PDA

View Full Version : Tech 21 XXL



phx
29 november 2004, 19:03
Ik ben al een tijdje op zoek naar een fuzz die lekker dichtsmeerd. Ik dacht zelf aan de XXL van tech 21 (ik heb samples gehoord op de website van tech21).

Iemand ervaring met deze fuzz? Veel/weinig sustain? Eentje tekoop? Tell me...

http://www.themusiczoo.com/TECH21xxlthumb.jpg
XXL

BramVersteeg
29 november 2004, 19:12
Die big muff van de pedalendag smeerde behoorlijk dicht moet ik zeggen.

Mitch
29 november 2004, 19:19
Ik heb er één bij Feedback Rotterdam zien liggen voor 49E. Ik heb er geen ervaring mee.

phx
29 november 2004, 20:00
Een muff heb ik al. Is meer combi van distortion en fuzz. Ik zoek nu meer een fuzz zoals Matt Bellamy (Muse) gebruikt onder bijv: Stockholm Syndrom, Plug in baby, Hypermusic, e.d. En idd voor een 2ehands prijs rond de 50 euri.

jaywalker
29 november 2004, 21:34
Die big muff van de pedalendag smeerde behoorlijk dicht moet ik zeggen.

Nadat phx een week mijn big muff heeft getest heeft hij er zelf ook ééntje aangeschaft. :-D

phx
29 november 2004, 21:41
Die big muff van de pedalendag smeerde behoorlijk dicht moet ik zeggen.

Nadat phx een week mijn big muff heeft getest heeft hij er zelf ook ééntje aangeschaft. :-D

Rock ! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

schizo910
29 november 2004, 21:55
Mijn board, ziehier een XXL... Is echt mijn favo stompbox! Je kan hem als een Fuzz laten klinken maar ook als Distortion (ik gebruik him als distroion) en zelfs een beetje als overdrive. De warp knop is het geheim.
Hou er wel rekening mee dat het een pedaaltje is dat je moet leren kennen. Iedere kleinste draai aan de knoppen is hoorbaar, maar als je een instelling hebt die je bevalt wil je niet anders meer...

http://img38.exs.cx/img38/5587/board.jpg

phx
1 december 2004, 10:48
schizo, mijn mainvraag kun je dan ook wel beantwoorden. Ik heb nl verschillende fuzz-es (nederlands? :-? ) gehad en heb nu alleen nog een muff overgehouden. De meeste fuzzen hebben nl no sustain.

Hoe zit dat met de xxl, kun je hem ergens mee vergelijken?

Josdevos
1 december 2004, 10:59
Ter info:

Ik weet een xxl te koop staan voor €70.

Wouter_De_Coster21@hotmail.com

Tis wel in Belgie.

phx
1 december 2004, 11:50
hey bedankt, maar kwil toch eerst weten of dit beestje een beetje gain/sustain on board heeft. Ik heb bijv een voodoolab superfuzz gehad voor 100 euri ofzo, die klonk errug krap.

schizo910
1 december 2004, 15:53
hey bedankt, maar kwil toch eerst weten of dit beestje een beetje gain/sustain on board heeft. Ik heb bijv een voodoolab superfuzz gehad voor 100 euri ofzo, die klonk errug krap.

Ja hij heeft vergeleken de meeste fuzzen een behoorlijke lading meer sustain. Maar hem ergens mee vergelijken? Ik zou t niet weten...
Hij is lekker aanslag gevoelig en houdt je gitaarsound zelf meer dan redelijk in tact.

phx
1 december 2004, 16:06
Ik heb wouter reeds een mailtje gestuurd, bedankt voor de tip Jos

Jeroenvanhulsteijn
1 december 2004, 16:34
Ik heb er één bij Feedback Rotterdam zien liggen voor 49E.

nou PHX, als jij hem in belgië haalt, haal ik hem wel bij feedback :razz: .

phx
1 december 2004, 16:43
Hey seymour,

2ehands voor 50 euri? In goede staat? Let me know, mischien...

