PDA

View Full Version : Paul Reed Smith Guitars



Ibanez2001
21 september 2001, 12:31
Ik heb al tig keer bij muziekwinkels staan kwijlen voor PRS (paul reed smith), maar nooit eentje uitgeprobeerd, puur omdat de prijskaartjes me zo afschrikken. Heeft iemand ervaring met dit merk, of heeft iemand zelfs een PRS? (lucky bastard)
Wat zijn jullie meningen over PRS. Ik zou het zelf niet weten, maar aan de prijs en het uiterlijk te zien moet het een ongelofelijk goede gitaar zijn.

Steven
21 september 2001, 14:13
Ik zou ze gewoon gaan uitproberen, als je 't vraagt vinden muziekzaken 't doorgaans niet erg.
PRS-en zien er prachtig uit, zijn niet loodzwaar, op de hals makkelijk bij hoge frets en hebben een (goede) tremolo. Dat hebben ze voor op een Gibson (Les Paul).
De single coilachtige geluiden van een PRS klinken echter nooit als een strat; het is eerder een moderne, met humbuckers uitgeruste, Gibson. En dan vind ik het geluid van een Gibson toch meer karakter hebben + 'iets' minder duur en de ronde 5-standenschakelaar van een PRS is nie echt handig. Maar als ze in de uitverkoop gaan: doe mij d'r maar eentje!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Steven op 2001-09-28 11:59 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Steven op 2001-09-28 12:00 ]</font>

Kitaarhiero
21 september 2001, 17:29
Er zijn trouwens tig PRS lookalikes op de markt (Tanglewood tomkats bijvoorbeeld). Een les Paul Lite (dubbele cutaway) is een mooi alternatief.

Rectifier
21 september 2001, 17:49
En die nieuwe Santana serie dan???
Er staat weliswaar geen PRS op de kop,
maar is wel geproduceerd onder licentie van PRS in het verre oosten.
En dat ie 2400,- kost (ongeveer) wil toch zeggen dat het geen prutgitaar is.
Tenminste,lees de verslagen maar in Gitaarplus en Gitarist!

Ic3gl0vE
25 september 2001, 20:10
Ik zat laatst op de Samick site en die hebben een PRS look-a-like die er in ieder geval zeer mooi uitziet en dies $400US ofzo. volgens harmony-central.com is 'ie nog goed ook! beter dan Santana SE :grin: volgens mij had 'ie een 9 gemiddeld
Zo hoort het!

Hitpoint
25 september 2001, 20:22
Ik heb 1x mogen spelen om een echte PSR Dragon :razz: Het was echt smullen geblazen. Zelfs op de body was een draak gepaintbrushed. Heel fijn om op te spelen en het geluid is zo lekker. Als je eenmaal de Dragon hebt gehoord wil je niks anders meer.
Als ik de loterij win dan koop ik de Dragon meteen.

Dj_maiStaH
25 september 2001, 22:36
kijk eens naar een cort m(irage) series lijken best op een prs

http://www.cort.com/details/M700.html

anoniem
26 september 2001, 08:49
PRS is vooral erg duur, voor minder geld heb je een custom Jackson of BC Rich gitaar ipv een PRS van de lopende band.

Noctiis
26 september 2001, 10:53
Voor minder geld heb je ook een BC Rich volledig handgemaakte gitaar. Die kun je
al krijgen voor 2800 dollar.
Groeten, Niels

Kitaarhiero
26 september 2001, 11:23
En de tanglewood tomkats moet je ook niet vergeten, bijna identiek!

anoniem
26 september 2001, 12:41
Nou dan, ik zal maar de eerste gelukkige zijn hier :smile:

Ik heb sinds een maandje een PRS Custom24. Het heeft twee jaar sparen gekost en nog een half jaar wachttijd totdat ie er eindelijk was maar dan heb je ook iets. Ik ben het met jullie eens dat ze walgelijk duur zijn maar als je er even op gespeeld heb, besef je al heel snel dat je een gitaar voor je leven hebt gekocht (tenminste, als je hem ook bewust gekocht hebt :smile:). Het zijn heerlijke gitaren (ook ik heb eerst jaren staan kwijlen en toen eens voorzichtig uitproberen) en het geluid is zeer natuurlijk. Ohw ja, een Paul Reed Smith rolt overigens niet van een productieband, voor diegenen die dit wel dachten. Het zijn uiterst afgewerkte gitaren met zeer goed geselecteerd hout. Ik denk niet dat je ze moet vergelijken met Les Pauls of Stratocasters want een PRS heeft toch een heel eigen karakter. Voor degene die liever in een keer een flinke duit centen wilt neerleggen voor een gitaar waar ie heel lang mee vooruit kan: Zeer zeker proberen!!

BTW. laat je inderdaad niet afschrikken door de prijs als je er een wilt proberen. De meeste muziekzaken zijn er wel aan gewend dat de meeste mensen alleen maar proberen. Ben in ieder geval voorzichtig met je broeksriem etc want als er een krasje op komt, ben je ook goed het zakje :smile:

Ditmar
26 september 2001, 15:29
En toch vind ik een Music Man een lekkerder gitaar, maar toegegeven, een PRS ziet er VEEL mooier uit

Rectifier
26 september 2001, 15:45
k'heb zelf een MusicMan, maar wil er wel erg graag een PRS erbij.
Van een MusicMan kun je niet zien dat ze zo duur zijn, en ze spelen ongelooflijk fijn en lekker. Maar een PRS ziet er ook nog es lekker duur uit.
Je kan zoveel merken bedenken als custom shop modellen van Jackson,BC Rich etc.
Een PRS blijft 2e hands veel meer waard dan een custom made gitaar.
Een custom made gitaar is precies volgens JOUW eisen gebouwd. Een PRS is dan wat universeler.
Let wel,je koopt zo'n gitaar NIET om die later weer in te ruilen of te verkopen.
Maar ja,er worden genoeg 2e hands PRS aangeboden, dan denk ik,waaaaaaroooom....???

