PDA

View Full Version : Aanbieding Feedback - Squier Strat Special



joey-t
29 november 2004, 21:23
Hai, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb zelf een Epi Les Paul, maar toen ik het foldertje van Feedback zag met een speciale aanbieding van de Squier Strat voor maar E99,- dacht ik: das misschien wel een leuke aanvulling naast mijn Les Paul. Maar ik vroeg me af, zitten er nou grote verschillen tussen deze Squiers, en kan dit uberhaupt iets zijn voor zo'n lage prijs? (al is hij normaal gesproken iets duurder). Ik snap dat het geen supergitaar kan zijn, maar is het weggegooid geld? Jullie mening graag. http://www.feedback.nl/pix/squier-strat_special.jpg
Thx

episua
29 november 2004, 21:34
Ach voor zo'n prijsje kan het toch nooit weggegooid geld zijn voor het geval je er een extra stratje bij wil?
Iedereen kent Squier wel, voor het geld erg goede kwaliteit.

Azrael
29 november 2004, 21:42
'k Vind de Ibanez GIO van betere kwaliteit.
Beter fretwork vooral voor zover ik de meeste Squiers heb gezien. Ik zie de meeste mensen naar Squiers kijken maar ik zie toch betere gitaren bij andere merken over het algemeen.
Of ik had destijds gewoon een hele goede Ibanez te pakken......dat kan natuurlijk ook.

Maargoed.....voor 100 euro is het natuurlijk totaal niet duur. Kunt hem voor dezelfde prijs weer tweedehands verkopen waarschijnljk. :wink:

sickpunk
29 november 2004, 21:47
mwa ik had een squier en die was gewoon super.... goed geluid goed afgesteld, goed afgewerkt... nix te klagen!... denk dat je bij de goedkopere dingen wat moet uitproberen, gewoon 5 van degene die je wil en daar de beste van...
en ach 100 euro...:S was dat nou tegen woordig! daar val je geen buil aan hoor!

Javaca
29 november 2004, 21:54
Het is een leuk ding voor een leuke prijs.

Een andere aanrader is die Dean Evo van 99 euro. ('t is dat ik eerst andere dingen nodig heb anders...)

dejohan
29 november 2004, 22:28
VEEL te duur!!!

:wink: :wink: :wink:

sugarfish
29 november 2004, 22:29
Ik heb geen krantje ontvangen...... :o :( :cry:
kan iemand die inscannen en toesturen aub...

mail: jgillessen@hotmail.com

THANKS!

Azrael
29 november 2004, 23:36
Ik heb geen krantje ontvangen...... :o :( :cry:
kan iemand die inscannen en toesturen aub...

mail: jgillessen@hotmail.com

THANKS!

By the way.........wat is een "e-bow" sugarfish?

sugarfish
30 november 2004, 09:12
@ Azrael:
Het apparaatje geeft een electro-magnetisch veld af dat als je het boven een snaar houd, deze in een constante trilling brengt. vergelijk het maar met bv een strijkstok die je over je snaar haalt. Het geeft een soort van oneindige sustain. Een voorbeeldje is te horen op het nummer 'heroes' van David Bowie, die hoge voortdurende toon die je hoort is gemaakt met zo'n Ebow. U2 heeft ook aantal nummers met ebow.
Kijk ook eens op ebow.com

michielv
30 november 2004, 09:22
Ik heb die folder niet maar op de website van feedback staattie voor 119 euro?

Javaca
30 november 2004, 09:40
Het is in de uitverkoop

mmrizio
11 december 2004, 22:42
Ik ben vanmiddag even geweest. De rode komen uit Indonesie, de zwarte en sunburst uit China. Zit daar veel verschil in?

