PDA

View Full Version : Pedalendag: de overdrives



Lucky
28 november 2004, 20:16
Baby, you can drive my tubes...beep beep umbeep beep, yeah !!!

Mitch
28 november 2004, 21:16
http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/pedalendag3/OD%20all.jpg


http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/pedalendag3/OD1.jpg

DOD Yngwie Malmasteen boost, Barber Direct Drive SuperSport, Barber LTD, Coron (MXR Dist+ kloon), Big Tone Parametric Overdrive

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/pedalendag3/OD2.jpg

UMI Booster (meer een fixed wah eigenlijk, maar erg leuk), D_H Tube OD, Hot Wire Audio MiG*Boost, Iba TS9 (D_H modded), Fulltone Fat boost

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/pedalendag3/OD3.jpg


Nogmaals de Fat Boost, Iba ST9 (ja, da's geen typefout), Bruce Bennett Boost-E-A en Insane Gain

Mooiste graphics: BOost-E-A :D

BramVersteeg
29 november 2004, 13:09
TS-9 (van Barend), Mig Boost en de BigTone waren voor mij de beste.
Dat rare filterding was ook wel lollig, maar om dat nou een bruikbare overdrive te noemen.... :-? :razz:

Mitch
29 november 2004, 13:22
De D_H modded TS9 vond ik ook erg goed te pruimen. Verder blijven de MiG*Boost en de Boost-E-A lekkere rauwe geluiden produceren en ben ik nog steeds erg gelukkig met de flexibiliteit van mijn Big Tone !
Klinkt op iedere amp anders, maar is overal goed af te stellen. Bij mijn Rivera voegt -ie een mooie crunch toe in het laag die erg veel ballen geeft aan de sound, terwijl -ie op een EL84 bak als Lucky's Boogie weer een lekker punchy crunch in het hoog geeft.
Barber DD is het niet voor mij qua crunch geluid, iets te zompig. Zeker als de harmonics trimpot al vrijwel maximaal stond....hmmm...
De LTD is natuurlijk voor specifiek gebruik op low gain en vind ik daar niet uniek in, maar is wel een zeer betaalbaar alternatief !

De Barber waar ik nog steeds erg benieuwd naar ben is de Burn Unit, twee kanaals met variabele compressie, yummie ! Als ik ooit nog eens een amp koop zonder overdrive-kanaal......
Anyway, ik schaam me nog steeds diep dat ik in de consternatie vergat de Emma en de Onerr uit mijn tas te halen :oops: Zeker die Emma klinkt ongelofelijk lekker, beetje à la de Big Tone maar met meer gain. Volgende keer...

LordRiffenstein
29 november 2004, 13:49
Anyway, ik schaam me nog steeds diep dat ik in de consternatie vergat de Emma en de Onerr uit mijn tas te halen :oops: Zeker die Emma klinkt ongelofelijk lekker, beetje à la de Big Tone maar met meer gain. Volgende keer...

Fuck, ik wou die Emma ABSOLUUT testen op mijn Engl maar dacht dat die door een van de afwezigen zou meegebracht worden. :cry:

Speeddemon
29 november 2004, 14:02
Mooiste graphics: BOost-E-A :D
Het eerste wat Marc zei toen ie binnen kwam lopen tijdens de shoot-out en dat pedaal zag:
"Heej, tieten!" :seriousf:

Misschien moet ik die hamer en sikkel maar vervangen door hamer en snikkel. :roll: :wink:

LordRiffenstein
29 november 2004, 14:09
Barber DD is het niet voor mij qua crunch geluid, iets te zompig. Zeker als de harmonics trimpot al vrijwel maximaal stond....hmmm...
De LTD is natuurlijk voor specifiek gebruik op low gain en vind ik daar niet uniek in, maar is wel een zeer betaalbaar alternatief !

FF ter verduideliking, de Harmonics trimpot staat bijna dicht op mijn DDSS. En zowel bij de DDSS als LTD heb ik de Bass- en Presence-trimpots ingesteld voor mijn gebruik en dat is als boost-pedaaltjes dus niet als stand-alone OD. Ik had wel een schroevendraaier bij om de boel neutraler in te stellen maar in het geharrewar ben ik dat vergeten.

Dirk_Hendrik
29 november 2004, 15:01
Dat rare filterding was ook wel lollig, maar om dat nou een bruikbare overdrive te noemen.... :-? :razz:

Nee. En dat claimt het ding ook niet. Het ding heet "Treble Bass Booster & Mute" en is meer EQ/tonecontrol. Er staat nergens dat het ding (op zichzelf) zou moeten overdriven. Sowieso iets om over na te denken. De naam "booster" heeft niets met vervorming te maken. Toch doen al die gitaarapparaten dat wel.

robzilla
29 november 2004, 15:04
Ik vond die TS9 van DREAMMACHINE, gemod door D_H geloof ik, ook erg mooi en lekker vol klinken op Luca's z'n Boogie!

Robbert
29 november 2004, 15:07
Ik vond die TS9 van DREAMMACHINE, gemod door D_H geloof ik, ook erg mooi en lekker vol klinken op Luca's z'n Boogie!

Yeah.. alleen jammer dat er geen blauw LEDje in zat.

:seriousf:

robzilla
29 november 2004, 15:11
Ik vond die TS9 van DREAMMACHINE, gemod door D_H geloof ik, ook erg mooi en lekker vol klinken op Luca's z'n Boogie!

Yeah.. alleen jammer dat er geen blauw LEDje in zat.

:seriousf:

Ja dat kwam natuurlijk de tone niet ten goede :-D

Dirk_Hendrik
29 november 2004, 15:27
Ik vond die TS9 van DREAMMACHINE, gemod door D_H geloof ik, ook erg mooi en lekker vol klinken op Luca's z'n Boogie!

