PDA

View Full Version : Pedalendag: de delays



Mitch
28 november 2004, 19:54
Van analoog tot digitaal, het was er allemaal....

robzilla
28 november 2004, 20:05
Ik ben er toch wel achter gekomen dat een delay voor mij lekker donker moet klinken. Ik speel nu nog een een $@!$@!$ crate oefenamp en daar klinkt het niet echt vet, maar ik vond mijn Pearl delay toch wel erg mooi! Ook de Ibanez AD9 vond ik wel mooi donker. De DM2 viel me een beetje tegen, ik dacht dat die veel voller zou zijn. Misschien is de DM3 hiervoor beter?

Wat vonden jullie van mn Pearl delaytje?

Mitch
28 november 2004, 20:52
Was zeker één van de verrassingen. Zat qua sound knap in de buurt van de AD9, met iets meer 'attack' in de echo's.


http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/pedalendag3/delays.jpg

Ibanez DML10, Line6 Echo Park, Iba AD9, Boss DM2, Boss DD3, Pearl, CM Delayla, Line6 DL4 en Aads zelfbouw delay.
Niet afgebeeld de Rockman (half 19"formaat), de meest heledere analoge delay die er was en de Ibanez AD99 die later werd ingezet.

De Line6' en zijn echt voor de praktische delay-gebruiker: geluid is goed, mogelijkheden zijn legio. Modulatie in de delay, reverse delay, noem het allemaal maar op: ze bieden het.
De Delayla en AD9 en AD99 vond ik persoonlijk de mooiste klank hebben, waarbij de Delayla door de grotere delaytijd de winnaar is.
Pearl zat er erg dicht bij, Aads delay heb ik gemist en de DML...tja....multi-tool. Flanger, gmoduleerde delay en total freak 8-)

robzilla
28 november 2004, 20:57
De Carl Martin was ook erg lekker idd!

Ik wil deze Pearl (AD-33) nog wel eens een keer bespelen:

http://img.photobucket.com/albums/v328/frankn/pearldelay.jpg

Die vandaag getest werd was een AD-08.

:)

Lucky
28 november 2004, 20:59
ik vond ook met name die delayla er erg goed tussenuit komen.
echopark was ik erg benieuwd naar...ik stond op het punt om hem te kopen.... maar het gaf me toch niet echt dat Wow !!! gevoel (wow&flutter pun intended)
ad9 en dm2 zijn natuurlijk classics...en erg lekker en warm. toch de sounds waar al het andere naar gemeten word.

Robbert
28 november 2004, 21:02
wordt.

:razz:

Lucky
28 november 2004, 21:06
neej !!! azzoublief nietj teroeg stoeren..izze kleine foutsje... izze volgends keer wel goedsj, ja?


Ik weet het...mijn Nederlands is af en toe om te huilen.

aad
28 november 2004, 22:20
Aads delay heb ik gemist

Ach vergeleken met de rest vond ik mijn delay ook niet echt zo interessant. (zoals ik al eerder tegen Barend had gezegd). Leuk voor een beginnetje, maar het wordt nu wellicht leuker als ik wat meer ideeen erop losgelaten heb. (Envelope followed bijv.). En natuurlijk een veel Langere delay. Ik moet de mijne nog "tweaken", kijken hoever ik kom enz.
Maar dit vond ik wel verrassend vandaag: veel geluiden gehoord. Hoe ik het wel wil en hoe bijv. ook weer niet.

Mitch
28 november 2004, 22:29
Ja, ik bedoelde letterlijk gemist hoor, volgens mij liet ik toen net weer iemand binnen :)
Leuk als je extra ideeën hebt opgedaan !

BramVersteeg
28 november 2004, 23:27
Ik vond de delaya duidelijk de winnaar. Verder vond ik de rockman, de pearl en de ibanez DML10 ook erg goed. Eigenlijk waren er geen slechte delays bij..... :-?

marc_o
29 november 2004, 11:03
Fuck, juist waar ik voor was gekomen heb ik dus gemist. Was in andere lokaal de spullen van Radziez (aardige peer trouwens) op mijn Rivera aan het testen.
Ik zal dus zelf weer moesten gaan testen, maar zal in de lijn liggen van delayla of de Line 6 dl4? die grote groene in ieder geval.

