PDA

View Full Version : Nieuwe tele!!!!



Gerben Bervoets
29 november 2004, 00:02
Eindelijk staat ie waar ie hoort te staan :-),

Een Tele American Standard Ash (meer basic vindt je ze niet) en een Peavey Delta Blues.
Slagplaat wordt wel nog vervangen door een zwarte.

De Squire is van men broer.

http://users.skynet.be/GB-Racing/tele.jpg

@iro
29 november 2004, 00:04
nice nice, wel een beetje raar die pod zo bij op de foto :wink:

Gerben Bervoets
29 november 2004, 00:07
tja, nu je het zegt.

Stitch
29 november 2004, 12:31
why?

@iro
29 november 2004, 13:18
de tele en die delta blues stralen zoiets vintage uit, pod steekt een beetje af :D

Snaar'n Bennie
29 november 2004, 13:31
Echt een prachtige Tele!!!! Hoeraaaaaah! Zal mij ook nog wel passen, een Tele!

Lucky
29 november 2004, 13:38
erg mooi !!!

Gerben Bervoets
29 november 2004, 14:36
mercikes allemaal,

ik heb al van jongs af aan van een tele gedroomd.
Dus die gaat nooit meer weg. Whoehoe

Langs één kant wel jammer dat de rest van de wereld nu ook de tele ontdekt heeft. Tis precies ne serieuze revival. Op elk optreden zie je er wel één. In tegenstelling tot tien jaar geleden toen ze je dood sloegen met strats.

Lucky
29 november 2004, 14:40
mercikes allemaal,

ik heb al van jongs af aan van een tele gedroomd.
Dus die gaat nooit meer weg. Whoehoe

Langs één kant wel jammer dat de rest van de wereld nu ook de tele ontdekt heeft. Tis precies ne serieuze revival. Op elk optreden zie je er wel één. In tegenstelling tot tien jaar geleden toen ze je dood sloegen met strats.

ach...de echte mannen blijven en "de boys" ruilen hem in op het moment dat hun idolen ineesn op iets anders spelen.

http://www.callahamguitars.com/
Deze boys verkopen een brug met 3 koperen zadels. voor die echte Tele-twang tone

dejohan
29 november 2004, 16:58
Langs één kant wel jammer dat de rest van de wereld nu ook de tele ontdekt heeft. Tis precies ne serieuze revival. Op elk optreden zie je er wel één. In tegenstelling tot tien jaar geleden toen ze je dood sloegen met strats.


Als je in de beetje stevigere/alternatievere rock zit kom je idd niet veel strats tegen. Vorig jaar op Lowlands 1 Strat gezien (van toch wel zo'n 15 a 20 optredens), was bij Grandaddy. Wel veel Tele's gezien (en Jaguars/Jazzmasters).

Maar als je wat in de bruiloftcoverband/ouwezakkenblues (genre SRV/Clapton/Hendrix) zit zie je ze wel regelmatig.

Fatality
29 november 2004, 20:24
Ik heb het niet zo met de ikea tafelblad looks van veel tele's...
maar voor de rest lijkt ie me ruim voldoende.

Gerben Bervoets
29 november 2004, 22:14
juist daarom hoop ik dat die zo snel mogelijk wat geler kleurt :-)
en de laklaag wat doffer wordt
(btw foto is met flits genomen dus hij zit er iets lichter uit dan in werkelijkheid)

alhoewel ik vrees dat er hiervoor heel wat jaartjes moeten passeren
Het positieve van de zaak is dat hij/ze er aleen maar mooier op kan worden

Lotek
30 november 2004, 16:19
Tja, je kan nooit genoeg Tele's hebben....

Ik heb zojuist een Rosewood Tele gekocht, echt prachtig!

Negative K3 fan
30 november 2004, 16:23
juist daarom hoop ik dat die zo snel mogelijk wat geler kleurt :-)

tip> beetje schoenpoets om dat esdoorn wat donkerder te maken.

BLOK182
30 november 2004, 18:17
Langs één kant wel jammer dat de rest van de wereld nu ook de tele ontdekt heeft. Tis precies ne serieuze revival. Op elk optreden zie je er wel één. In tegenstelling tot tien jaar geleden toen ze je dood sloegen met strats.


Als je in de beetje stevigere/alternatievere rock zit kom je idd niet veel strats tegen. Vorig jaar op Lowlands 1 Strat gezien (van toch wel zo'n 15 a 20 optredens), was bij Grandaddy. Wel veel Tele's gezien (en Jaguars/Jazzmasters).

Maar als je wat in de bruiloftcoverband/ouwezakkenblues (genre SRV/Clapton/Hendrix) zit zie je ze wel regelmatig.
Kom eens naar een optreden van HighSpeedDirt zou ik zeggen :wink:

sickpunk
30 november 2004, 21:41
mooi dingetje!

doncker
30 november 2004, 23:09
Gerben proficiat

Als dit je droomgitaar is ga je er nog superlang plezier van hebben.

Gerben Bervoets
1 december 2004, 00:51
Yep, na een paar dagen spelen ben ik er zeker van dat de gitaar mij ligt.
Was de iets smallere strat hals gewend dus dit was effen aanpassen,

Maar de tele voelt nu perfect aan en ik ervaar nu ook eens wat eeb buizenamp teweeg kan brengen. De oude transistor is maar slappe kost vergeleken met de delta blues.

Ik raad iedereen een buizenbak aan

michielv
1 december 2004, 08:52
Buizen, wat zal ik zeggen. Ik heb jarenlang buizen gehad (Orange, Fender) maar ben uiteindelijk weer bij een (kwalitatief erg goede, dat wel) transistor aanbeland.

Wat veel belangrijker is is dat de speaker goed is, dat bepaalt zoveel van je geluid, dat wil je niet weten. Transistor is echt niet alleen maar die 10 watt oefenversterker meuk van een starterssetje :D

Probeer maar eens een Lab-series of een Roland Jazz Chorus, dan begrijp je wel wat ik bedoel ;)

Gerben Bervoets
1 december 2004, 23:02
Je kan een punt hebben. De transistor die thuis staat is een Fender Princeton 112. En ik denk niet dat dit een goede transistor is , maar het is ook geen starterssetje van 100 euro.

Enfin die delta blues klinkt gewoon een pak beter dan de Fender maar dat mag ook wel voor meer dan het dubbele van de prijs.