PDA

View Full Version : Pedalen dag: de compressoren



Lucky
28 november 2004, 20:15
squeeze me, honey!!!

BartL
28 november 2004, 20:22
...maak er dan gewoon eventjes

"Pedalendag: ...compressors"

van ofzo...ziet wel zo leuk uit :)

Mitch
28 november 2004, 20:27
Ja, ik had ',m al geopend maar ja, die server hè :roll:



Deze test was absoluut één waar ik naar uitkkek en ik ben aardig in mijn vooroordelen bevestigd :wink:


http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/pedalendag3/comps.jpg



Keeley klinkt prefect in een Fender/Fender combi voor country-achtige dingen, maar zodra die wat meer output voor zijn kiezen krijgt wordt 't minder. Ook de comp van Radziez had daar een beetje last van, maar die was weer wel geweldig instelbaar !
Boss/Iba weer heel ander karakter, Boss snoepte duidelijk meer hoog weg.
Barbers waren voor mij toch de winnaars. Hadden geen probleem met hoge of lage output van de gitaren, zeer transparant en goed instelbaar.
Maar niet een 'klassieke'comp.

Lucky
28 november 2004, 20:35
persoonlijk vind ik de barbers wat karakter missen....ze deden hun werk... en dat deden ze goed.
Ik vond de comp van Radziez erg lekker. heel natuurlijk. meer soundenhancement dan "een effect erbij"
De keeley klonk inderdaad keurig voor het country spul en de funkchops...maar die retestoere p90's in de retestoere tele van die retestoere Marc...kon die niet handelen.

BramVersteeg
28 november 2004, 23:13
persoonlijk vind ik de barbers wat karakter missen....ze deden hun werk... en dat deden ze goed.
Ik vond de comp van Radziez erg lekker. heel natuurlijk. meer soundenhancement dan "een effect erbij"
De keeley klonk inderdaad keurig voor het country spul en de funkchops...maar die retestoere p90's in de retestoere tele van die retestoere Marc...kon die niet handelen.

+1
De comp van Ra-jazz was voor mij ook de winnaar.

LordRiffenstein
29 november 2004, 07:38
Tja, de Keeley viel me erg tegen moet ik zeggen. Vond in vergelijking de CS-2 van Remco ook erg goed klinken. De Comp van Radziez was erg goed maar ik vond hem meer een Enhancer dan een comp hoewel hij toch ook wel compressie deed. Voor mij blijft de Barber perfect waarvoor ik hem gebruik, lichte boost met lichte comp/sustain voor clean/funk en lichte oversturing.

Robbert
29 november 2004, 10:35
Tja, de Keeley viel me erg tegen moet ik zeggen. Vond in vergelijking de CS-2 van Remco ook erg goed klinken. De Comp van Radziez was erg goed maar ik vond hem meer een Enhancer dan een comp hoewel hij toch ook wel compressie deed. Voor mij blijft de Barber perfect waarvoor ik hem gebruik, lichte boost met lichte comp/sustain voor clean/funk en lichte oversturing.

+1

Maar zoals al werd opgemerkt daar, voor country spul is die Keeley toch wel erg goed hoor..

marc_o
29 november 2004, 10:47
Ik vond de compressors wel te gek eigenlijk, die van Radziez deed mijn oude hartje sneller kloppen en toch ook de Keeley...maar dan wel op de Fender versterker.

gibls6
29 november 2004, 18:29
eh, ik was er helaas niet bij, maar over welk merk hebben jullie het als je praat over de compressor van Radziez ????

Lucky
29 november 2004, 18:35
Hij was een zelfbouwer die er ook was.
Het zilveren bakje met drie knoppen tussen de keeley en de dynacomp.

gibls6
29 november 2004, 18:38
Hij was een zelfbouwer die er ook was.
Het zilveren bakje met drie knoppen tussen de keeley en de dynacomp.

Ok, thanks!

jaywalker
29 november 2004, 21:32
Hij was een zelfbouwer die er ook was.
Het zilveren bakje met drie knoppen tussen de keeley en de dynacomp.

Ok, thanks!

Zat hij nou ook op het forum hier, of met wie was hij mee gekomen?

strattie
29 november 2004, 21:49
persoonlijk vind ik de barbers wat karakter missen....ze deden hun werk... en dat deden ze goed.
Ik vond de comp van Radziez erg lekker. heel natuurlijk. meer soundenhancement dan "een effect erbij"
De keeley klonk inderdaad keurig voor het country spul en de funkchops...maar die retestoere p90's in de retestoere tele van die retestoere Marc...kon die niet handelen.

