
2 december 2004, 00:36
een vermogen en pas alleen waard als je eigen geschiedenis ruimschoots op de gitaar is terug te vinden imho.
Probeer er een te zoeken, die je helemaal bevalt en kijk dan of er iets aan de prijs is te doen,

Richard