PDA

View Full Version : Help!! BossGT6/Rocktron Vooduvalve



Giac
29 november 2004, 12:46
Wie kan me helpen bij het volgende:

Momenteel speel ik in een band waarbij ik een Boss GT6 alleen gebruik. Deze zit rechtstreeks aangesloten op via de line-out op de mengtafel, waarbij ik mezelf dan terug hoor via de in-ears. Over de cleane geluiden uit de GT6 ben ik redelijk tevreden, maar de distorsion geluiden dat kan dus echt wel beter vind ik. NU is het zo dat mijn collega gitarist een vooduvalve heeft die hij ook rechtstreeks heeft aangesloten op het mengpaneel, hij heeft naar mijn mening wel een goed distorsion geluid.
Nu wil ik dus ook een vooduvalve gaan aanschaffen, en de presets hiervan wil ik dan gaan schakelen met de GT6, maar is dit wel mogelijk???? En hoe sluit ik dit dan allemaal aan? Want in de vooduvalve zit een pre-amp en wa doet die dan nog, als ik alles schakel via mijn GT6?

Wie kan me helpen op dit uit te leggen??

BramVersteeg
29 november 2004, 12:56
Je kunt die GT-6 als midi-controller gebruiken. Ik heb hem een tijdje gebruikt om mijn versterker te schakelen. Ik weet zo niet precies hoe het zit met PC's en CC's van de GT-6 maar een paar pre-sets schakelen op een FX processor moet toch gaan. Ik ken dat apparaat niet (die vooduvalve) maar ik neem aan dat het een pre-amp/FX processor is? Dan moet je de MIDI-out van je GT-6 op de MIDI-in van die vooduvalve aansluiten. Dan zou je de pre-sets uit je Vooduvalve op moeten kunnen roepen via de GT-6. Dit aansluiten is, voor zover ik weet, bij alle midi-controllers/apparaten hetzelfde.
Ik zou je echter aanraden op je GT-6 te verkopen (als je zeker weet dat je liever die vooduvalve hebt) en daar een Behringer controller voor in de plaats nemen(zie je 2e hands nog wel eens voor 100 euro). Die is:
1 goedkoper
2 gemaakt voor wat jij wil, het schakelen van midi-apparaten.

Die GT-6 kan dat ook wel maar het is toch niet hetgeen waar je een GT-6 voor koopt. De GT-6 zal dus moeilijker in te stellen zijn dan die Behringer. Succes ermee.

Giac
29 november 2004, 15:19
Inderdaad, de vooduvalve van Rocktron is een pre-map/fx processor.
IK zou best een andere foot-controller kunnen kopen, maar ik wil juist de cleane geluiden uit mijn GT6 halen en de distorsion geluiden uit de vooduvalve.

Heeft iemand meer nog tips hoe ik dit kan oplossen?

Candyman
29 november 2004, 16:41
Het is mogelijk om een externe preamp in de loop van de GT-6 te zetten (m'n GT-3 kon dat tenminste).

Mocht je geinteresseerd zijn in een Vooduvalve, dan moet je me maar ff mailen, heb er namelijk 1 te koop staan (evt. incl. midicontroller). Prijs komen we wel uit. :wink:

Candyman
29 november 2004, 16:41
Het is mogelijk om een externe preamp in de loop van de GT-6 te zetten (m'n GT-3 kon dat tenminste).

Mocht je geinteresseerd zijn in een Vooduvalve, dan moet je me maar ff mailen, heb er namelijk 1 te koop staan (evt. incl. midicontroller). Prijs komen we wel uit. :wink: