PDA

View Full Version : candyman - a hero with a 1000 eyes.solo



e_lukather
28 november 2004, 21:08
omdat je huis nooit af is... Formido

e_lukather
28 november 2004, 21:08
(pfff net heel verhaal getypt vergeten te kopieren)

Na wat coole mp3tjes van VHsolgitarist dacht ik laat ik ook maar wat doen.

Het is een slechte opname (laptop).

Gear: multione top +2x12 , zelfbuw strat (emgs)

Ik ben niet zo heel precies als ik op snelheid speel ( 0.28 - 0.31 ) Maar ik oefen haha

Veel luister plezier en ik zie kritiek als een hulpmiddel dusss...

http://www.wepsite.net/elukather/candy-solo.mp3


Eric.

tis trouwens een nr van het solo album Candyman van Steve Lukather.

Toffe gozer
28 november 2004, 21:19
IK vind hem best wel redelijk gedaan , maar volgens mij speel je met de plaat mee.

e_lukather
28 november 2004, 21:23
ja klopt. tis al een bestaande solo van Luke zelf. Vond het een hele mooie solo om na te spelen.

tnx men!

VHsologitarist
28 november 2004, 23:22
Hey beste luakather!!

leuk gedaan man!!
Waar je op zou kunnen letten isdat als je zoiets post er rekening mee moet houden dat 'de backingtrack' in dit geval de echte plaat versie duidelijk hoorbaar moet zijn. Want hoe goed je een solo ook maakt alleen de solo van de gitaar is niet vol genoeg en neemt de waarde van de solo weg (de backing en solo zorgt ervoor dat het 1 geheel wordt).
Zoals je aangaf dat snelle stukkie (00:27) op oefenen (kan hier geen heldere tonen horen en definitie). Het is geen makkelijke solo (misschien moet je beginnen met de solo hold the line, is misschien iets makkelijker zal vast schelen).

P.s. tof dat je mn mp3's leuk vond ;)

Lukather en Van Halen zijn op elektrisch gebied mijn idolen (die hebben een verfrissende manier van spelen althans dat vind ik).

Heb je trouwens al geprobeerd de solo weg te filteren (door met balans te spelen) werkt niet bij alle nummers maar wel bij velen. Zo had ik dat bij rosanna gedaan (die ik gepost had).

groeten
ferry

e_lukather
28 november 2004, 23:32
Heey men,

bedankt!! Ik moet inderdaad nog een goede balans vinden tussen backing en solo. Maar het is dan ook al een bestaand nr. Verder ben ik niet thuis in recording stuff. Maar ik leer steeds wat meer.

Heb vorig Santamental gekocht. Eerste nr Joy to the World. Krijg je een battle tussen Eddie en Seve stereo. Dat is écht heel gaaf!! Wat eddie daar doet he pfoe..

Maar bedankt he!! Blijf posten !!!