PDA

View Full Version : Power supply's: Dunlop DC Brick vs Voodolab PP vs Cioks BigJ



Josdevos
29 november 2004, 11:12
Ben bezig met de planning van een effektenplank, net jaren 80 Ibanez CS9 en FL9 gekocht op ebay. Daarvoor wil ik natuurlijk een degelijke voeding. Voeding zou voorlopig voor die 2 pedalen, een wah plus een korg DT10 zijn. een paar uitgangen op overschot is altijd wel handig.

De DC Brick (1A) en de Cioks (600mA) zijn ongeveer even duur all in, de Voodoolab Pedalpower is iets duurder. (Denk dat de PP ook ongeveer 600mA is, maar ben ik niet zeker van.

Iemand goeie of slechte ervaringen met een van deze?


http://store2.gruhn.com/images/products/DC%20Brick.jpg

http://www.tonetoys.com/de/media/images/CI-John-400.jpg

http://www.voodoolab.com/Images/pedpwr2.jpg

LordRiffenstein
29 november 2004, 11:22
Ben bezig met de planning van een effektenplank, net jaren 80 Ibanez CS9 en FL9 gekocht op ebay. Daarvoor wil ik natuurlijk een degelijke voeding. Voeding zou voorlopig voor die 2 pedalen, een wah plus een korg DT10 zijn. een paar uitgangen op overschot is altijd wel handig.

De DC Brick (1A) en de Cioks (600mA) zijn ongeveer even duur all in, de Voodoolab Pedalpower is iets duurder. (Denk dat de PP ook ongeveer 600mA is, maar ben ik niet zeker van.

Iemand goeie of slechte ervaringen met een van deze?

De DC Brick werkt zelf met een adaptor dus dat blijft een beetje sukkelen. De Cioks heeft geen geisoleerde kanalen waardoor het gevaar op brom toeneemt. De PedalPower gebruik ik zelf en ben er erg tevreden over MAAR hij is niet goedkoop. En dan komen we bij mijn aanrader:

Masotti PW-4 (WEER Masotti!)

http://www.masottiamp.it/images/pwr4-2.jpg
http://www.masottiamp.it/std-pw4.html

4 gescheiden kanalen met elk 2 outputs, 9v DC. 1 kanaal kan nr een andere voltage gezet worden zonder extra kost. Kan ook volledig customized worden uiteraard. Kostprijs is ongeveer 130euro+verzending. Meer info? Masotti mailen met mijn groeten :razz:

Josdevos
29 november 2004, 11:46
De DC Brick werkt zelf met een adaptor dus dat blijft een beetje sukkelen.

Hoe bedoel je? Zorgt dit voor extra nadelen of is het enkel uit praktisch aspect?

Het is voor een pedalboard op de grond hé, ben van 19" afgestapt, omdat ik toch erg weinig effekten nodig heb, juist wah, en enkele modulatiefx, en analoge pedalen dan net iets minder gedoe zijn en leuker klinken.

Zijn die Ibanez pedalen (CS-9 en FL-9) een goeie keuze? Heb ze beide via ebay voor €130 shipping inbegrepen...

P****Fred
29 november 2004, 11:46
zitten daar ook kabeltjes bij, bij die masotti?

ik vind het altijd zo vervelend dat die kabeltjes zo lang zijn!
ziet er dan zo'n warboel uit, grr


oh en kan die geleverd worden met een voedingskabel van, zo'n eum 5-6 meter...??

Josdevos
29 november 2004, 11:50
zitten daar ook kabeltjes bij, bij die masotti?

ik vind het altijd zo vervelend dat die kabeltjes zo lang zijn!
ziet er dan zo'n warboel uit, grr


oh en kan die geleverd worden met een voedingskabel van, zo'n eum 5-6 meter...??

Het ideale is om voor je pedalboard in verschillende niveaus te werken hé, en al je kabels in gootjes verbergen...

Dit is nu wel heel pro uitgevoerd, but i guess you get the picture...

http://www.cioks.com/assets/Board3_px262.jpg

http://www.cioks.com/assets/Board4_px262.jpg

P****Fred
29 november 2004, 11:54
das zo'n ciok module niet??

wat kost die?

Josdevos
29 november 2004, 12:08
Zijn verschillende modellen in.

Verdeler het dichtste bij is Tone Toys

http://www.tonetoys.com/de/Cioks_Netzteile.html

Gaat van €65 voor een 5x9v 280mA
tot €85 voor een 5x9v + 2x12v 500mA

ZONDER kabeltjes, die zijn €3.9/stuk op verschillende lengtes.

Robbert
29 november 2004, 15:03
Masotti PW-4 (WEER Masotti!)

http://www.masottiamp.it/images/pwr4-2.jpg
http://www.masottiamp.it/std-pw4.html

4 gescheiden kanalen met elk 2 outputs, 9v DC. 1 kanaal kan nr een andere voltage gezet worden zonder extra kost. Kan ook volledig customized worden uiteraard. Kostprijs is ongeveer 130euro+verzending. Meer info? Masotti mailen met mijn groeten :razz:

Ik snap de logica niet van filtering per kanaal: je hebt twee outputs per kanaal en daaroverheen een filter.
Dus dan zit je tussen de PP2 (elke uitgang geisoleerd) en de Cioks (geen enkele uitgang geisoleerd).
Dus met andere woorden, beter dan de Cioks, maar niet beter dan de PP2 :)

LordRiffenstein
29 november 2004, 15:21
Masotti wordt verkocht zonder kabeltjes. Kan je zelf maken of vragen of Masotti kabels levert (waarschijnlijk meerprijs). Er zit een lang snoer bij maar ook een lang 220v-snoer kan je makkelijk zelf maken.

LordRiffenstein
29 november 2004, 15:25
Ik snap de logica niet van filtering per kanaal: je hebt twee outputs per kanaal en daaroverheen een filter.
Dus dan zit je tussen de PP2 (elke uitgang geisoleerd) en de Cioks (geen enkele uitgang geisoleerd).
Dus met andere woorden, beter dan de Cioks, maar niet beter dan de PP2 :)

Dat klopt. Is gedaan voor kostenbesparing en meestal zijn er slechts 1 of 2 storende pedalen in een setup en die hang je dan gewoon op een apart kanaal.

Zoals gezegd, de PP2 is erg goed maar is dan in vergelijking met Masotti duur EN niet customizeable. Bij Masotti kan je 4 aparte outputs met verschillende voltages hebben en nog minder betalen dan een standard PP2. Mijn PW4 heeft 2 9vdc kanalen, 1 9vac en 1 12vac.

Phyrexian
30 november 2004, 10:11
Zeg mannen. Vraagske: ik lees altijd dat je stroom en signaal kabels gescheiden moet houden om zo veel mogelijk brom en ruis te kunnen onderdrukken.
Het woord 'stroom' in deze context slaat dat op 220v (in racks bijvoorbeeld) of geld het ook voor die lage volt spanningen op pedalboards? Op deze repetitie gisteren was het een kabel doolfhof (pedalen van twee gitaristen en mezelf, de bassist, door elkaar), en we hadden vrij veel last van noise. Zou dit er aan liggen dat de stroomkabels over de signaal kabels liggen??

...Hi-jack mode off :wink:

LordRiffenstein
30 november 2004, 10:29
Zeg mannen. Vraagske: ik lees altijd dat je stroom en signaal kabels gescheiden moet houden om zo veel mogelijk brom en ruis te kunnen onderdrukken.
Het woord 'stroom' in deze context slaat dat op 220v (in racks bijvoorbeeld) of geld het ook voor die lage volt spanningen op pedalboards? Op deze repetitie gisteren was het een kabel doolfhof (pedalen van twee gitaristen en mezelf, de bassist, door elkaar), en we hadden vrij veel last van noise. Zou dit er aan liggen dat de stroomkabels over de signaal kabels liggen.

...Hi-jack mode off :wink:

Ik heb zelf met deze vraag 'geworsteld' omdat ik bezig ben met de bouw van mijn pedalboard. Ik heb inlichtingen gevraagd aan een aantal pro's in de business en je kan in principe problemen hebben met zowel laagspanning (9-12v) als hoogspanning (220v) in de nabijheid van audio. Zaak is om goed afgeschermde kabel te gebruiken, zowel voor audio als de stroom. Niemand kon me een eenduidig antwoord geven wat nu het beste is, 220v of 9v door een snake maar ik hoor dat voor een aantal top acts men gerust 220v (of 110v in de US) door een snake stuurt dus het moet kunnen. Mijn snake nr mijn board zal 1 midi-, 1 audio- en 1 220v-stroomkabel bevatten. Voor audio gebruik ik Mogami, die heeft goede afscherming. Voor de stroom gebruik een gewoon degelijke kabel uit de doe-het-zelf. Mocht dit toch storingen geven, dan koop ik wel een wat dikkere kabel. Ik heb ondertussen ook wat getest thuis en naar mijn mening is de afscherming van je audio-kabel het belangrijkste. Degelijke kabel met goeie afscherming en je zal geen/erg weinig storingen hebben.

gary less
30 november 2004, 15:02
Volgens mij, ik kan het verkeerd hebben natuurlijk, is de Big John van Cioks precies hetzelfde als de Big John van Carl Martin. Allebei Deens ook. Kan toch geen toeval zijn?

DREAMMACHINE
30 november 2004, 15:08
jep, staat er bij CM ook op dat ie door cioks gemaakt is.
het enige verschil is dacht ik de ledjes en gold covered inputs ofzo.

Lutz
30 november 2004, 15:52
ik ben momenteel ook aan het uitkijken naar een voeding en ik denk aan een PP2 en t leek mij te dom om voor deze vraag een nieuw topic te openen

maar als ik die bv bij musik productiv bestel krijg ik dan een 230V versie? want gelijk waar ik kijk naar fotos van de PP2 zie ik van die freaky amerikaanse stekkers :???:

kan iemand hier op antwoorden?

DREAMMACHINE
30 november 2004, 16:31
230 is europees, dus ik neem aan van wel he!
foto's zijn gewoon van us site waarschijnlijk.

Josdevos
30 november 2004, 16:42
Ik denk dat de pedalpower zowel met 110V als met 230 volt kan werken... Bestellen in de States behoort dus tot de mogelijkheden. Je hebt gewoon een Europese stroomkabel nodig. Enkel de extra stekker voor een adaptor op de PP2 kan je dan niet gebruiken.

Correct me if i'm wrong guys?

Robbert
30 november 2004, 16:47
Ik denk dat de pedalpower zowel met 110V als met 230 volt kan werken... Bestellen in de States behoort dus tot de mogelijkheden. Je hebt gewoon een Europese stroomkabel nodig. Enkel de extra stekker voor een adaptor op de PP2 kan je dan niet gebruiken.

Correct me if i'm wrong guys?

Bij deze. Ik heb bij Voodoo labs geinformeerd wat voor trafo erin zat. Volgens hunnie zat er wel degelijk een andere trafo in dan bij de Europese versie. Wat overigens productie technisch domme zet is, maar dat terzijde.

Dus.. De USA versie zou niet werken in Nederland. En ook niet om te bouwen zijn.

Lutz
30 november 2004, 16:56
Ik denk dat de pedalpower zowel met 110V als met 230 volt kan werken... Bestellen in de States behoort dus tot de mogelijkheden. Je hebt gewoon een Europese stroomkabel nodig. Enkel de extra stekker voor een adaptor op de PP2 kan je dan niet gebruiken.

Correct me if i'm wrong guys?

Bij deze. Ik heb bij Voodoo labs geinformeerd wat voor trafo erin zat. Volgens hunnie zat er wel degelijk een andere trafo in dan bij de Europese versie. Wat overigens productie technisch domme zet is, maar dat terzijde.

Dus.. De USA versie zou niet werken in Nederland. En ook niet om te bouwen zijn.

dus de versie van musik produktiv zou hier (lees belgië) werken?

Robbert
30 november 2004, 17:07
dus de versie van musik produktiv zou hier (lees belgië) werken?

Yep.

Josdevos
30 november 2004, 20:05
Ik denk dat de pedalpower zowel met 110V als met 230 volt kan werken... Bestellen in de States behoort dus tot de mogelijkheden. Je hebt gewoon een Europese stroomkabel nodig. Enkel de extra stekker voor een adaptor op de PP2 kan je dan niet gebruiken.

Correct me if i'm wrong guys?

Bij deze. Ik heb bij Voodoo labs geinformeerd wat voor trafo erin zat. Volgens hunnie zat er wel degelijk een andere trafo in dan bij de Europese versie. Wat overigens productie technisch domme zet is, maar dat terzijde.

Dus.. De USA versie zou niet werken in Nederland. En ook niet om te bouwen zijn.

Ok, too bad, maar zou in principe moeten kunnen, alles wijst er naar dat het wel kan. (In de handleiding bijvoorbeeld.) Nuja, pech gehad.

Robbert
30 november 2004, 22:11
Ok, too bad, maar zou in principe moeten kunnen, alles wijst er naar dat het wel kan. (In de handleiding bijvoorbeeld.) Nuja, pech gehad.

Dat is het antwoord wat ik kreeg van Voodoo Lab. Zoals ik al zei; het zou productie technisch een domme zet zijn, twee aparte trafo's maken, ipv gewoon een 230 wikkel er bij.
Ik heb zelf geen PP2, laat staan dat ik hem dan kan open schroeven om te kijken (...) :D

Antal
30 november 2004, 23:26
Dat is het antwoord wat ik kreeg van Voodoo Lab. Zoals ik al zei; het zou productie technisch een domme zet zijn, twee aparte trafo's maken, ipv gewoon een 230 wikkel er bij.
Ik heb zelf geen PP2, laat staan dat ik hem dan kan open schroeven om te kijken (...) :D

Ik vraag me nu toch een beetje af of dat dit echt zo is, of dat ze dit alleen maar zeggen om wat voor reden dan ook.