taylor
26 september 2001, 17:06
omdat niemand ze wil hebben hehe

wat maakt nou uit hoe die er uit zit duur of niet.als die maar goed is

ik heb altijd het idee dat voornamelijk wordt gekocht zo van kijk is wat ik heb ,spelen doen ze haast niet,teminste die gasten die ik ken die prs hebben

Rectifier
26 september 2001, 17:58
Ik ken eigenlijk niet zo heel veel spelers die een PRS hebben.Dus een gitaar mag er volgens jou niet mooi uitzien als je er 6000,- voor betaald??? Als ik ergens veel geld voor betaal mag ie er van mij ook wel duur uitzien. Ziet een MusicMan er harstikke duur uit dan??? Nee! En die heb ik om z'n functionaliteit! En die zou ik eerder meenemen naar een smerig stinkend cafe dan een PRS. Maar dat je van een dure gitaar beter gaat spelen, nee! Maar daarom mag je wel een mooie gitaar kopen ook al kun je niet spelen.

sleep_to_saturate
26 september 2001, 18:03
Je koopt toch ook geen broek die je niet past. Wat heeft het nou voor zin om een gitaar van 6 ruggen te kopen als je niet kan spelen?
Ik zie het nut niet.

anoniem
27 september 2001, 09:25
Tuurlijk wordt PRS van topkwaliteit onderdelen gemaakt en zijn het uitstekende gitaren. Maar het zijn wel fabrieksgitaren, ze worden niet meer volledig met de hand gebouwd zoals in het verleden.
Custom Jacksons en BC Rich gitaren worden nog wel steeds met de hand gebouwd. Bovendien zijn ze goedkoper dan PRS. Daarom denk ik dat Jackson of BC Rich meer waar voor je geld biedt.

Volg de link voor een vergelijk van BC Rich versus PRS:
http://www.edroman.com/compare/cmpbc2pr.htm

Rectifier
27 september 2001, 15:12
Ik zeg ook niet dat ik dat echt normaal vind, maar als iemand nou niet kan spelen en er wel zoveel voor over heeft.....! PRS is er dan blij mee!
Je hebt ook verzamelaars die zulke gitaren aan de muur hangen om mee te pronken.
Vind'k zonde, zo'n ding moet bespeeld worden en niet aan de muur wegrotten!

taylor
27 september 2001, 16:28
de gitaar mag er zeker goed uit zien voor veel geld,ik zeg alleen dat is niet zo belangrijk voor mij of die nou mooi is of niet.

en slechte gitarist mag van mij eigenlijk geen gitaar hebben die te mooi of te goed voor hem is.want dat slaat nergens op

gangsta
7 oktober 2001, 11:55
dus als je lelijk bent mag je ook geen mooie kleren kopen?

Conundrum
7 oktober 2001, 16:51
Daar zit iets in...
Ik vind: koop gewoon een gitaar die bij je stijl past, en waarvan je ZELF vindt dat ze lekker speelt. En het nu een prachtige PRS is, of een uitgeholde kalebas met snaren op dat maakt niet uit. Het publiek zal wel meteen horen of ze bij je past (en of je er dus mee overweg kunt).
Even een voorbeeld: Bo Diddley had zijn gitaar zelf gemaakt van een houten box, het ding zag er niet uit maar populair was hij wel(te bewonderen-en zelfs vast te houden- in de kelder van het Hard Rock Cafe in Londen)

Hier is er nog een: al draagt een varken een gouden ring...

taylor
7 oktober 2001, 17:41
ja wat heeft kleding nou met 1 instrument te maken.

ik bedoel als je naar en band gaat kijken en die hebben het duurste van het duurste(omdat ze 1 rijke pa hebben ofzo)en het is echt onwijze shit dan ga je mee niet vertellen dat je daar niks van denkt,dat vind iederen wel raar(of juist humor).

en dat maakt ze nog belachelijker dan ze al zijn.

Rectifier
8 oktober 2001, 11:28
Oke, maar stel.....(alleen als voorbeeld) iemand speelt een aantal jaren gitaar en wil graag een goedogende gitaar kopen met veel opties en die er ook nog eens erg mooi uitziet. Maar echt superspelen kan ie niet, en hij spaart er jaren voor om een PRS of wat dan ook van duizenden guldens te kopen.
Wie zijn wij dan om te bepalen of hij nu wel of niet die gitaar waard is?????
Niet iedere gitarist met een dure gitaar heeft een rijke pappa! Toch??? Ik heb zelf ook nooit een rooie cent gekregen voor instrumenten.......

Rectifier
8 oktober 2001, 11:28
Oke, maar stel.....(alleen als voorbeeld) iemand speelt een aantal jaren gitaar en wil graag een goedogende gitaar kopen met veel opties en die er ook nog eens erg mooi uitziet. Maar echt superspelen kan ie niet, en hij spaart er jaren voor om een PRS of wat dan ook van duizenden guldens te kopen.
Wie zijn wij dan om te bepalen of hij nu wel of niet die gitaar waard is?????
Niet iedere gitarist met een dure gitaar heeft een rijke pappa! Toch??? Ik heb zelf ook nooit een rooie cent gekregen voor instrumenten.......

taylor
8 oktober 2001, 15:37
ja dat snap ik wel en iederen moet maar doen wat hij wil,ik zeg alleen dat die de gitaar niet echt waard is ik praat dan wel over echt hele slechte gitaristen niet over iemand die en paar jaar speelt en nog steeds wil leren meer over die gasten die het al 10+ jaar doen en nog niks kunnen.

en er ook nog over opschepen dat ze de beste zijn weetje zovan ik heb die leraar er uit gespeeld,ik ken al stukke van steve vai(of wie dan ook) gitaristen,je kent ze vast wel.