+1
De comp van Ra-jazz was voor mij ook de winnaar.

+1

BramVersteeg
29 november 2004, 22:11
Hij zat hier heel af en toe op het forum onder de naam Ra-Jazz.

Rutger
29 november 2004, 22:53
Nee, die brakke powerjack, die ranzige p90's en die schelle Koch, die waren echt geweldig! vooral voor mn Keeley. :D
ik heb even met hem gepraat en hij heeft het jullie vergeven. ;)

die van Ra Jazz was idd erg goed, maar k hou toch wel van een comp die ook als een comp klinkt. k had meer het idee dat het een boost was met een beetje compressie.k vond de Dynacomp dan ook wel lekker.

Mitch
29 november 2004, 23:10
Ja, nog even over de crunch op de comps: Marcs Tele heeft met de SD P90's een behoorlijk hoge output en ik had mijn amp (het was niet de Koch) op de triode stand staan en de jack zat nog in de High Input -> dan cruncht -ie dus drie keer sneller ... mijn fout.
Maar : de Barbers trokken zich er niets van aan, de Keeley en die van Radziez gaven niet thuis.
Wat ik een beetje jammer vond was dat Rad wel duidelijk de enhancer-kwaliteiten etaleerde van de comp, maar niet de mate van sustain. DAcht er een beetje te laat aan om er naar te vragen. Ik vind zelf bijvorbeeld sustain weer interessanter dan squash, omdat ik net als LordRiff de comp liever gebruik voor lichte boost + lichte sustain toename.
Er komt geen Barber te koop 8-)

jpb
7 december 2004, 11:05
Algemeen: Eigenlijk allemaal goede compressoren, meer verschillen tav smaak dan dat er zo veel kwaliteitsverschil in zat. Opvallend weinig ruis in allemaal. Nadeel was dat halverwege werd overgeschakeld van de Koch naar de tremolux (en Marc's tele naar mijn tele), waardoor vergelijking niet helemaal mogelijk was.

-Tone Press: Klonk goed; heel transparant; ik heb alleen de meer lichte comp-instellingen gehoord; ben benieuwd hoe 'ie klinkt met de comp opengedraaid. De verschillen tussen de twee versies waren subtiel. Ik ben het wel met Lucky eens dat ze wat karakter missen; beetje steriel.

- Keeley: Echte compressor; warm; kleurend; wat modderig soms maar wel een echte compressie-sound

- Radjazz: Heel mooi, idd meer een enhancer dan een comp. Accoorden spetterden van de tele; mooie balans. Fine-tuning van de Radjazz levert wel een wat geflatteerd beeld op: Niet alle pedalen kregen zoveel aandacht en wanneer ik er een zou kopen, weet ik niet of ik er veel mee kan/wil tweaken zoals hij deed.

- Dyna Comp (1979 bloc-logo): Mooi geluid, een beetje tussen de Keeley en de rest in. Sensitivity heeft goede range: helemaal dicht een hele lichte comp en hoger natuurlijk het klassieke comp-geluid. Twee knoppen vind ik een voordeel: 3 (of 4) levert weer zo veel mogelijke instellingen op.

- Ibanez: Erg goed; mooie balans; spetterend zonder "harsh" te zijn. Laag-weergave was door mod van Dirk Hendrik op orde gebracht. Geluid had 'ballen'. Een v/d beste comps die er bij zat.

- Boss CS: Beiden opvallend goed IMO; de 4-knops vond ik iets beter dan de 3-knops. Beide pedalen (geldt ook de Ibanez) vragen om wat meer tijd om de verschillende instellingen te testen (attack etc.). Maar dat kan niet bij zo'n shootout.

jpb
7 december 2004, 11:07
Algemeen: Eigenlijk allemaal goede compressoren, meer verschillen tav smaak dan dat er zo veel kwaliteitsverschil in zat. Opvallend weinig ruis in allemaal. Nadeel was dat halverwege werd overgeschakeld van de Koch naar de tremolux (en Marc's tele naar mijn tele), waardoor vergelijking niet helemaal mogelijk was.

-Tone Press: Klonk goed; heel transparant; ik heb alleen de meer lichte comp-instellingen gehoord; ben benieuwd hoe 'ie klinkt met de comp opengedraaid. De verschillen tussen de twee versies waren subtiel. Ik ben het wel met Lucky eens dat ze wat karakter missen; beetje steriel.

