PDA

View Full Version : Prijsverschillen Ibanez Artcores



episua
29 november 2004, 13:24
Binnenkort wil ik wel graag een Ibanez artcore aanschaffen, het liefst de AF75D. Dit is zo'n artcore die zo'n grote body heeft. Alleen nu valt het me op dat er enorme prijsverschillen bij de winkels zijn.
Heel veel winkels hanteren hier in Friesland de brutoadviesprijs, €399,- dus. Soms doen er zelf nog eens 50 euro bij op waarbij je vervolgens zo'n leuk praatje krijgt van; 'ach het is toch een goedkoop instrument vergeleken met andere hollow body's'. Ja duh! dat weet ik ook wel''. Dat is toch geen reden om alleen de adviesprijzen te hanteren of in sommige gevallen boven de adviesprijs te zitten'.
Kortom, hier in het noorden betaal ik voor de AF75D tussen de 399 en de 449 euro.
Kijk ik dan eens op de site van www.muziekhandeljoosten.nl dan zie ik deze gitaar voor €259,- !!!!!! Verzendkosten erbij op tellen, €15,34- en voor €274,34 heb je'm thuis.
Via marktplaats heb ik eerst mijn Epi Sg met graph techs en orginele gotoh's proberen te ruilen tegen een artcore, maar steeds haken ze vlak voor een deal/afspraak af, alsof een artcore meer waard is".
Al die prijsverschillen, hoe kan dit mensen?

Svenson
29 november 2004, 14:36
Tijdelijke aanbieding. Staat er ook bij. Normaal verkoopt hij hem voor 399,-

Dirk_Hendrik
29 november 2004, 15:13
Veel muziekzaken gaan er nog steeds van uit dat je naar een muziekzaak komt voor advies en dus alles (ook de prijs) wat zei je vertellen gelooft......

Jax
29 november 2004, 15:16
Via marktplaats heb ik eerst mijn Epi Sg met graph techs en orginele gotoh's proberen te ruilen tegen een artcore, maar steeds haken ze vlak voor een deal/afspraak af, alsof een artcore meer waard is".

Niet proberen te ruilen, heb ik ook geprobeerd, sterker nog, ben er nog mee bezig, maar het is vaak gekloot met afhakende mensen. Gewoon de ene verkopen en van het geld de ander kopen. Ik kreeg dit advies ook in een ander topic, maar ik was eigenwijs en probeerde toch te ruilen. Vaak brengt dit alleen maar moeilijkheden met zich mee.

RubenP
29 november 2004, 15:31
Bij een goede zaak krijg je een netjes afgestelde gitaar.
En dat kost gewoon geld.

Ik wil niets slechts zeggen over Piet Joosten maar ik kan me bijna niet voorstellen dat ze veel aandacht (kunnen) besteden aan die spotgoedkope aanbiedingen.

Maar het is wel een goede prijs om mee te schermen bij andere winkels, moet ze toch iets van de prijs afhalen als je Piet Joosten's prijsjes laat zien :-D
Dus bedankt voor de link :satisfie:

episua
29 november 2004, 19:24
Tja P.Joosten hanteerd zeker lage prijzen!

Ik heb met die ruildeal in 1 week tijd 3 lui gehad die er op reageerden waarvan twee eigenlijk per direct afhaakten. Dat vind ik flauw, reageer dan niet en bied niet iets aan.
Dus ik heb nu eigenlijk ook geen zin meer om te ruilen, het levert niks op.
Dus daar geef ik jullie gelijk in.

En ja, je kan inderdaad dat soort prijzen aangeven bij je locale dealer in de hoop dat die zich realiseert dat ie te duur is.

frekie
30 november 2004, 11:59
Leeuwarden is inderdaad duur met nieuwe gitaren. Zag een Ibbie SZ320 hangen, zo´n zwarte voor 500 euri. Bij Feedback heb je ´m voor 400, of een SZ520 voor 500. Ze gaan er blijkbaar van uit dat je toch niet de verre reis naar de bewoonde wereld onderneemt. Gewoon je NS voordeelkaart of je studentenpas laten zien :-D , voor 25 euri kan ik heel NL door treinen.

jaywalker
30 november 2004, 13:35
Ik heb voor die halve klankkast 2 jaar terug zo'n 350 betaald in music produktiv.