Rectifier
8 oktober 2001, 16:21
Okee, we begrijpen elkaar.
Tuurlijk snap ik ook niet dat sommige gitaristen wel zo zijn.
Dat zei ik ook al eens in een andere forum-onderwerp. T'is net of het altijd een wedstrijd is....wie is het best,snelst etc...
Ik vind dat zo'n waanzin, maar toch heb ik het zelf ook.
Iedereen heeft zo z'n beperkingen he.

taylor
8 oktober 2001, 21:58
ja ik bedoelde eigenlijk die gasten zijn zo slecht in hun spel dat ze het met de bek doen,je kent ze wel zo van die stukken dat is easy (zoals dat vb steve vai)

maar als je ze dan hoort spelen dan kunnen ze nauwelijks 1 akkoord aan slaan.

of begreep je het al ?(dan sorry)

Rectifier
9 oktober 2001, 11:12
Mmm,ik begreep je al. Ik laat die gasten altijd maar lullen. Ik weet wel beter.
Trouwens die nieuw PRS al gezien???
De Mark Tremonti of zoiets.... Erg Les Paul achtig maar dan met een PRS head.
Ziet er wel strak uit, maar erg duur. Maar je houdt toch niet zo van PRS, toch....:wink:

taylor
9 oktober 2001, 15:23
nee tis nie dat ik er nie van houd ik vind ze gewoon te duur voor wat je krijgt zo zijn er nog wel wat merken waar ik zou mijn ?? bij zet.

bv ken je tom anderson gitaren daar betaal je min iets $3000 strat type(custom gitaar)

voor helft(en minder) kun je bv en valley arts,catalyst of en andere custom strat halen die net zo goed of misschien(bijna wel zeker) wel beter is.

ik bedoel omdat het duur is wil het niet meten zeggen dat ze te gek zijn,duur wil meestal zegen dat er veel uurtjes werk in zit.(zeker bij de usa git)

Casey
9 oktober 2001, 20:58
Anoniem schreef :
"Volg de link voor een vergelijk van BC Rich versus PRS:
http://www.edroman.com/compare/cmpbc2pr.htm"

Ik zou Ed Roman niet al te serieus nemen.
Deze meneer verkoopt zelf handgebouwde gitaren en onderdelen.
Lees zijn stukje eens over Fender , zeer slechte gitaren volgens hem, ibanez idem.
Toevallig verkoopt hij wel nieuwe handgemaakte body's en halzen die van je slechte Fender/ibanez wel een goede gitaar maken.
Hij heeft een foto van een gestripte Ibanez body op z'n site staan waar enorm veel vulmiddel in verwerkt was door Ibanez omdat ze erg slecht hout gebruiken volgens hem.
Later heeft hij toegegeven dat hij speciaal voor de foto lijm op de body had gesmeerd om het op filler te laten lijken.
Een oplichter dus die graag verkoopt.
Ik neem zijn vergelijking tussen de BC Rich en PRS dan ook met een kilo'tje zout.
PRS dealerschap zal hem wel zijn geweigerd .

taylor
9 oktober 2001, 22:30
ja die gozer heeft en leuke site(qua foto's) maar das echt zo'n collector.

sommige dingen heeft die wel gelijk aan maar tis zo'n mierenueker weet je van als de magneet pooltjes zus en zo staan allemaal van die kleine dingen die voor en goeie gitarist niet echt belangrijk zijn het zit gewoon in je vingers.

je kunt en standaard fender(massa productie) ook nie gaan vergelijken met en custom strat
maar omdat het minder aandacht is besteed aan die fender wil niet automatisch zegen dat en gitarist daar niks uit haalt.(qua toon)

ekkerman
30 oktober 2001, 10:22
binnenkort brengt catalyst een soort gelijke ( vind ik , tenminste ) gitaar uit als de
p r s en wel de lynx.
deze gitaar zal ook niet zo schreeuwend duur zijn en als je de geluids kwaliteit dan vergelijkt is de keuze gauw gemaakt....
www.catalyst .nl

maestro_nl
30 oktober 2001, 13:10
Ik heb 2 PRS-en.
Een ce-22 maple top met JoeBarden HSH pickups en een Swamp Ash.

Inderdaad walgelijk duur...

Ik zou nu niet meer een PRS kopen, maar een laten bouwen. voor de helft van 't geld.
Maaaaaaaaarrr, handgebouwd in nix waard tweede hands. Niet dat je een goede gitaar wilt inruilen, maar ok.

Zelfbouw moet wel iets toevoegen aan het bestaande arsenaal van merken en typen.

Je moet je houtsoorten kennen, merk pickups, stemmechanieken, pickup configuratie, fretsizes, hals vormen, diktes etc...

En vooral de hals/body verbinding kiezen.
Dit is een punt dat altijd vergeten wordt.
Waarom een strat op LP laten nabouwen. Dit voegt nix toe. Alleen de prijs kan doorslaggevend zijn.

Ik zou zelf bv. de beste PRS ooit samenstellen:
- all rosewood neck (!)
- body dikte van de singlecut
- HSH pickups
- 25,5 scale ipv 25
- mahonie body, maple top quilted
- Schaller M6 locking tuners
- ABM roller tremelo
- 5-way switch met extra schakeling
- wide-fat neck
- dunne en hoge frets

Kortom, tegen de tijd dat je weet wat je wilt heb je al twee PRS-en...

