PDA

View Full Version : Vraagje



Casseman
30 november 2004, 16:41
Hallo.
Ik heb een fender frontman 25R(25 watt) en een Marshall valvestate 8100 top+kast
Nu heb ik via een dubbele plug een kabel van de ene naar de andere versterker gedaan en een andere van 1 van de versterkers naar me gitaar zodat ik op 2 versterkers tegelijk speel.

Maar ik wilde vragen of dit goed voor me versterkers is, vanwege het verschil in wattage.

Groeten
Casper

Swan
30 november 2004, 16:48
gaan kabels niet van de gitaar naar de amp? :-D
en je moet wat duidelijker zijn wat je waar in plugt

Casseman
30 november 2004, 20:07
gaan kabels niet van de gitaar naar de amp? :-D
en je moet wat duidelijker zijn wat je waar in plugt

Ik heb zo`n plug met 2 inputs er in die je in de input van je amp steekt.
die plug steek ik in m`n top.vanuit die top(uit die dubbele plug dus) gaat 1 kabel naar de combo en 1 naar de gitaar.

zo goed?

Casseman
30 november 2004, 20:08
gaan kabels niet van de gitaar naar de amp? :-D
en je moet wat duidelijker zijn wat je waar in plugt

Ik heb zo`n plug met 2 inputs er in die je in de input van je amp steekt.
die plug steek ik in m`n top.vanuit die top(uit die dubbele plug dus) gaat 1 kabel naar de combo en 1 naar de gitaar.

zo goed?

Casseman
30 november 2004, 20:08
gaan kabels niet van de gitaar naar de amp? :-D
en je moet wat duidelijker zijn wat je waar in plugt

Ik heb zo`n plug met 2 inputs er in die je in de input van je amp steekt.
die plug steek ik in m`n top.vanuit die top(uit die dubbele plug dus) gaat 1 kabel naar de combo en 1 naar de gitaar.

zo goed?

Casseman
30 november 2004, 20:09
woeps, triplepost :)

Ibanez RuleZ
30 november 2004, 20:50
split je alleen je output in 2en... schiet volgens mij niet op

harrald

Swan
30 november 2004, 21:27
ooh dus gewoon vanuit je gitaar n kabel die in 2 splitst?
dat schiet niet op nee...verminder jeje output drastisch...

BLOK182
30 november 2004, 21:33
Gewoon een A/B/Y pedaaltje kopen, kan je kiezen tussen Fender, Marshall, of alletwee samen.

Casseman
1 december 2004, 17:47
ooh dus gewoon vanuit je gitaar n kabel die in 2 splitst?
dat schiet niet op nee...verminder jeje output drastisch...

Nee. vanuit de gitaar gaat 1 kabel naar 1 versterker.
In de versterker zit een splitter en van daaruit gaat nog een kabel naar de andere versterker.

Casseman
1 december 2004, 17:47
ooh dus gewoon vanuit je gitaar n kabel die in 2 splitst?
dat schiet niet op nee...verminder jeje output drastisch...

Nee. vanuit de gitaar gaat 1 kabel naar 1 versterker.
In de versterker zit een splitter en van daaruit gaat nog een kabel naar de andere versterker.

BlackSun
1 december 2004, 18:56
Die splitter zit aan de KABEL neem ik aan, en die KABEL splits jouw gitaarsignaal in 2en, waardoor deze dus gehalveerd wordt. EN dat lijkt me niet echt super geluid geven, kan echter geen kwaad voor je vesterkers(die krijgen immers alleen een halfbakken gitaarsignaaltje binnen:P)

Ik denk niet dat je een splitter in je gitaarversterker hebt ingebouwd, daar heb ik nog nooit van gehoord. Kan er natuurlijk naast zitten maar dan wil ik wel weten hoe dat in elkaar zit(foto?)...

bert k
1 december 2004, 19:19
God, wat een geneuzel, het is toch duidelijik...

Maar het kan iig geen kwaad. Signaalverlies compenseer je wel doordat er nu twee amps staan te brullen.

Casseman
1 december 2004, 20:27
Ik denk niet dat je een splitter in je gitaarversterker hebt ingebouwd, daar heb ik nog nooit van gehoord. Kan er natuurlijk naast zitten maar dan wil ik wel weten hoe dat in elkaar zit(foto?)...

Wel dus, maar het is niet ingebouwd, maar het is een soort plug die je in de versterker steekt(zo`n plug die je ook kan gebruiken als je met z`n tweeen op 1 amp wil spelen) en daar gaan dus 2 kabels in, 1 naar de gitaar en 1 naar een andere versterker.[/quote]

ToTaL FaKe
1 december 2004, 20:52
ja koop gweooon een A/B/Y pedaaltje en klaar.. dan weet je tenminste zeker dat het geen kwaat kan :listen:

bert k
1 december 2004, 21:22
Ik zeg toch, het kan geen kwaad. Dit is echt exakt hetzelfde als een splitsnoer, alleen een beetje simpele doe-het-zelf oplossing.

BlackSun
2 december 2004, 18:58
Ik denk niet dat je een splitter in je gitaarversterker hebt ingebouwd, daar heb ik nog nooit van gehoord. Kan er natuurlijk naast zitten maar dan wil ik wel weten hoe dat in elkaar zit(foto?)...

Wel dus, maar het is niet ingebouwd, maar het is een soort plug die je in de versterker steekt(zo`n plug die je ook kan gebruiken als je met z`n tweeen op 1 amp wil spelen) en daar gaan dus 2 kabels in, 1 naar de gitaar en 1 naar een andere versterker.[/quote]

Dat bedoelde ik dus , een splitter in je SNOER ja...die het signaal door 2en deelt. punt.