Maurice

Bobbel
12 december 2004, 03:01
Sorry, maar ik kan je niet beantwoorden... maar ik heb er ook wel intresse in, en nou was ik benieuwd of dat rood lijkt op Fiesta rood... want volgens mij staat er geen afbeelding van de rode op de site... (of ik kan gewoon niet zoeken zoals gewoonlijk :razz: )... en heeft hij een grote kop (jaren 70) of een kleine?

joey-t
12 december 2004, 16:07
Ik heb hem dus toch gehaald.. een sunburst exemplaar, want mijn Les Paul is al zwart en dat Fiesta-rood vind ik toch wat minder :razz:
Heb er 3 uitgeprobeerd en de beste gekozen, ben er erg blij mee, leuke aanvulling op mijn LP. Heb trouwens wel gemerkt dat het bij dit gitaartje qua ruis erg veel scheelt op welke pick-up je speelt, de bovenste van de 5 posities van de schakelaar geeft het meeste ruis, terwijl de positie daaronder nagenoeg geen ruis geeft (de onderste weer wel). Is dit normaal bij een strat? Ik ben met die LP natuurlijk alleen humbuckers gewend..

Bluesbreaker
12 december 2004, 16:11
Ik heb hem dus toch gehaald.. een sunburst exemplaar, want mijn Les Paul is al zwart en dat Fiesta-rood vind ik toch wat minder :razz:
Heb er 3 uitgeprobeerd en de beste gekozen, ben er erg blij mee, leuke aanvulling op mijn LP. Heb trouwens wel gemerkt dat het bij dit gitaartje qua ruis erg veel scheelt op welke pick-up je speelt, de bovenste van de 5 posities van de schakelaar geeft het meeste ruis, terwijl de positie daaronder nagenoeg geen ruis geeft (de onderste weer wel). Is dit normaal bij een strat? Ik ben met die LP natuurlijk alleen humbuckers gewend..

stand 1, 3 en 5 zijn de singlecoil standen, die ruizen dus het meest
stand 2 en 4 zijn 2 singlecoils die zeg maar als humbucker geschakeld zijn, die standen zullen dus minder ruizen

joey-t
12 december 2004, 16:18
Aah cool, makes sense. Maarreh, als ze als humbucker geschakeld zijn, dan zou er toch een heel ander geluid uit moeten komen dan bij de single coils? Ik kan niet zeggen dat ik erg veel verschil hoor wat dat betreft. Of is het dom om het te vergelijken met 'echte' humbuckers, qua sound?

SiNiSTRaL
12 december 2004, 16:34
alleen in de brug zit een humbucker, de middle en neck Pup zijn nog steeds single coils :)

joey-t
12 december 2004, 16:38
Sorry, maar ik heb hem nu voor me en volgens mij zijn toch echt alle 3 de elementen single coil elementen. :) Het is geen strat zoals Richie Sambora hem bijv. heeft..

joey-t
12 december 2004, 16:40
http://www.feedback.nl/nieuw/png_cache/c3F1aWVyLXN0cmF0X3NwZWNpYWwzNTAzNTA1MGZmZmZmZg==.j pg

Reel Big Fish
12 december 2004, 16:52
Ik had zo'n ding eerst, ik vond het eerlijk gezegd gaar :\

Bij de brug gingen de snaren steeds kapot, maakte geen verschil welke snelheid ik aan sloeg en met welk plectrum ook niet. Nu heb ik een Epiphone Standard Plus en tsja, je merkt het verschil wel!! :wink:

Maar wat je zegt, voor €99 is het wel te doen ja, ik heb er alleen een slechte ervaring mee, dus voor mij geen goedkope Squier's meer.

Veel plezier ermee iig! :dance:

MazeMouse
12 december 2004, 16:56
voor het geld niet slecht alshoewel jij gezien het feit dat je een Epi Les Paul hebt misschien beter af was geweest met een Dean Evo XM als backup gitaar :) (die zijn maar net iets duurder)

SiNiSTRaL
12 december 2004, 18:01
Sorry, maar ik heb hem nu voor me en volgens mij zijn toch echt alle 3 de elementen single coil elementen. :) Het is geen strat zoals Richie Sambora hem bijv. heeft..
weetikveel, jij zei dat er een hum inzat dus gaf ik mijn verhaal :)

Nrrrk
15 december 2004, 14:43
Is die squier strat special nou kleiner dan de gewone strat, of niet? hij ziet er iig smaller/kleiner uit. Zo niet vind ik het wellicht ook interessant.