Neemt niet weg dat een Ibanez PaulGilbert 30 (low budget model) geweldig klinkt voor 1500 gulden(?)

ekkerman
1 november 2001, 10:22
locking tuners zijn zowiezo een must, niet alleen blijft de plank in tune maar ook live snaren wisselen gaat razend snel.
maar persoonlijk vind ik sperzels beter dan schaller en ik heb ze allebei.
komen zowat alle gitaren niet uit taiwan onderhand ?! net als fender built / assembled in the u s a ! echt niet ! komt ook allemaal uit die lage loon landen en dan draaien ze in amerika een schroefie aan en plakken er een sticker op : made in amerika ja,ja ik ben benieuwd hoe dat net prs is

maestro_nl
1 november 2001, 21:38
Waarom Sperzels beter dan Schaller?

ekkerman
1 november 2001, 21:53
ik vind ze ook iets soepeler draaien en trouwens ik vind die shallers er ook zo grof uit zien en die sperzels zijn wat fijner gemaakt en qua prijs scheelt het geloof ik nix

anoniem
2 november 2001, 00:02
dat ze duur zijn zijn we t nu allemaal wel over eens, maar zijn ze al dat geld echt waard??

taylor
2 november 2001, 12:26
ja dat zou je toch zelf moeten bepalen.

gangsta
3 november 2001, 18:54
hm betaal je voor het geluid/bespeelbaarheid of voor die bijzondere kleuren en die parel inleg enzo

taylor
3 november 2001, 22:49
ja nogmaals das moeilijk te zeggen speel er op en je weet het,het lijkt met prs of je houd er van of niet.

ik dus niet maar gewoon omdat je teveel betaald en omdat ik ze veder ook nie zo bijzonder vind(qua spel, feel,tone)

maestro_nl
4 november 2001, 11:54
PRS is duur, maar MesaBoogie ook...
Wat betaal je tegenwoordig voor een Rectifier.
Koop eens een GT-pre-amp buisje, betaal je ook fl 40,- voor.
De euro is geen zak waard.
Inflatie noemen we dat...

Als m'n 2 PRS-en gestolen worden zou ik er 1 nalaten bouwen... voor de helft van't geld.

Waarom ik gekozen heb voor PRS:
kwaliteit, klank, tremelo (beter dan Wilkinson, subtieler dan Floyd Rose)
stemmechanieken, curved top, houtsoorten
EN de hals/body verbinding.
De toets zit maar 1 fret in de body!!
De hals loopt door tot onder de halspickup.
Dit geeft een zeer goede bespeelbaarheid.
Een Strat of LP of Ibanez heeft wel 7 of 8 frets 'in de body'.

Zou ik een Gibson, Hamer of Ibanez kopen wil een DC (Double Cutaway).

Noctiis
4 november 2001, 12:17
Vergeet niet dat PRS gitaren een belachelijk grote hiel hebben, waardoor het bereik van de hoogste frets onmogelijk is gemaakt. Verder de houtkeuzes zijn beperkt tot de modellen van 10.000 piek, en dan ook nog maar 2 ofzo.
Maar goed, het zijn verrekte mooie gitaren om te zien, en die tremolo is inderdaad erg fijn. Lage actie en uitstekende controle.

taylor
4 november 2001, 15:53
ja 1 lage actie of niet dat kun je bij elke gitaar instellen veder ja mischien zien ze er mooi uit maar dat zegt mij geen reet.

ik heb wel eens op zo'n dragon prs in handen gehad nou echt bijzonder vond ik het niet denk ook dat dat soort dingen worden gemaakt voor mensen die daar op geilen snap ie??

zo van kijk is wat ik heb, ken ook zo'n gast die heeft 8(of weet ik veel) van die zeer dure gitaren aan de muur hangen speelt al 20+jaar maar er komt eigenlijk niks uit.(hij wordt niet beter)

anoniem
4 november 2001, 16:31
Ik heb zelf PRS en het is echt een topding. Maar ik heb ook een handgemaakte Richwood (niet die nepdingen die nu in de omloop zijn) en die vind ik zelf nog beter! Als je op een prs wilt spelen en andere dure gitaren moet je eens naar Musik-Produktiv in Duitsland gaan (voor een dagje plezier). Je mag daar alles proberen en ze hebben er heel veel.

mzzl Sjoerd

Noctiis
4 november 2001, 17:10
overigens ook weer eens een leuke anekdote:
Hier in Doetinchem in de muziekwinkel zijn ze vrij relaxed. Je mag gewoon een gitaar pakken en eventjes lekker spelen in het oefenhok. Zelfs een PRS van rond de 10.000 gulden.
Nu kom ik bij Staffhorst in Utrecht, en daar zit zelfs op de Squier gitaren beveiliging, en je mag niet met een plectrum de gitaren bespelen. Zo zie je maar weer hoe Nederland in zulke dingen kan verschillen :smile:
Wel grappig om te zien, hehe
Mzzls, Niels

Ibanez2001
2 maart 2002, 23:22
Je mag niet met plectrum spelen? Allejezus wat een klerewinkel, wat voor snaren zetten ze daar op die gitaren, spaghetti-slierten
ofzo?!

gangsta
2 maart 2002, 23:53
Op 2001-11-04 16:10, schreef Noctiis:
Hier in Doetinchem in de muziekwinkel zijn ze vrij relaxed.
welke winkel is dat, odeon ofzo?

Noctiis
3 maart 2002, 13:35
jah Odeon en Muziekhuis Vriese

ekkerman
3 maart 2002, 16:45
Op 2001-09-21 16:49, schreef Rectifier:
En die nieuwe Santana serie dan???
Er staat weliswaar geen PRS op de kop,
maar is wel geproduceerd onder licentie van PRS in het verre oosten.
En dat ie 2400,- kost (ongeveer) wil toch zeggen dat het geen prutgitaar is.
Tenminste,lees de verslagen maar in Gitaarplus en Gitarist!

de gitarist geloof ik zowieso niet meer na hun publicatie over de brian may burns....wat een bagger gitaar zeg...!!!

ekkerman
3 maart 2002, 16:48
ik denk dat die p.r.essen flink ge-hyped worden en dat ze die ongeloofelijke hoge prijs niet waard zijn ik hoor er hele uiteen lopende verhalen over ook over een slechte service van mijnheer smith zelf.
ik denk dat je toch verder moet kijken dan de gitaarhals lang is en niet je laten meevoeren in de p r s campagne !!

gangsta
3 maart 2002, 18:00
inderdaad, PRS'em zijn goed, maar niet 3500€ waard, kep gister nog op de custom van mn leraar gespeeld en zo super bijzonder was dat nouook weer neit,

ekkerman
6 maart 2002, 09:36
zie je nou wel !

