PDA

View Full Version : Maple/Rosewood fretboard



Jax
29 november 2004, 17:59
Hee,

Een simpel vraagje: Hoe vergelijkt een maple fretboard met een rosewood fretboard? Ik speel namelijk op een Epiphone SG, met een rosewood fretboard, en ben me nu een beetje aan het orienteren in de strats van Fender. En aangezien ik gewend ben geraakt aan rosewood, vroeg ik me af of maple anders (makkelijker, stroever, weet ik het) zou spelen.

Morpheus
29 november 2004, 18:07
ikzelf vind maple minder fijn....tis, vind ik, of iig, lijkt t voor mij, iets harder....maar vooral..ik vin t minder lekker klinken...te helder....te schel..

Jax
29 november 2004, 18:09
...te helder....te schel..

Maar dat zou dan wel goed zijn voor een lekker helder geluidje van een strat?

SiNiSTRaL
29 november 2004, 18:15
jezus christus, hier zijn dus echt al 350 topics over geweest he...gebruik de fucking zoekoptie eens :evil:
:wink:

Azrael
29 november 2004, 18:40
Holy jezus......en ik maar denken dat ik soms wat langzamer leesbaar ben door mijn "........" punten gebruik. Blijkt dat sommige mensen het nog beter kunnen.

Quote "tis, vind ik, of iig, lijkt t voor mij, "..........tering wat een zin..........

Rubenios
29 november 2004, 18:41
persoonlijk gebruik ik het liefste gitaren met een fretboard gemaakt van orc botten ofcourse :)

SiNiSTRaL
29 november 2004, 18:42
persoonlijk gebruik ik het liefste gitaren met een fretboard gemaakt van orc botten ofcourse :)
ok...

Morpheus
29 november 2004, 20:10
Holy jezus......en ik maar denken dat ik soms wat langzamer leesbaar ben door mijn "........" punten gebruik. Blijkt dat sommige mensen het nog beter kunnen.

Quote "tis, vind ik, of iig, lijkt t voor mij, "..........tering wat een zin..........

kijk...gozert....als jij 12 uur lang je poten uit je lijf hebt gewerkt, non stop, zonder pause, dan ga jiju ook hier en daar soms wat onzin uitkramen...vooral als je eigenlijk niks gegeten hebt...maar goed! Mijn punt was dus: maple vind ik te schel en helder. en ja, IK vind maple daarentegen weer uitermate geschikt voor strats.

tevreden, azrael??

BartL
29 november 2004, 20:22
Dat Maple harder is...dat gevoel heb ik ook :)

Azrael
29 november 2004, 20:26
Holy jezus......en ik maar denken dat ik soms wat langzamer leesbaar ben door mijn "........" punten gebruik. Blijkt dat sommige mensen het nog beter kunnen.

Quote "tis, vind ik, of iig, lijkt t voor mij, "..........tering wat een zin..........

kijk...gozert....als jij 12 uur lang je poten uit je lijf hebt gewerkt, non stop, zonder pause, dan ga jiju ook hier en daar soms wat onzin uitkramen...vooral als je eigenlijk niks gegeten hebt...maar goed! Mijn punt was dus: maple vind ik te schel en helder. en ja, IK vind maple daarentegen weer uitermate geschikt voor strats.

tevreden, azrael??

gozert........pause? daarentegen?
Nee , nog niet tevreden :razz:

Gerben Bervoets
29 november 2004, 22:42
Nog een verschilpunt: als je door het vernis zit krijgt een maple hals van die grijze donkere plekken op plaatsen waar je de hals het meest bespeelt. Dit zie je minder fel met rosewood en de donkere houtsoorten.
http://www.toshima.ne.jp/~shofugue/56_1.JPG

Azrael
29 november 2004, 22:47
Nog een verschilpunt: als je door het vernis zit krijgt een maple hals van die grijze donkere plekken op plaatsen waar je de hals het meest bespeelt. Dit zie je minder fel met rosewood en de donkere houtsoorten.
http://www.toshima.ne.jp/~shofugue/56_1.JPG

Valt dat niet prima te verkomen met nafta (aansteker vloeistof ) en een beetje fret conditioner?

BartL
29 november 2004, 23:09
Nee man! DAT is juist mooi 'een gitaar bespeeld uit laten zien'. >>> Gewoon veel bespelen :)

Azrael
29 november 2004, 23:24
Nee man! DAT is juist mooi 'een gitaar bespeeld uit laten zien'. >>> Gewoon veel bespelen :)

Gnegne.....ik hou mijn fretboard zo schoon mogelijk. Als hij echt vies wordt wordt hij gereinigd en ge-oiled. Moet er niet aan denken dat er vingers op zitten :razz:

Morpheus
30 november 2004, 00:03
Holy jezus......en ik maar denken dat ik soms wat langzamer leesbaar ben door mijn "........" punten gebruik. Blijkt dat sommige mensen het nog beter kunnen.

