PDA

View Full Version : Op zoek naar een versterker met goed clean geluid



Filete
28 november 2004, 20:14
Yo,

kzijn dus op zoek noa nen versterker van rond de 100 W die me rond de 400 à 500 zal kosten
Als iemand weet welke versterkers in de buurt komen?

BartL
28 november 2004, 20:17
H&K TOUR REVERB 100WATT HEAD 8-)

Zeg wat je wil...maar deze heeft een briljant clean 8-) 8-) 8-)

jw009
28 november 2004, 20:30
Roland JC 120 combo, briljante clean.
Ook gebruikt door onder andere James Hetfield van Metallica

Azrael
28 november 2004, 21:45
Roland JC 120 combo, briljante clean.
Ook gebruikt door onder andere James Hetfield van Metallica

Maar das geen 400-500 euro.......

dejohan
29 november 2004, 10:52
Iedereen weet toch dat de mooiste clean uit een fender buizenamp komt. In jou prijs een Blues Junior misschien? 15 watt, maar is een buizenamp, dus dat is nog behoorlijk luid hoor!

jw009
29 november 2004, 12:22
Maar das geen 400-500 euro..

2e hands wel

Soulflyhigh
29 november 2004, 15:40
H&K TOUR REVERB 100WATT HEAD 8-)

Zeg wat je wil...maar deze heeft een briljant clean 8-) 8-) 8-)
Mmm ik heb de combo en ik vind het wel ok maar om nou te zeggen brilliant :???:

BartL
29 november 2004, 15:45
H&K TOUR REVERB 100WATT HEAD 8-)

Zeg wat je wil...maar deze heeft een briljant clean 8-) 8-) 8-)
Mmm ik heb de combo en ik vind het wel ok maar om nou te zeggen brilliant :???:
Ik zeg ook de 'de TOP'...en niet de combo :wink:

Ibanez RuleZ
29 november 2004, 16:47
Roland JC 120 combo, briljante clean.
Ook gebruikt door onder andere James Hetfield van Metallica

is dat een maatstaf voor clean??? niet echt (trouwens vrij moedig om op een gitaarforum metallica er aan de haren bij te gaan slepen... er zal allicht iemand zijn die ze uitspuugt :cool: )

Harrald

Filete
29 november 2004, 19:34
het kan me eigenlijk niets schelen wie of wat er mee scheelt (kvind mettalica technish hoogbehaafd moa voa de reste trop commercial)
Ik zoek dus echt wel nen clean sound omdak dan tenminste mijn ding kan doen zonder da effecten me parten spelen.

Nog ideetjes van versterkers clean? 400 a 500 euro

stimmt
29 november 2004, 20:36
koop een fender amp... een hotrod deluxe vind je 2e hands wel voor de prijs denk ik.

Als je goed zoekt moet je em nieuw kunnen vinden voor 650 / a 700 euro

dejohan
29 november 2004, 21:27
Welke stijl wil je eigenlijk spelen?

Filete
30 november 2004, 17:48
Welke stijl wil je eigenlijk spelen?

Melodic Metal ( à la therion, tiamat, moest je dedie niet kennen nightwish of tristania moa dan in amnnelijke vorm zonder piano) zowel solo's als rhytm

dejohan
1 december 2004, 10:08
Misschien een stomme vraag, maar heb je al eens een choruspedaaltje geprobeerd? Veel van die bands gebruiken dat voor de cleane stukken.

Thom TK
1 december 2004, 13:11
Welke stijl wil je eigenlijk spelen?

Melodic Metal ( à la therion, tiamat, moest je dedie niet kennen nightwish of tristania moa dan in amnnelijke vorm zonder piano) zowel solo's als rhytm

Dat zijn bands die toch wel een "metal" geluid hebben, ook therion...ik zou zeggen Engl screamer of Fireball.
Goede clean, goede metalsound.
En deze moet je (2e hands) kunnen vinden in je prijsklasse...