Kitaarhiero
6 maart 2002, 12:23
prs is zéker gehyped... al die nieuwe jonge "alternatieve" en "populaire" bandjes spelen er op..

gangsta
6 maart 2002, 19:16
punk + PRS.......dat is dus echt bullshit, geef die lekker een gitaar naar hun stijl

sebass
6 maart 2002, 19:24
Ik heb nu met mijn gitaar het perfecte geluid wat ik wil. Dus ik denk niet dat ik 2500 euro meer ga betalen voor de naam. Maar toch wil ik er ooit een hebben ze hebben toch wel stijl (goed argument om hem te kopen he :wink:)

Sandman
6 maart 2002, 20:42
Zoiets heb ik ook. Ik ben nu bezig een epi te modificeren naar mijn smaak en voorlopig ziet het er naar mijn maatstaven er goed uit. Maar uiteindelijk wil nog wel een Gibson les paul standard of custom kopen. Toch de naam en imago he..?

ekkerman
9 maart 2002, 15:02
Op 2002-03-06 18:16, schreef gangsta:
punk + PRS.......dat is dus echt bullshit, geef die lekker een gitaar naar hun stijl


inderdaad ,sinds wanneer heeft een (ECHTE !!) punker het geld voor een prs ?
das geen punker maar een kantoormuis met een hobby bandje !!!

ekkerman
9 maart 2002, 15:03
volgens mij zijn gitaristen uiteindelijk allemaal wel een beetje merken geil !

gangsta
10 maart 2002, 00:39
ik in ieder geval wel

Sandman
14 maart 2002, 00:31
Ik heb die gasten van Whitin Temptation zien spelen op PRS'en en der kwam een pretty heavy geluid uit. Volgens mij komt dat door hun equipment en kan dat ook met een LP. Maarre Paul Reed Smith gitaren hebben toch geen historie zoals de Gibson-Fender? Sinds wanneer is er PRS? Een jaartje of 20?

ekkerman
17 maart 2002, 20:29
't schijnt dat in amerika een zooitje mensen een fan club wilden oprichten voor prs en een sticker of button met het merk wilden maken maar meneer smith wilde voor elke button een dermate hoog bedrag dat ze er maar van af zagen ,somuch for customer care !!
echt ,alles schijnt bij die meneer smith om geld te gaan ,echt krap zal ie toch niet zitten.
ik zou alleen maar blij zijn als mensen mijn product zo goed zouden vinden dat ze uit eigen iniatief zoiets wilden gaan doen !

sash
17 maart 2002, 20:56
Ik denk dat een Huub Boel PRS model beter is dan een gewone PRS en hij is nog goedkoper ook

PeArLjAm
17 maart 2002, 22:47
Ik vind die gitaar met die klankgaten in de klankkast van prs errrug mooi (lees: geil)Zo eentje zou ik er echt wel willen hebben maar ik ben het ermee eens dat die dingen errug duur zijn en dat ze misschien wel wat goedkoper konden (vind ik bij gibson ook het geval..)

Markie
18 maart 2002, 12:10
Ik heb net een nieuwe PRS Santana SE.
Ben er erg blij mee.

ekkerman
18 maart 2002, 14:22
je zou mij persoonlijk mer en plezier doen met een knappe parker fly ....

Noctiis
18 maart 2002, 17:47
of een vette Gibson Les Paul

ekkerman
22 maart 2002, 20:39
nee er hangt bij mels in hoorn een hele
mooie parker fly en daar heb ik wel eens voor het raam staan kwijlen zeg ....
man wat zijn die dingen mooi van vorm geving !!!
alleen jammmer dat de echte kwaliteeit pas begint bij zo'n beetje de duurste modellen pas dan hoor je dat ze toch wel heel goed zijn die fly's

Ic3gl0vE
24 maart 2002, 14:02
Op 2001-11-04 16:10, schreef Noctiis:
overigens ook weer eens een leuke anekdote:
Hier in Doetinchem in de muziekwinkel zijn ze vrij relaxed. Je mag gewoon een gitaar pakken en eventjes lekker spelen in het oefenhok. Zelfs een PRS van rond de 10.000 gulden.
Nu kom ik bij Staffhorst in Utrecht, en daar zit zelfs op de Squier gitaren beveiliging, en je mag niet met een plectrum de gitaren bespelen. Zo zie je maar weer hoe Nederland in zulke dingen kan verschillen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">
Wel grappig om te zien, hehe
Mzzls, Niels



haha =)
als je nie met een plectrum mag spele kan je de gitaar ook niet goed uitproberen...

hier in hengelo bij huigens is het zo van 'als je iets leuks ziet probeer je het maar uit maar wij helpen je niet'
tja, dat je alles mag uitproberen is relaxed maar een beetje advies zou leuk zijn

Ic3gl0vE
24 maart 2002, 14:03
Op 2002-03-06 18:16, schreef gangsta:
punk + PRS.......dat is dus echt bullshit, geef die lekker een gitaar naar hun stijl


mee eens

ekkerman
25 maart 2002, 20:46
izzz alsof een straatveger in een rolls royce naar zijn werk gaat...
of een zwerver door limo met chauffeur naar z'n "werk "wordt gebracht.
nee een punker met een prs mmmh dat geeft te denken....

Sj03rd
25 maart 2002, 21:50
Op 2002-03-25 19:46, schreef ekkerman:
izzz alsof een straatveger in een rolls royce naar zijn werk gaat...
of een zwerver door limo met chauffeur naar z'n "werk "wordt gebracht.
nee een punker met een prs mmmh dat geeft te denken....