Quote "tis, vind ik, of iig, lijkt t voor mij, "..........tering wat een zin..........

kijk...gozert....als jij 12 uur lang je poten uit je lijf hebt gewerkt, non stop, zonder pause, dan ga jiju ook hier en daar soms wat onzin uitkramen...vooral als je eigenlijk niks gegeten hebt...maar goed! Mijn punt was dus: maple vind ik te schel en helder. en ja, IK vind maple daarentegen weer uitermate geschikt voor strats.

tevreden, azrael??


gozert........pause? daarentegen?
Nee , nog niet tevreden :razz:

haha, sorry, ik zie nu die fout van pauZZZZe :wink: sorry:D maar uh...wat is er mis met mn dialectje?? (i.e.: dat woord gozert) en wat is er mis met daarentegen?????? :wink: :razz:

Morpheus
30 november 2004, 00:03
Holy jezus......en ik maar denken dat ik soms wat langzamer leesbaar ben door mijn "........" punten gebruik. Blijkt dat sommige mensen het nog beter kunnen.

Quote "tis, vind ik, of iig, lijkt t voor mij, "..........tering wat een zin..........

kijk...gozert....als jij 12 uur lang je poten uit je lijf hebt gewerkt, non stop, zonder pause, dan ga jiju ook hier en daar soms wat onzin uitkramen...vooral als je eigenlijk niks gegeten hebt...maar goed! Mijn punt was dus: maple vind ik te schel en helder. en ja, IK vind maple daarentegen weer uitermate geschikt voor strats.

tevreden, azrael??


gozert........pause? daarentegen?
Nee , nog niet tevreden :razz:

haha, sorry, ik zie nu die fout van pauZZZZe :wink: sorry:D maar uh...wat is er mis met mn dialectje?? (i.e.: dat woord gozert) en wat is er mis met daarentegen?????? :wink: :razz:

Azrael
30 november 2004, 00:08
Holy jezus......en ik maar denken dat ik soms wat langzamer leesbaar ben door mijn "........" punten gebruik. Blijkt dat sommige mensen het nog beter kunnen.

Quote "tis, vind ik, of iig, lijkt t voor mij, "..........tering wat een zin..........

kijk...gozert....als jij 12 uur lang je poten uit je lijf hebt gewerkt, non stop, zonder pause, dan ga jiju ook hier en daar soms wat onzin uitkramen...vooral als je eigenlijk niks gegeten hebt...maar goed! Mijn punt was dus: maple vind ik te schel en helder. en ja, IK vind maple daarentegen weer uitermate geschikt voor strats.

tevreden, azrael??


gozert........pause? daarentegen?
Nee , nog niet tevreden :razz:

haha, sorry, ik zie nu die fout van pauZZZZe :wink: sorry:D maar uh...wat is er mis met mn dialectje?? (i.e.: dat woord gozert) en wat is er mis met daarentegen?????? :wink: :razz:

Na......'k moest gewoon evenkes zieken he? 8-) Gnigni......

Morpheus
30 november 2004, 00:46
[/quote]

Na......'k moest gewoon evenkes zieken he? 8-) Gnigni......[/quote]

haha, ik ken t.....kvon t ook nie erg hoor;)

P.S.: mooie strat was dat daar net!! Sorry, kben ff de naam van de eigenaar vergeten :oops: maar ik vin m wel mooi :razz: :razz:

Azrael
30 november 2004, 00:55
Na......'k moest gewoon evenkes zieken he? 8-) Gnigni......[/quote]

haha, ik ken t.....kvon t ook nie erg hoor;)

P.S.: mooie strat was dat daar net!! Sorry, kben ff de naam van de eigenaar vergeten :oops: maar ik vin m wel mooi :razz: :razz:[/quote]

Tja.....'k ben geen strat mens. Ik ben een fan van Ibanez modellen. Die vind ik echt super. Sommige mensen vinden ze echter oerlelijk maar smaken verschillen gelukkig. Ik vind ze iniedergeval wel blits en ik heb echt een topmodel van ze te pakken 8-)

ps. Die hals moet schoongemaakt worden :razz:

Jax
30 november 2004, 07:19
jezus christus, hier zijn dus echt al 350 topics over geweest he...gebruik de fucking zoekoptie eens



Shit man, normaal geproken denk ik daar altijd aan, maar nu opeens vergeten. En ja, net de zoekfunctie gebruikt, en ik heb meer dan genoeg info erover. :oops:

flipkip
30 november 2004, 20:43
hoezo die hals moet schoon gemaakt worden..??
das juist stoer, ik heb net een nieuwe squier strat standard (das een beginnersgitaar toch??) maja .. ik ben hard aan het werk om er van die vlekken op te krijgen.. die van steve ray vaughen is bruut !!!!

flipkip
30 november 2004, 20:44
hoezo die hals moet schoon gemaakt worden..??
das juist stoer, ik heb net een nieuwe squier strat standard (das een beginnersgitaar toch??) maja .. ik ben hard aan het werk om er van die vlekken op te krijgen.. die van steve ray vaughen is bruut !!!!