Negative K3 fan
1 december 2004, 15:08
het kan me eigenlijk niets schelen wie of wat er mee scheelt (kvind mettalica technish hoogbehaafd moa voa de reste trop commercial)
Ik zoek dus echt wel nen clean sound omdak dan tenminste mijn ding kan doen zonder da effecten me parten spelen.

pfft leer eerst eens nederlands joh !

mja engl screamer 2e hands ofzo is daar wel leuk voor, maar dan moet je ze wel 2e hands tegenkomen.

Filete
1 december 2004, 16:56
pfft leer eerst eens nederlands joh !

mja engl screamer 2e hands ofzo is daar wel leuk voor, maar dan moet je ze wel 2e hands tegenkomen.

mijn excuses, ik kan der toch ook nie aan doen dat ik een geboren vlaming ben

RubenP
1 december 2004, 18:15
De meeste vlamingen spreken beter ABN dan de gemiddelde nederlander :-(

BlackSun
1 december 2004, 19:02
Behalve deze vlaming dan :D

Filete
2 december 2004, 20:27
Behalve deze vlaming dan :D

kom da tegen hé..

zeg gasten wa denkt ge van de Peavey bandit 112 ???

Bluesbreaker
2 december 2004, 20:35
Behalve deze vlaming dan :D

kom da tegen hé..

zeg gasten wa denkt ge van de Peavey bandit 112 ???

er is toch al wat over gezegd, en nog steeds niet normaal Nederlands typen?

Negative K3 fan
2 december 2004, 21:57
pfft leer eerst eens nederlands joh !

mja engl screamer 2e hands ofzo is daar wel leuk voor, maar dan moet je ze wel 2e hands tegenkomen.

mijn excuses, ik kan der toch ook nie aan doen dat ik een geboren vlaming ben

daar kun je niets aan doen, maar je kunt wel enigzins normaal nederlands proberen te praten anders ga je maar naar een frans forum ofzo.

Filete
3 december 2004, 20:40
pfft leer eerst eens nederlands joh !

mja engl screamer 2e hands ofzo is daar wel leuk voor, maar dan moet je ze wel 2e hands tegenkomen.

mijn excuses, ik kan der toch ook nie aan doen dat ik een geboren vlaming ben

daar kun je niets aan doen, maar je kunt wel enigzins normaal nederlands proberen te praten anders ga je maar naar een frans forum ofzo.

Omdat je het zo lief vraagt zal ik mijn best doen. 8-)

Nicci
5 december 2004, 01:02
daar staan nederlanders dan weer bekend om: subtiel zijn . . . .

Nicci
5 december 2004, 01:03
pfft leer eerst eens nederlands joh !

mja engl screamer 2e hands ofzo is daar wel leuk voor, maar dan moet je ze wel 2e hands tegenkomen.

mijn excuses, ik kan der toch ook nie aan doen dat ik een geboren vlaming ben

daar kun je niets aan doen, maar je kunt wel enigzins normaal nederlands proberen te praten anders ga je maar naar een frans forum ofzo.

veel praatjes voor een kereltje van 16.

Filete
5 december 2004, 14:10
ik vermoed dat niemand hier nog bezig is met mijn vraag?

even herhalen: wat vinden jullie van de peavey bandit 112?

Nicci
5 december 2004, 16:27
voor jouw budget is het wel een beetje beperkt. een JC120 of 90 moet je daarvoor wel kunnen krijgen. natuurlijk kan je Fender eens proberen. buis of geen buis, die hebben vaak wel een goede clean.

IndiepoprockJesse
5 december 2004, 16:33
Iedereen weet toch dat de mooiste clean uit een fender buizenamp komt. In jou prijs een Blues Junior misschien? 15 watt, maar is een buizenamp, dus dat is nog behoorlijk luid hoor!

jezus wat een gelul.. ook uit bv een marshall kan een prachtig clean geluid komen, probeer de dsl100 head maar eens..
een bogner heeft ook een prachtig clean geluid..

@topicstarter.. misschien is die dsl401 van bartl wat voor je, die heb ik ook en die heeft een prachtige clean.. 40 watt, maar erg hard..

Jesse//

Filete
5 december 2004, 18:23
Iedereen weet toch dat de mooiste clean uit een fender buizenamp komt. In jou prijs een Blues Junior misschien? 15 watt, maar is een buizenamp, dus dat is nog behoorlijk luid hoor!

jezus wat een gelul.. ook uit bv een marshall kan een prachtig clean geluid komen, probeer de dsl100 head maar eens..
een bogner heeft ook een prachtig clean geluid..