Hmmm.... SUM41??

trouwens vind ik dit nergens op slaan. Als je als punker toch lekker met een PRS wil spelen mag dat van mij hoor...

ekkerman
26 maart 2002, 09:31
ik weet niet of je ut weet maar punk was altijd ; TEGEN HET ESTABLISMENT !! en nu lijkt het wel zo'n beetje te zijn dat de grote merken zich kunnen permiteren om de markt te beheersen en zijn nu dus ook het establisment dus zouden die z.g. punkers zich moeten afzetten hiertegen en met de minst coole planken rond de nek moeten lopen en zeggen het maakt geen fuk uit waar op je je laat horen als je je maar laat horen .
een punker loopt toch ook niet in een versacci maat pak rond ofzo.
ik zou trouwens tegen iedereen willen zeggen laat die pr essen voorlopig even links liggen en wie weet heeft een "boycot "wel een gunstige uitwerking op die op nix gebaseerde hoge prijs!! al ben ik realistisch genoeg te weten dat ons kleine landje weinig mondiale inpact zal hebben....
maar was ons kleine landje vroeger niet altijd groot in eigenwijzigheid ????

Markie
26 maart 2002, 11:41
Ekkerman,
Uitkijken dat je je naam niet moet veranderen in Mekker-man. Je moet niet doordraven, er zijn zat andere merken die ook hele duren gitaren verkopen waarvan je je afvraagt of 'het niet goedkoper kan'. Maar zo werkt het nu eenmaal.

Boycotten lijkt me nergens op gebaseerd, sorry.

ekkerman
27 maart 2002, 09:58
nou markie maak je niet zo'n zorgen ik kan mij ergere dingen bedenken als een "mekkerman "status ,zeker als het hier gaat om een goed doel...
ik weet dat het een kwestie van smaak is maar hier is toch echt meer aan de hand .
er wordt zo verduiveld goed geadverteerd dat het gitaar kopende publiek haast niet meer om die prs heen kan en je blijkbaar niets voorsteld als gitarist als er geen prs op de plank die om je nek hangt staat !!!
ik vind dit net zo erg als kabouter plop die 4 maanden op nummer 1 in de top 50 staat weet je wat ik bedoel ?
maar goed ik had de hoop een beetje op de nieuwe generatie gericht en dacht die zoeken vast een nieuwe identiteit maar nee hoor ze vliegen allemaal met de prs wind mee.
ikzelf ga toch nog een beetje voor iets bijzonders en zelfs dat wordt bij mij nog gecustomized !!!

Neals
27 maart 2002, 12:17
Er zijn veel nu-metal bands die op PRS-sjes spelen.

Die kids in de USA willen op hun helden lijken, en voila, PRS wordt duur.

Waarom denken jullie dat ibanez fokking duur is geworden.

ekkerman
28 maart 2002, 20:29
ik zou zeggen hij/zij die geen kudde dier wenst te zijn houd dan dus ook nog wat euro's in de knip...
er zijn zoveel goeie en relatief goedkope gitaar merken die er best aardig uitzien zoals fernandes en de esp en noem maar op....
trouwens vaak zie je dat door dat zo'n gitaar gehyped wordt toch uiteindelijk de kwaliteit achteruit gaat omdat ze niet aan te slepen zijn !! en dus de productie verhoogt wordt en omdat ze toch wel verkopen de kwaliteits inspectie laks wordt....etc etc

PeArLjAm
28 maart 2002, 21:55
Esp goedkoop?? Was het maar zo.. Ze maken opzich wel coole gitaren maar zijn echt duur. Alleen die ltd modellen zijn goedkoop maar dat zijn geen echte esp's. Net als squier van fender ofzo..

ekkerman
29 maart 2002, 09:53
I stand corrected.

skabouter
13 november 2002, 01:20
I LOVE PRS AND I LOVE BIRDS AND ALL

maar de santana vind ik echt bagger.......

Ibanez RuleZ
13 november 2002, 12:03
ik heb idd ook altijd begrepen dat die santana SE's niet al te geweldig zijn, en dat je voor dat geld VEEL betere gitaren hebt!

harrald

Rectifier
13 november 2002, 17:59
Dus voor Ekkerman geldt maar 1 kreet:
"Durf anders te zijn....!!!"

Sorry maar wat een dom gelul over kuddedieren en PRS'en.
Als je een PRS hebt ben je dus een kuddedier...???
Ik heb ook een MusicMan, ben ik nu dubbelop kuddedier??? Alhoewel ze niet als broodjes over de toonbank gaan.

Ik heb zelf helemaal geen 1 idool die op PRS speelt. Ik heb hem gekocht omdat ik hem mooi vind, fijn vind spelen, lekkere sound en hij vult m'n MusicMan precies aan.

En mocht ik hem ooit moeten verkopen, dan brengt die heel wat meer geld op dan een Catalyst, Parker Fly of Huub Boels PRS.

Let op, ik zeg niet dat dit slechte gitaren zijn, maar een PRS is een betere investering dan een "durf anders te zijn gitaar".

Moonchild
13 november 2002, 18:15
Jezus waar hebben jullie deze thread nou weer vandaan gegraven hey?

skabouter
14 november 2002, 00:46
uit de oude doos onder de trap.........

Anders Destium
14 november 2002, 21:16
Ik ga denk ik voor het kwartet: Gibson les paul, Fender Strat, Ibanez RG en Jackson Soloist....En dan heb ik de Musicman Silhouette en PRS custom 24 met birds nog niet eens genoemd :wink:

Ik weet niet echt hoe doorsnee je bent als je ál die gitaren hebt :smile:

maestro_nl
17 november 2002, 13:24
Kuddedier?
Ik heb in '93 een Patrick Eggle gekocht.
Was toen onbekend.

In '95 een PRS gekocht.
Was toen onbekend.