Yeah.. alleen jammer dat er geen blauw LEDje in zat.

:seriousf:

Ja dat kwam natuurlijk de tone niet ten goede :-D

@ Robzilla
Blauwe Ledjes klinken nogal subtiel en hebben een heel heftige assymmetrische mid hump. Denk maar aan een wah met swallow mod. je moet er van houden dus...

@Robbert
:wink:

BartL
29 november 2004, 15:47
Niet eens een Tubefactor aanwezig :roll:





:-D

jaywalker
29 november 2004, 15:49
der waren der iig 2 hoor :)

robzilla
29 november 2004, 16:10
Ik vond die TS9 van DREAMMACHINE, gemod door D_H geloof ik, ook erg mooi en lekker vol klinken op Luca's z'n Boogie!

Yeah.. alleen jammer dat er geen blauw LEDje in zat.

:seriousf:

Ja dat kwam natuurlijk de tone niet ten goede :-D

@ Robzilla
Blauwe Ledjes klinken nogal subtiel en hebben een heel heftige assymmetrische mid hump. Denk maar aan een wah met swallow mod. je moet er van houden dus...

@Robbert
:wink:

Een TS9 gebruikt toch geen gebruik van led clipping oid?

Dirk_Hendrik
29 november 2004, 18:09
Nee hoor. Blauwe LED's zijn de laatste maanden de grootste mindfuck onder gitaristen aan het worden. Alles mot blauw. Een pedaal met als enige mod die blauwe Led schijnt al aantrekkleijker te worden.

Vandaar dat ik een beetje cynisch was.

Lutz
29 november 2004, 18:14
ik zie dat er ook een DOD YJM 308 aanwezig was,


wat vinden jullie van dit pedaal? heb het zelf ook en vind het redelijk goed, hoe kwam het uit de vergelijkende test?

Lucky
29 november 2004, 18:21
Nee hoor. Blauwe LED's zijn de laatste maanden de grootste mindfuck onder gitaristen aan het worden. Alles mot blauw. Een pedaal met als enige mod die blauwe Led schijnt al aantrekkleijker te worden.

idd. het kan wel eens een beetje een wat lachwekkend worden.
pronken met je blauwe LEDs.

maar het kan erger:
Mesa Boogie:
distortion kanaal aan: rode LED uit
distortion kanaal uit: rode LED aan

Ik geloof dat Koch daar ook een handje van heeft.

boost uit: Led aan

WTF !!!!

DREAMMACHINE
29 november 2004, 21:21
.....zo ... eindelijk ga ik ff mn marshall aanzwengelen en de ts9 ervoor gooien...mega benieuwd!....

iig ff over die blauwe led .... :razz: .... als je er nog eentje hebt liggen DH?

....geen ultra gemodde ts9 is compleet zonder blauwe led natuurlijk...hehe...helemaal niet aan gedacht...tenzij het af te raden is natuurlijk...

....morgen de review ervan over mn jcm800 met lp ....

Rutger
29 november 2004, 23:00
k Vond de Barber DD SS erg fijn klinken, wil ik zeker nog eens testen.
welke ik zelf nog even geprobeerd heb is de MJM Bluesdevil van pjb op die Super Reverb. echt een heerlijk bluespedaal, veel minder mid dan ts-achtigen en lekker warm en romig. :)

Mitch
29 november 2004, 23:04
@LordRiff, bedankt voor de uitleg, dat verduidelijkt het één en ander.

@Lutz: ik vond die DOD een beetje vaag ding, maar weet niet of dat nou aan de instelling lag. hoewel: kan alleen maar gain en level instellen. Hm.

Robbert
30 november 2004, 00:34
De drie die er wat mij betreft het meest boven uit sprongen, waren in willekeurige volgorde; de tube-OD van Barend, de veelzijdige boost van Djaziez(?) en de Bigtone, maar die is best -uhm- fors.
Ik stond overigens ook aardig te kijken naar die fokked up TS9!

DREAMMACHINE
30 november 2004, 08:10
...... :-D heren daar komt de review van de ts9 over mn jcm800

..... :-D : stilte!....wtf? .. ja idd...stilte! ...aaah..ik werd gek gister avond, alles gecheckt, met adapter, daisy chain, battery etc. gewerkt....

geen respons....blijkt dus nu echt helemaal fokked up ofzo?

...iig had ie dat poosje terug ook, DH...misschien op de weg terug te hard gereden en teveel door elkaar geschud dat ie weer ergens contact maak met behuizing binnenin?...wat maakte er de vorige keer ook al weer contact?

.....frustrerend zoiets..... heel frustrerend... :roll:

Dirk_Hendrik
30 november 2004, 09:14
WTF!!!? :o

Dit zijn de dingen die ik dus juist niet wil horen...De vorige keer maakte één van de buitenste aansluitingen van de potmeters contact met de behuizing.

DREAMMACHINE
30 november 2004, 09:22
mmh, daar maar ff naar kijken dan

....

Mitch
30 november 2004, 19:52
Naast de swallow mod ook met mute functie ?!?! Ideaal op elk willekeurig wijf ! :razz:

BramVersteeg
30 november 2004, 19:58
Naast de swallow mod ook met mute functie ?!?! Ideaal op elk willekeurig wijf ! :razz:

:seriousf:

Dirk_Hendrik
30 november 2004, 21:58
Naast de swallow mod ook met mute functie ?!?! Ideaal op elk willekeurig wijf ! :razz:

Oh Saaaaaaandraa! :-D

Mitch
30 november 2004, 22:05
Heeft geen mods nodig. Hoef ik niet uit te leggen hè ?