Goose
1 december 2004, 22:06
PHX,

Als je een fuzz wilt zoals Matt Bellamy (Muse) heeft, waarom dan niet wat langer door sparen en gaan voor het echte werk: ZVEX fuzzfactory of nog wierder fuzzprobe....
Wel duur maar wel erg lekker...

Mitch
1 december 2004, 22:41
Ik heb er één bij Feedback Rotterdam zien liggen voor 49E. Ik heb er geen ervaring mee.

Dus. Maar als je bedoelt: wil je 'm kopen en naar me versturen want dat doet Feedback niet, valt daar best over te praten :)

phx
2 december 2004, 18:53
Euhm, kort en bundig beknopt gezegt: Ja :satisfie: Wat voor prijs dacht je aan? Is het een nieuwe (lijkt me niet gezien de prijs) of 2e hands. Met manual en box of niet, tell me.

PHX :seriousf:

Dirk_Hendrik
2 december 2004, 20:21
Ik heb er één bij Feedback Rotterdam zien liggen voor 49E. Ik heb er geen ervaring mee.

Dus. Maar als je bedoelt: wil je 'm kopen en naar me versturen want dat doet Feedback niet, valt daar best over te praten :)
Bel fietbek op en laat dat ding opsturen. Dat doen ze en dat doen ze ook zonder morren. Dat gedonder met tussenpersonen. Op die manier had ik een keer bijna een jaar lang een Shin_Ei hurricane wah liggen voor het ding eindelijk bij de rechtmatige eigenaar terecht kwam.

Dirk_Hendrik
2 december 2004, 20:22
:-D

Mitch
2 december 2004, 20:27
O, die met die enorme vintage waarde ?

@phx: hij zag er goed uit, maar het lijkt me sterk dat er een doosje en handleiding bij zitten. En ja, probeer het anders bij Feedback. Doen ze het niet, dan wil ik wel kijken of ik langs kan gaan en hem aan je versturen. Geen probleem hoor.

phx
2 december 2004, 20:53
Hey Seymour, ik heb al eens eerder gebeld/gemaild maar ze reageren niet op mail en versturen willen ze ook niet. Iets met risico ofzo hadden ze het over.

Zou jij hem anders willen opsturen? Zou supertof zijn. Moet je wel ff kijken of hij er nog is. Ik stuur je een PM met mijn emailadres. Alvast bedankt voor je tip en moeite.

Mitch
2 december 2004, 21:31
You've got mail. Jij ook trouwens, Dirrekie !

schizo910
2 december 2004, 21:34
Als er geen manual bijzit kan ik wel een kopietje maken en opsturen....

phx
4 december 2004, 19:06
Gisteren (vrijdag 3 dec) feedback r'dam opgebeld: "Geen probleem, voor 5 euri extra verstuur ik hem wel". Is ook weer geregeld.

jammer dat ik de vorige keer een klojo aan de lijn had (die er waarschijnlijk geen zin aan had om uit zijn luie stoel te komen) die zei dat 'we' niet versturen.

Nu nog w88ten op het mailtje...

phx
15 december 2004, 11:19
Hij is binnen. Rechtstreeks bezorgt door de feedback (met behulp van de tpg).

Eerste reactie: shit, klinkt meer distortion dan fuzz. Ik had hem ranziger verwacht.
Tweede reactie: klinkt wel goed, jankt lekker mee met mijn bends (les paul)

Bedankt seymour duncan voor de tip en de genomen moeite :D


PHX

Mitch
15 december 2004, 12:58
Duncan is blij voor je :razz:

phx
15 december 2004, 17:13
sorry: paul :lol:

Phyrexian
15 december 2004, 17:40
Als er geen manual bijzit kan ik wel een kopietje maken en opsturen....

Je kan de manual ook makkelijk bij Tech 21 aanvragen via mail. Nog geen dag later krijg je meestal al antwoord van Lloyd met een pdf. Héél vriendelijke mensen bij Tech 21!! (ik heb ze vorig jaar een tiental keer gemailed met vragen over de PSA-1).