PDA

View Full Version : Pedalendag: say wah ?!



Mitch
28 november 2004, 19:55
Teese, Morley, Vox, Ibanez, Rands .. . . .. Rands ?!?!?!

Robbert
28 november 2004, 20:36
Cry baby! :razz:

Mitch
28 november 2004, 20:42
http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/pedalendag3/wahs.jpg

RMC2, 3, 3LE, WOF, Picture, Morley Pro, Bad Horsie
Iba Wau Wau, Tech21 Killer wail wah, Iba WH10, Vox met volume mod, Rands wah (Shin-Ei)

Helaas dus niet alle Teese op een rij, de RMC1 was verkocht (maar sash was er sowieso niet) en Mithrandir (Wizard wah) schitterde door afwezigheid)

Vergeleken werd in twee groepen: de Teeses incl. de Vox in de eerste groep en de andere in de tweede groep.
Wat mij betreft was het verschil tussen de Teese met HALO inductor (3LE, WOF en Picture) en de stack of dimes inductor (RMC2 en 3) duidelijk. HALO inderdaad warmer, zoals geclaimd door Teese en soepeler. Niet dat de 2 en 3 scherp of schel zijn natuurlijk, maar die zijn wat feller. Voor clean iets inder charmant misschien, maar op een beetje drive snijdt dat wel weer lekker.
In de tweede groep grote verrassingen: de wau wau klonk bijna als een fuzz met een flinke portie laag, de Rands was mooi helder en soepel, de Killer Wail was zeer veelzijdig, Ibanez WH10 lekker fel (tikkie té op gain) en de Morleys klonken duidelijk beter op drive. Denk wel dat de Morleys de meningen het meest uiteen lieten lopen, je houdt er van of niet !

Conclusie mijnerzijds: de Teeses zijn absoluut een klasse apart, maar er zijn zeker meer goede wahs te koop voor minder geld !

stratokai
28 november 2004, 21:05
Even voor duidelijkheid: ik was niet op pedalendag, maar was wel erg benieuwd naar de vergelijkingen van de wah's. Zou er ook niet een Fulltone clyde (deluxe) aanwezig zijn???
Binnenkort wel mijn vergelijk daarvan met de RMC-3

Mitch
28 november 2004, 21:20
Nee, niemand had een Fulltone. Er is trouwens ook nog vergeleken met een Crybaby en die was gewoon scheller dan alles wat er stond :D

Bij de RMC2,3, 3LE en WOF moet worden opgemerkt dat een hoop afhangt van hoe ze zijn ingesteld. Zeker mid (bij de 3) en bas en volume dragen er in hoge mate toe bij hoe de totale klank is. Mijn 3 en Yoeri's 3LE klonken bijvoorbeeld totaal anders door de andere instellingen, terwijl ze in feite alleen verschillen qua karakter door het verschil in inductor.

Robbert
28 november 2004, 21:29
Vond Remco's WOF erg goed klinken, maar misschien een tikkeltje meer laag erin. Dat had die Wau wau van mij overigens meer dan zat .. :P

aad
28 november 2004, 22:26
Nee, niemand had een Fulltone. Er is trouwens ook nog vergeleken met een Crybaby en die was gewoon scheller dan alles wat er stond :D

Bij de RMC2,3, 3LE en WOF moet worden opgemerkt dat een hoop afhangt van hoe ze zijn ingesteld. Zeker mid (bij de 3) en bas en volume dragen er in hoge mate toe bij hoe de totale klank is. Mijn 3 en Yoeri's 3LE klonken bijvoorbeeld totaal anders door de andere instellingen, terwijl ze in feite alleen verschillen qua karakter door het verschil in inductor.

Mijn Cry-baby is ook aan bod geweest. Die is niet zo schel als de standaard.
Wel had de mijne last van vervormd (te veel) laag. Ik heb inderdaad een aantal mods gepleegd, eigenlijk is alleen de behuizing en de spoel nog orgineel. Maar ja te is ook niet goed. Dat moet ik nog wijzigen.

LordRiffenstein
29 november 2004, 07:36
Ik blijf erg happy met die RMC3LE hoewel ik die Picture Wah ook wel erg goed vond. Heb na de test de instellingen van de RMC3 van Michel (Seymour Paul) vergeleken met mijn RMC3LE en die stonden toch wel heel verschillend en das net het leuke aan die wah, je kan hem lekker personaliseren.

marc_o
29 november 2004, 10:57
Na een tijdje was het nog moeilijk onthouden welke allemaal goed of minder goed klonken. Het hoog werd vakkundig uit mijn gehoor gerost door Lucky, die erg lekker speelde (de eerste boogie caliber combo die ik echt geweldig vond klinken!!)
Ook altijd grappig te zien wat voor bekkies gitaristen trekken als ze met een Wah bezig zijn.
De RMC's klonken mij allemaal erg goed in de oren, maar kon ze moeilijk uit elkaar houden.

