PDA

View Full Version : Binding rond mijn Ibanez



crrrN
28 november 2004, 23:23
Ik had opeens het idee om mijn zwarte Ibanez RG370DX te binden (Je weet wel binding).

Dit is het resultaat:
http://www.excessum.nl/Ibanez-binding1.jpg
http://www.excessum.nl/Ibanez-binding2.jpg
http://www.excessum.nl/Ibanez-binding3.jpg

Ik vind hem briljant :D

wietse
28 november 2004, 23:26
hele vooruitgang.
hoe heb je het gedaan echt een kunststof binding ingelegd of met wat witte verf?

Wormaap
28 november 2004, 23:26
Ziet d'r mooi uit!
Is't echt een binding of een wit geverfd randje?

Blijepanda
28 november 2004, 23:31
Mooi gedaan, ziet er geinig uit :)

crrrN
28 november 2004, 23:34
Het is witte tape van de praxis :)

Ik heb een band van 8mm witte tape uitgesneden en er recht opgeplakt (uurtje mee bezig geweest).

Lenweë Míriel
29 november 2004, 00:31
ziet echt goed uit

echt mooi resultaat en dat in een uurtje
goed gedaan crrrN

Anders Destium
29 november 2004, 00:32
Netjes gedaan!

Stitch
29 november 2004, 13:28
voelt je dat niet de heletijd zitten dan langs de hals? verder netjes gedaan!

crrrN
29 november 2004, 13:38
De hals heeft van zichzelf al de witte binding, vandaar ook het idee. Dus daar voel ik niks van :)

Ibanez RuleZ
29 november 2004, 14:19
ziet er idd redelijk classy uit op deze foto's zeker in vergelijk met wat het was

Harrald

jorrit
29 november 2004, 15:08
vet idee! ziet er mooi uit alleen door de dikte vind ik het er een beetje te uit zien. 5 a 4 mm. vind ik dan denk ik persoonlijk mooier voor een binding. maar verder ziet het er mooi uit!

Stitch
29 november 2004, 15:55
deze jongen fietst vanmiddag ff langs de praxis :D Weer een klusje erbij. Maar zeg es hoe het je de het hele stuk zo netjes op de juiste breedte gemaakt dan? Want je wilt natuurlijk de binding wel uit 1 stuk maken. Hele rol doorgesneden ofzo?

RRRobin
29 november 2004, 16:41
netjes gedaan man, vooruitgang :D

marc_o
29 november 2004, 17:05
Er moet duidelijk meer tape op, ik zie nog teveel Ibanez...

:D

guvnor
29 november 2004, 17:31
Ik zou ook gaan voor een iets smallere binding. Ik vraag me nu echter wel af hoe goed dit blijft zitten. Ik weet dat veel soorten tape wanneer ze oud worden of warm gaan verschuiven. Laten dan vaak ook nog van die taaie plakzooi achter...

koen_V
29 november 2004, 17:47
Kan je trouwens bij een gitaarbouwer een bindin laten zetten op een gitaar zonder binding. Bijvoorbeeld een tele?
Ik zou me kunnen voorstellen dat dat niet meer zou gaan door de radius van de hoek die niet meer goed is ofzo, ik zeg maar wat.
Iemand die er meer over weet?

Negative K3 fan
29 november 2004, 19:09
ik had hem al gezien op fok, erg erg mooi, ik vraag me alleen af hoe duurzaam zoiets is?

marc_o
30 november 2004, 10:51
Kan je trouwens bij een gitaarbouwer een bindin laten zetten op een gitaar zonder binding. Bijvoorbeeld een tele?
Ik zou me kunnen voorstellen dat dat niet meer zou gaan door de radius van de hoek die niet meer goed is ofzo, ik zeg maar wat.
Iemand die er meer over weet?


Kan absoluut, is wel veel werk, en kost wel wat ook.
Eerst moet er aan de rand van de body het nodige worden weggefreesd, dus dat kost tijd en dus geld. Daarna wordt de rand er ingelijmd. En klaar.