In '00 ENGL speakerkasten
Was toen onbekend.

Een Groove Tubes Trio preamp
beperkt bekend.

Een Rocktron Velocity Valve (By Egnater)
Toen onbekend, nu beperkt met de IE4, Vendetta en M4.

Monster Cables en Fatsoflex cables. Beperkt bekend.

DARE 2 B DIFFERENT!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: maestro_nl op 2003-05-02 12:09 ]</font>

the sure thing
17 november 2002, 21:48
... Even terugkomend op de PRS Santana: ik hem 'm geprobeerd (alleen akoestisch) en hij speelde verschrikkelijk. Een veel te dikke honkbalknuppel.

skabouter
18 november 2002, 00:58
zooooooo die meastro_nl is pionier, man !!

Anders Destium
18 november 2002, 13:43
Volgens mij is hij ook een erg innovatieve gitarist :smile:

Jenny
20 mei 2003, 18:57
ik heb een PRS EG custom. Mijn eerste electrische gitaar en ik dacht ik moet het meteen goed doen. speel inmiddels 2,5 jaar waarvan 1 jaar op de PRS en het bevalt super!!
naja, voor de belangstellende
Jenny

Sj03rd
20 mei 2003, 20:19
Dus dat was wat je even kwijt wilde.....HEEEEL t forum afgezocht naar een topic van PRS en dit maar even geantwoord?

Beter voor je!

BLOK182
20 mei 2003, 20:37
Ach, met een PRS een kuddedier, ik bedoel, waarmee ben je onderdehand dan geen kuddedier? Ze zijn duur, maar tis een goed stuk hout, wat lekker waardevast blijft en wat altijd nog te verkopen is.

maestro_nl
20 mei 2003, 22:10
FretKing gaat vast de nieuwe rage worden.

Ik verwacht dat de prijzen wel sterk gaan stijgen na een jaar!
PRS wordt ieder jaar 10% duurder. PRS is nu onbetaalbaar.

Tip: FretKing

Anders Destium
21 mei 2003, 10:29
Op 2003-05-20 19:19, schreef Sj03rd:
Dus dat was wat je even kwijt wilde.....HEEEEL t forum afgezocht naar een topic van PRS en dit maar even geantwoord?

Beter voor je!


Het mooie is dat meestal bij nieuwe posters wordt gezeken over het feit dat ze de zoekfunctie niet gebruiken, doen ze dat wel IS HET NOG NIET GOED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wees blij dat er op deze manier wordt omgesprongen met topics in plaats van dat iedereen net als op biertje erbij elke keer post wanneer er een scheet wordt gelaten :wink:

henksjaak
22 mei 2003, 10:47
Op 2002-11-13 11:03, schreef Ibanez RuleZ:
ik heb idd ook altijd begrepen dat die santana SE's niet al te geweldig zijn, en dat je voor dat geld VEEL betere gitaren hebt!

harrald


OJa ik hoorde juist meestal dat deze gitaren juist best te doen zijn. Dat het geluid super veelzijdig is enzo en op deze site kwam hij bij de test er goed uit en zeiden ze dat ie duurdere instrumenten soms overtrof.
okay nou heb ik nu een infinity Squier Strat
Dan is het toch wel een goede keus om hierna een prs Santana Se te kopen?

Of weten jullie een beter alternatief?

En kom niet met tweedehands shit. Ik wil gewoon een nieuwe gitaar uit de winkel

IK HEB 699,- te besteden en kan zelf nog wel meer bijleggen maar ga maar uit van 699,-

okay alvast thnx voor de reacties

henksjaak
22 mei 2003, 10:59
Op 2002-03-06 18:16, schreef gangsta:
punk + PRS.......dat is dus echt bullshit, geef die lekker een gitaar naar hun stijl


Dan heb je het zeker over SUM41 :smile:

nou die gasten spelen niet standaard akkoordenram dingen. Zij spelen wel leuk
en laat ze lekker met hun PRSjes dan :smile:

Anders Destium
22 mei 2003, 11:49
Je kan voor dat zelfde geld van een Santana SE beter een Peavey Wolfgang QT of Ibanez SZ520 kopen, en dan houd je zelfs nog genoeg over om er vette elementen in te zetten (hoewel de standaard pups ook goed voldoen).

De Santana SE is echt niet beter dan die 2, en als je de tests hier even doorkijkt merk je dat ze over ALLES heel positief zijn...het is net Harmony Central :wink:

henksjaak
22 mei 2003, 12:12
Op 2003-05-22 10:49, schreef Anders Destium:
Je kan voor dat zelfde geld van een Santana SE beter een Peavey Wolfgang QT of Ibanez SZ520 kopen, en dan houd je zelfs nog genoeg over om er vette elementen in te zetten (hoewel de standaard pups ook goed voldoen).

De Santana SE is echt niet beter dan die 2, en als je de tests hier even doorkijkt merk je dat ze over ALLES heel positief zijn...het is net Harmony Central :wink:


Peaveay is dat een goed merk dan?

Ik wil wel een gitaar met humbuckers. Maar ik bedoel dan meer van die les paul humbuckers.

Ik wil eentje waarvan het geluid vol en warm klinkt dus geen strat

Die ibanez is volgens mij zo'n schel klinkend metalding toch?

maar heb je jij nog suggesties voor mijn wens?

CHMC
22 mei 2003, 12:16
Zet je er PAF's in :razz:

Carlos SanTuna
22 mei 2003, 14:37
Tja, ik heb dus zo'n PRS Santana SE, en ik lees hier vrij regelmatig dat 'ie volgens velen niet echt een aanrader is. Nou, ja, what can I say, volgens mij dus wel. En volgens de rest van mijn band ook...

