PDA

View Full Version : G-Force



BramVersteeg
29 november 2004, 16:11
test

BramVersteeg
29 november 2004, 16:13
Hoei, mijn G-Force is binnen. :P 8-)
Met dank aan Baco en LordRiffie sttat ie nu op m'n amp. :wink:
Vandaag maar eens testen dan. Ik heb even in de handleiding gekeken of ik alles goed had aangesloten en hoe je simpelweg door de factory pre-sets heen kon wandelen. Dat werkte allemaal erg simpel. Ik had de G-Force in de seriele loop van m'n versterker gestopt.

Het apparaat zelf.
Zeeeeeeeeer weinig tot helemaal geen brom en ruis. Bovendien kun je niet spreken van kleuring van het geluid op een negatieve manier (slurpt geen mid, laag of hoog weg dus).
De pre-sets klinken behoorlijk overtuigend op het cleane kanaal. Zodra ik er een berg overdrive overheen gooi klinkt het een stuk minder. Er lijkt een dominante digitale waas over mijn geluid te liggen en de boel klinkt niet meer dynamisch. Dit is ook zo als het apparaat op Bypass staat en ik de scheur uit m'n amp haal. Verderop kwam ik wat pre-sets tegen waar al scheur uit de G-force bijzit. Als ik deze uitzet en de scheur van m'n amp aanzet klinkt het al beter, maar nog niet optimaal.
Er zitten ook behoorlijke volumeverschillen tussen de pre-sets maar dit is, denk ik, zeer makkelijk te corrigeren.

Dit was dus de eerste snelle test en over het algemeen ben ik behoorlijk tevreden. Ik ga nog kijken hoe ik de effecten beter tot hun recht kan leten komen op het lead-kanaal en dan issie perfect. Mooie simulaties en genoeg mogelijkheden.

Baco
29 november 2004, 16:57
Hey Bram! Zal inderdaad een beetje zoeken zijn nr de juiste balans en zo, is altijd zo met die dingen (FX bedoel ik dan).

Gefeliciteerd met je aanwinst, happy tweaking en veel plezier er mee hé.

:wink:

BartL
29 november 2004, 17:07
De pre-sets klinken behoorlijk overtuigend op het cleane kanaal. Zodra ik er een berg overdrive overheen gooi klinkt het een stuk minder. Er lijkt een dominante digitale waas over mijn geluid te liggen en de boel klinkt niet meer dynamisch.
Ik had exact hetzelfde met de GMajor. :-?

bluegate
29 november 2004, 18:19
Beste tip die ik je kan geven... (ex G-Force gebruiker)

Programmeer in al je presets een rechte lijn.
Je hebt de mogelijkheid om je effecten te plaatsen in eigen volgorde.
Als je in dat scherm zit kun je eronder een rechte lijn trekken van IN
naar OUT.
Wat je hiermee doet is in feite een parallel loop maken.
Zet je effecten op 100% en pas Level aan naar smaak.
Je krijgt hiermee een hoop dynamiek terug.

Veel plezier met je aanschaf.

BramVersteeg
29 november 2004, 19:06
Dank je bluegate(en de anderen).
Ik heb nou ook even gekeken hoe het klonk voor de voorversterker en in de parallele loop. Ik vind het toch het best klinken in de seriele loop.
Maar wat ik ook doe met input en output volumes, het digitale geluid blijft er. En dus ook als hij op bypass staat. Zou het dan betekenen dat het altijd zo is??? Dat lijkt mij erg sterk want je betaald je scheel aan zo'n ding. Ik zal niet beweren dat ik echt zo'n tone-purist ben maar iedere gek hoort het verschil met of zonder de G-Force. Er moet toch iets aan te doen zijn.
Clean is dit niet het probleem, maar zodra er overdrive of zo bij komt word het niks. Geen lekkere lead tone dus........
Ik ga zo ff proberen alle FX in één lijn te zetten.
Bluegate, helpt dat FX in een lijn zetten ook tegen het dynamiekloos zijn als ie op bypass staat?? Lijkt me sterk eigenlijk.....

charlie45
29 november 2004, 19:43
misschien helpt het als je wat prutst met het niveau waarop de loop ingestuurd wordt, misschien krijgt de g-force bij het distortion kanaal een beetje teveel signaal te verwerken, waardoor hij bijna overstuurt en een hoop dynamiek mist.

ik had overigens dezelfde ervaring met mijn g-major, die heb ik uiteindelijk om die reden weggedaan. (ik had geen parallele loop)

en probeer eens 100% wet delay, en dan de parallele loop, dan heb je geen fase issues en kan het misschien een stuk fijner klinken.

bluegate
29 november 2004, 20:20
Nee, bypass en die lijn die je aanmaakt zijn gelijk.
Dan lijkt het erop dat je inderdaad een ander probleem hebt.

Bypass is trouwens een vaag begrip bij TC, je gaat nog steeds door
de A/D en D/A heen alleen wordt het signaal niet bewerkt.
Wat je dus hoort zijn de A/D en D/A converters.
Misschien heeft Charlie45 een goed punt, kijk je levels eens goed na.

Is je geluid ook zachter met G-Force in de loop?
Kan zijn dat de uitsturing van de G-Force niet goed werkt met je eindtrap.
Er zitten in de globale instellingen ook nog wat ingangs/uitgangs settings.
Zoals -10db of +4db en ingangs modus (mono 2 instellingen of stereo)

Hopelijk kun je het probleem vinden en verhelpen.
Zelf ben ik na de G-Major en de G-Force overgestapt op Eventide.
Wil ook niets anders meer, want je zult dan zeggen "welke andere?"

BramVersteeg
29 november 2004, 22:09
Die bypass is idd wel erg vaag. Het geluid is niet zachter als het door de G-Force gaat. Ik zal eens kijken hoe het geheel op hoog volume klinkt, misschien klinkt het dan minder digitaal. Het is ook zo dat ie minder gaat klinken naarmate je meer effecten toe gaat voegen.
Ik heb het apparaat pas net en wil eerst alle mogelijkheden uitproberen voor ik alleen maar ga denken aan iets anders. Het klinkt nu al wel een stukkie beter dan na de eerste test.
Dus een keer in de repetitieruimte alle levels instellen en kijken hoe het dan gaat.
Grz. Bram

P.S. werkt een Eventide dan niet met AD-DA convetors, dat ie in jouw oren beter klinkt?

bluegate
1 december 2004, 01:10
Ja, maar je hebt A/D en D/A converters van een paar tientjes en je hebt ze van honderden/duizenden euro's.
Reken maar dat je het verschil hoort.
Daarom gebruiken ze Apogee converters in dure Studio's ipv de
converters die bij hun apparatuur zit.

Nocki
2 december 2004, 07:40
de levels zijn erg belangrijk. ik heb de g-force ook gehad en ben er achter gekomen. dat je eerst alles moet instellen zodat je een lekker geluid hebt en dan pas naar de fx moet gaan kijken.

ik heb het ingesteld in een rechte lijn. zodat effecten elkaar ook aantasten. vond ik soms realistiserr klinken. als je hard instuurt en ook hard uitstuurt krijg je een redelijk geluid eruit. maar helaas is dat al gauw te hard vaak. dat dynamiek verlies dat blijf je houden. maar je kan wel zorgen dat het zo min mogelijk.

ook de g-force voor je preamp is niks. vooral niet met overdrives.

Nocki