- Keeley: Echte compressor; warm; kleurend; wat modderig soms maar wel een echte compressie-sound

- Radjazz: Heel mooi, idd meer een enhancer dan een comp. Accoorden spetterden van de tele; mooie balans. Fine-tuning van de Radjazz levert wel een wat geflatteerd beeld op: Niet alle pedalen kregen zoveel aandacht en wanneer ik er een zou kopen, weet ik niet of ik er veel mee kan/wil tweaken zoals hij deed.

- Dyna Comp (1979 bloc-logo): Mooi geluid, een beetje tussen de Keeley en de rest in. Sensitivity heeft goede range: helemaal dicht een hele lichte comp en hoger natuurlijk het klassieke comp-geluid. Twee knoppen vind ik een voordeel: 3 (of 4) levert weer zo veel mogelijke instellingen op.

- Ibanez: Erg goed; mooie balans; spetterend zonder "harsh" te zijn. Laag-weergave was door mod van Dirk Hendrik op orde gebracht. Geluid had 'ballen'. Een v/d beste comps die er bij zat.

- Boss CS: Beiden opvallend goed IMO; de 4-knops vond ik iets beter dan de 3-knops. Beide pedalen (geldt ook de Ibanez) vragen om wat meer tijd om de verschillende instellingen te testen (attack etc.). Maar dat kan niet bij zo'n shootout.

Mitch
18 december 2004, 20:52
Effe bumpen hoor.....ik heb vandaag een compressor gehoord: mocht de Barber ooit in elkaar storten dan weet ik het wel :o
De Gier gaat een nieuwe lijn pedalen voeren, Exar. Beetje Boss-looks, maar wel degelijk handgebouwd. Geen true bypass, maar ook geen jacks op de PCB, beetje semi-boutique zal ik maar zeggen.
De scheurpedalen waren niet verkeerd, maar de comp ! Yo !
Instelbare attack, en buitengewoon transparant. Wel een toonknop toegevoegd waarmee je 'm iets donkerder of helderder kunt maken, maar absoluut neutraal in klank met de toon op 12 uur. Swell mooi geleidelijk....
Ik zal begin januari een uitgebreide A/B doen, maar de eerste indruk is er-rug goed.

marc_o
21 december 2004, 16:11
Jammer dat de pedalendag niet wat later was. Ben wel blij met de Electro Harmonix White Finger....maar aan de andere kant ben ik psas echt gaan shoppen door de pedalendag, dus het was ook wel weer goed dat die dag al geweest was, anders had ik vandaag de dag nog steeds geen compressor gehad, maar wel jammer, want anders had ik 'm kunnen meenemen...he? snap ik het nog?

Lucky
21 december 2004, 19:22
Jammer dat de pedalendag niet wat later was. Ben wel blij met de Electro Harmonix White Finger....maar aan de andere kant ben ik psas echt gaan shoppen door de pedalendag, dus het was ook wel weer goed dat die dag al geweest was, anders had ik vandaag de dag nog steeds geen compressor gehad, maar wel jammer, want anders had ik 'm kunnen meenemen...he? snap ik het nog?

helemaal

helemaal

jpb
21 december 2004, 20:47
Jammer dat de pedalendag niet wat later was. Ben wel blij met de Electro Harmonix White Finger....maar aan de andere kant ben ik psas echt gaan shoppen door de pedalendag, dus het was ook wel weer goed dat die dag al geweest was, anders had ik vandaag de dag nog steeds geen compressor gehad, maar wel jammer, want anders had ik 'm kunnen meenemen...he? snap ik het nog?
Hmmm......duidelijk geval van "Regressive GAS Paradox". Gaat nooit over, maar je kunt er wel mee leren leven

Jeroenvanhulsteijn
28 januari 2005, 14:19
Effe bumpen hoor.....ik heb vandaag een compressor gehoord: mocht de Barber ooit in elkaar storten dan weet ik het wel :o
De Gier gaat een nieuwe lijn pedalen voeren, Exar. ......Instelbare attack, en buitengewoon transparant. Wel een toonknop toegevoegd waarmee je 'm iets donkerder of helderder kunt maken, maar absoluut neutraal in klank met de toon op 12 uur. Swell mooi geleidelijk....
Ik zal begin januari een uitgebreide A/B doen, maar de eerste indruk is er-rug goed.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die Exar :lol: .

Mitch
28 januari 2005, 18:24
Laten we het op begin februari houden :D
Hij komt er echt aan hoor, maar het is nog een beetje te druk geweest. Inmiddels heeft -ie ook Catalinbread binnen. Yummie !