Voordat ik hem kocht heb ik deze gitaar uitgebreid vergeleken met andere gitaren in dezelfde prijsklasse (ik heb er € 699,- voor betaald) en ik vind hem echt super. Ook de dikke hals bevalt mij prima, hetgeen ook kan komen omdat ik van oorsprong akoestisch gitaar speel. Ach, misschien is het puur mijn persoonlijke smaak, maar ik dacht: laat ik het toch even melden.

Even voor de duidelijkheid: ik speel dus geen (nu-)metal of punk of zo.

En mocht je nu echt per se PRS op je truss rod cover willen hebben staan, dan doen de aardige Amerikanen van de PRS-helpdesk daar niet lullig over. Je geeft het serienummer door en tien dagen later valt er een nieuwe truss rod cover, met PRS erop op je deurmat, gratis. Wie had het hier ook al weer over customer care?

alhambra
22 mei 2003, 14:39
Op 2003-05-22 13:37, schreef Carlos SanTuna:
Tja, ik heb dus zo'n PRS Santana SE, en ik lees hier vrij regelmatig dat 'ie volgens velen niet echt een aanrader is. Nou, ja, what can I say, volgens mij dus wel. En volgens de rest van mijn band ook...

Voordat ik hem kocht heb ik deze gitaar uitgebreid vergeleken met andere gitaren in dezelfde prijsklasse (ik heb er € 699,- voor betaald) en ik vind hem echt super. Ook de dikke hals bevalt mij prima, hetgeen ook kan komen omdat ik van oorsprong akoestisch gitaar speel. Ach, misschien is het puur mijn persoonlijke smaak, maar ik dacht: laat ik het toch even melden.

Even voor de duidelijkheid: ik speel dus geen (nu-)metal of punk of zo.

En mocht je nu echt per se PRS op je truss rod cover willen hebben staan, dan doen de aardige Amerikanen van de PRS-helpdesk daar niet lullig over. Je geeft het serienummer door en tien dagen later valt er een nieuwe truss rod cover, met PRS erop op je deurmat, gratis. Wie had het hier ook al weer over customer care?




Tja dat is nog al makkelijk "customer care"met de winst die ze op hun gitaren pakken, uiteraard heb ik het dan niet over jouw prs van 699 euro.

henksjaak
22 mei 2003, 16:22
Op 2003-05-22 11:16, schreef CHMC:
Zet je er PAF's in :razz:


wat is dat nou weer?

maar zijn er nog andere alternatieven die LPachtig zijn?

Hey ff een vragie wat voor soort geluid geeft een telecaster, maar ik bedoel waarmee kan ik die vergelijken of in welk nummer komt die karakterestiek sterk naar boven

Nesker
22 mei 2003, 17:57
paf elementen ( karakteristiek rock geluid)

niels5150
22 mei 2003, 18:20
heeft iemand die tremonti SE geprobeert? Die schijnt toch wel erg goed te zijn!

Ohzoso
22 mei 2003, 20:46
Op 2003-05-22 17:20, schreef niels5150:
heeft iemand die tremonti SE geprobeert? Die schijnt toch wel erg goed te zijn!

een prima gitaar.enigste minpuntje vind ik de lespaul achtige contour v/d body maar da`s persoonlijk.

henksjaak
23 mei 2003, 10:54
Op 2003-05-22 19:46, schreef Ohzoso:


Op 2003-05-22 17:20, schreef niels5150:
heeft iemand die tremonti SE geprobeert? Die schijnt toch wel erg goed te zijn!

een prima gitaar.enigste minpuntje vind ik de lespaul achtige contour v/d body maar da`s persoonlijk.

Maar ik de santana SE heeft toch ook een les paul achtig geluid?

De Tremonti Se is er nu ook hoe duur is die?

Want Tremonti's geluid is ook zo chill altijd

Anders Destium
23 mei 2003, 12:17
Even iets ontkrachten:

De Ibanez heeft en humbuckers, is van mahonie met een vaste string thru constructie en dus bij lange na geen schel metalding....



Volgens mij wil je gewoon heel graag een PRS hebben en heb je geen geld voor een echte. Als je de keuze al hebt gemaakt heeft het hier niet eens meer zin om meningen van anderen te vragen omdat je een belachelijk vooringenomen indruk wekt. Als mensen een idee hebben en je onderzoekt de betreffende gitaar niet eens moet je het lekker allemaal zelf weten :razz:

Neals
23 mei 2003, 13:06
die PRS Tremonti SE heb ik laatst ook flink aan de tand gevoeld, maar vind zelf die 800nogwat euro best wel teveel voor een koreaanse imitatie

henksjaak
23 mei 2003, 16:18
Op 2003-05-23 12:06, schreef Neals:
die PRS Tremonti SE heb ik laatst ook flink aan de tand gevoeld, maar vind zelf die 800nogwat euro best wel teveel voor een koreaanse imitatie


Serieus lijkt dit me ook een coole gitaar. Is ie beter dan een epiphone les paul???

Maar zo'n ibanez heb ik echt wel uitgeprobeerd hoor.
Zo'n RG met twee humbuckers en een single coil die in het midden zit.
En ik vond em helemaal clean echt koud klinken gewoon en best wel dood. Alleen met distortion en voor soleren was ie lekker.

Als ik een Ibanez ga kopen wordt het denk ik de JS1000 en dat wordt in de toekomst als ik nog een mooie sologitaar erbij wil.

Ohzoso
23 mei 2003, 21:48
Als k een gitaar tot Fl 2000,- mocht uitzoeken dan werd t een SantanaSE met Dragon1 PU`s.Een goeie bespeelbaarheid en een "sound met ballen".Voor een goeie surrogaat voor Gibson LesPaul Standard heb ik helaas 4000 piek extra moeten dokken maar deez is dan ook wel geheel naar mijn wensen gebouwd.De prijsverschillen tussen SantanaSE en mijn Standard22 zijn dus ook duidelijk hoorbaar.Wat Ibanez betreft, de JS1000 is het enigste model die mij kan bekoren.