PDA

View Full Version : Amp + gitaar combi



armageddon
30 november 2004, 16:52
Ik speel nu zo'n anderhalf jaar gitaar op een Ibanez GSA60 en een Behringer Firebird GX nogwat versterkertje. Ik gebruik als distortion een Boss MT-2 Metalzone en voor de effecten plak ik er een Line 6 Pod tussen. Alleen nu heb ik 3 maanden terug een mooie Shure SM57 gekocht en nu pas merk ik wat een fout geluid die Behringer geeft. Zelfs als je de treble op 0 zet is het gewoon bubbelig trebly geluid en het klinkt wel okee als je er een beetje bij staat, maar als je je hoofd ter hoogte van de mic houd hoor je een vreselijk gesnerp. Ik denk dus dat ik het limiet van dit versterkertje redelijk gevonden heb.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe amp en ook direct een nieuwe gitaar, aangezien ik zo'n beetje op 2 plekken woon (studentenwoning, thuis) en op allebei wil gitaren. Uit mijn amp zou ik het liefst een redelijk zwaar scheurgeluid willen krijgen, zonder daarvoor een Mesa Boogie Triple Rectifier te moeten kopen :wink: , en dus is mijn oog gevallen op het volgende setje (binnen mijn budget):
- Dean Evo Phantom (omdat ik hoor dat die een super prijs/kwaliteit verhouding hebben)
- Peavey Bandit 112 (tweedehands, omdat ik daar ook redelijk goeie dingen over heb gehoord).

Zijn deze een beetje goed voor het zwaardere scheurwerk? Denk aan muziek a la Rammstein (laatste album bijvoorbeeld) of Metallica-sound?
Ik weet dat het die tone nooit zal halen, maar ik hoop toch een aardig eind te komen met de MT-2 er nog tussen.