@topicstarter.. misschien is die dsl401 van bartl wat voor je, die heb ik ook en die heeft een prachtige clean.. 40 watt, maar erg hard..

Jesse//

kan die dsl401 van je concerten aan?

IndiepoprockJesse
6 december 2004, 15:20
Iedereen weet toch dat de mooiste clean uit een fender buizenamp komt. In jou prijs een Blues Junior misschien? 15 watt, maar is een buizenamp, dus dat is nog behoorlijk luid hoor!

jezus wat een gelul.. ook uit bv een marshall kan een prachtig clean geluid komen, probeer de dsl100 head maar eens..
een bogner heeft ook een prachtig clean geluid..

@topicstarter.. misschien is die dsl401 van bartl wat voor je, die heb ik ook en die heeft een prachtige clean.. 40 watt, maar erg hard..

Jesse//

kan die dsl401 van je concerten aan?

met gemak, 40 watt buizen is hard hoor.. er zijn zat bands die met 30 watt vox ac30'jes spelen.. dat gaaat ook hard zat..

Jesse//

Negative K3 fan
6 december 2004, 15:25
haha mijn ac30 gaat harder dan mn 5150 combo die ik had, en dat zegt voor velen denk ik wel genoeg :D

Filete
6 december 2004, 20:11
haha mijn ac30 gaat harder dan mn 5150 combo die ik had, en dat zegt voor velen denk ik wel genoeg :D

zelf voor ik klinkt dat als muziek in de oren. Als ik er een kan bemachtigen zal ik zo een ac30 kopen. (kweet er een staan en die ga ik gaan uitproberen).

Negative K3 fan
6 december 2004, 21:18
pardon???







als je dyslectisch ofzo ben heb ik niks gezegd

dejohan
6 december 2004, 23:14
pardon???







als je dyslectisch ofzo ben heb ik niks gezegd

Belgisch.

Nog iets? 8-)

Mark S
6 december 2004, 23:32
nee, wij weten genoeg...

dejohan
7 december 2004, 00:46
Nu zijn er Belgen die typen alsof ze spreken, in half dialect dus, inclusief mijzelf. Wat dus goed fout is. Maar de Nederlanders zijn toch ook niet zonder zonden. Verbaal zijn jullie sterk, maar qua spelling wil het weleens haperen. Het aantal echt grove dt fouten die ik hier al tegengekomen ben is niet te schatten.

En nu terug on topic.

Mark S
7 december 2004, 00:53
Goed idee dejohan!

Een versterker met een goed clean geluid is een Rivera uit de TBR-series:Een 2X60 Watts stereo "19 rackamp (voor-en eindtrap) met veel mogelijkheden die je af en toe voor een eurootje of 500 langs ziet komen.

Negative K3 fan
7 december 2004, 13:37
Nu zijn er Belgen die typen alsof ze spreken, in half dialect dus, inclusief mijzelf. Wat dus goed fout is. Maar de Nederlanders zijn toch ook niet zonder zonden. Verbaal zijn jullie sterk, maar qua spelling wil het weleens haperen. Het aantal echt grove dt fouten die ik hier al tegengekomen ben is niet te schatten.

dat van jou is goed te lezen/begrijpen ik kan alleen niks maken van wat het fileetje duidelijk probeert te maken.

frekie
7 december 2004, 17:11
Het Groot Dictee der Nederlandsche Taal wordt ieder jaar gewonnen door een Belg :D
Back on topic. Denk ook eens aan oude bakken zoals:
Yamaha B212 (Pat Metheny, Mike Stern)
Lab L5 by Norlin/Gibson (BB King)
Music Man RD/RP combo´s (liefst met EV speaker)
Polytone (puur voor jazz)

Fender Blues/Hotrod Deluxe hou je volgens mij niet clean op volume. Een Twin uiteraard wel, heel soms zie je een "red knob" Twin langskomen voor 500 euri, moet je er wel snel bij zijn
8-)