BramVersteeg
29 november 2004, 13:06
Dat vond ik ook. Pas als je zelf test hoor je dat goed vind ik. Vreemd maar waar.

Mitch
29 november 2004, 13:12
Als doorgewinterde pedalennerd vond ik de verschillen vrij duidelijk :D

@Yoeri: grappig ! Ik dacht al "hé, daar had ik 'm toch niet neergelegd".
Inderdaad het grote voordeel van de RMC3: alles is mogelijk. Ik heb de mijne nu vrij fel afgesteld omdat ik 'm vrijwel altijd op drive gebruik en ook regelmatig in leads. Tijdens mijn tweak-periode kon ik er echter ook moeiteloos een onderwater-geluid uit halen waarbij Robbert's Wau Wau verbleekte 8-)

jpb
30 november 2004, 09:12
Ik heb alleen de eerste wah-shootout gehoord en mij viel op dat alle Teese wahs heel goed klonken. Als ik moet kiezen zou ik toch wel de Le van Yoeri nemen; hhad toch het meeste ballen. Mijn Vox wah kon goed mee (is en blijft een hele goede wah!); daar waar het geluid iets minder was dan de Teese's klonk het wat meer 'vintage'; vind ik wel lekker. De cry-baby van Aad was ook goed; het teveel laag hoorde ik niet; vond het wel goed. De stock cry-baby was schel en lelijk, vooral het hoog. Jammer dat er geen RMC1 bij was; ik heb het idee dat die wel wat anders klinkt dan de rest van de Teese's.
Luca klonk ook wel retelekker (FONK IT, MAN! :cool: ) en nog nooit zo'n lekkere MESA gehoord. Chapeau!

Overigens ik heb later de Vox van Rutger (TB zonder vol-mod) en die van mij (TB met vol.mod) naast elkaar gehoord en ze waren vrijwel idendiek in geluid (en ook volume; de mod maakt dus niet heel veel uit)

LordRiffenstein
30 november 2004, 10:41
Tja die Vox van je klonk ook erg lekker Hans, inderdaad lekker vintage en helemaal in de 2de ruimte met de Blues Devil over die Fender, erg leuke sound.

Ik heb jaren mijn wah-sound gehaald uit een Boss GX-700 rack-unit en toen overgeschakeld nr die RMC3LE, CULTUURSHOCK!!!!!! :o :cool: Ik verwacht in de toekomst misschien nog wel eens een wah bij te kopen, een Vox om te TB'en of zo'n Teese PW, ben nogal een wah-nut :-D

BLOK182
30 november 2004, 10:54
Teese RMC3LE is een leuk beestje he :wink:

LordRiffenstein
30 november 2004, 10:58
Teese RMC3LE is een leuk beestje he :wink:

Ja, beestig leuk :razz:

Tronky
15 juli 2006, 21:15
Ik twijfel tussen twee dunlops: die van 80€ & die van 155€, de precieze namen ontglippen me nu, maar bij de ene kan je niets instellen & bij de andere kan je de Q-factor veranderen waardoor je veel verschillende wah-geluiden hebt.
Iemand die zo'n duurdere heeft en eens verschilende wah-geluiden wil opnemen &uploaden?

robert-gitarist
15 juli 2006, 21:20
Wow schop anders ff een topic die al 2 jaar oud is ff omhoog :stop:
Zijn zat aktuele topics of wah's van laatste paar dagen..
Bovendien,waarom test je ze niet allebei en beslist dan welke je beter vind en neemt?De goedkope is een GCB-95 en die ander een 95Q.
Test ze gewoon zelf..oh enne soundclips staan ook op de site van Dunlop zelf ;)

Mitch
15 juli 2006, 21:43
Oud topic omhoog schoppen is niet erg als het on-topic is, maar dit heeft er slechts in de verte mee te maken. Je verzoek om ook maar meteen effe clips te maken van precies het wah pedaal dat je zoekt is wel een beetje eh.... makkelijk ?

Anyway, succes met je zoektocht maar in dit geval: probeer echt een winkel te vinden die ze beide heeft. Beter nog: zoek eerst even op hoe ze heten ;)

Robbert
15 juli 2006, 21:45
Dat mooie schoolgebouw :)