Speeddemon
29 november 2004, 14:11
1) Carl Martin Delayla
2) Line 6 Echo Park
3) Ibanez AD-99
4) Pearl AD-08
5) Rockman delay

mijn top 5.

jaywalker
29 november 2004, 14:59
Fuck, juist waar ik voor was gekomen heb ik dus gemist. Was in andere lokaal de spullen van Radziez (aardige peer trouwens) op mijn Rivera aan het testen.
Ik zal dus zelf weer moesten gaan testen, maar zal in de lijn liggen van delayla of de Line 6 dl4? die grote groene in ieder geval.

Die dl-4 is heel goed om bij andere delays in de buurt te komen, maar als je echt 1 geluid zoekt kan je beter de delays afzonderlijk testen. Ik vond zelf die delaya erg vet!.

Je wah was trouwens ook super! :)

jaywalker
29 november 2004, 14:59
dubbel

Robbert
29 november 2004, 15:04
Had die Delayla nog laatst van een 10Khz piep?

marc_o
29 november 2004, 15:54
Dat weet geen mens, we hadden kort daarvoor namelijk de Wah-test gehad.....we konden alleen nog maar een piano van een drumstel onderscheiden.

Rutger
29 november 2004, 23:06
dubbel

Rutger
29 november 2004, 23:10
dubbel

Rutger
29 november 2004, 23:16
Klopt, de tv-piep. die is inmiddels tot zeer acceptabel teruggebracht en is eigenlijk alleen bij max. delaytime te horen. de oplettende luisteraar hoort het wel, op de pedalendag was het niet te merken.

Robbert
30 november 2004, 00:38
Klopt, de tv-piep. die is inmiddels tot zeer acceptabel teruggebracht en is eigenlijk alleen bij max. delaytime te horen. de oplettende luisteraar hoort het wel, op de pedalendag was het niet te merken.

Vooral transistor versterkers schijnen er last van te hebben. Wel zonde.. maar ach, dan maar een tikkeltje terug draaien :)

BramVersteeg
30 november 2004, 14:44
Dat weet geen mens, we hadden kort daarvoor namelijk de Wah-test gehad.....we konden alleen nog maar een piano van een drumstel onderscheiden.

Ik niet hoor. Iedereen zat al raar te kijken toen ik een Em7 accoord probeerde neer te leggen op dat drumstel :razz: .

marc_o
30 november 2004, 15:49
We durfden niet allemaal hard te gaan lachen, want een man als Bram lach je niet zomaar uit natuurlijk....maar het was wel een ietwat raar gezicht...

Rutger
30 november 2004, 17:55
We waren allemaal licht verbaast toen het hem uiteindelijk toch lukte...

BramVersteeg
30 november 2004, 18:03
:-D

BartL
14 mei 2005, 14:26
Wat is een redelijke tweedehandsprijs voor een Delayla (Ik zie ze nauwelijks staan namelijk)? En zijn er ook andere delay pedalen met dezelfde opzet als de delayla opzet (aan/uit & tap tempo)?

BartL
14 mei 2005, 14:27
Kick.

Uchison
14 mei 2005, 15:46
Ik had een De Layla, maar toch verkocht. Vond hem niet zo. Wat ik wel heb gehouden en vats op mijn board staat is de AD 900. Geweldige pedaal. Ik zal hem meenemen. Die is makkelijk in te stellen, donkerder klinkend dan de De Layla en zonder die verschrikkkelijk irritante piep die mijn De Layla wel had...
Het lijkt alsof hier niemand een AD 900 naast heeft gedaan vorige keer. Klopt dat?

Mitch
14 mei 2005, 19:12
Ja, die was er niet. Nu dus wel :)

Dirk_Hendrik
14 mei 2005, 21:25
Er stond er afgelopen week 1 op de feedbackoccasion site voor een euro of 145.

Rutger
14 mei 2005, 23:52
die verschrikkkelijk irritante piep die mijn De Layla wel had...

Die piep kun je er m.b.v. de interne potmetertjes uitdraaien. k Heb hetzelfde gehad maar dat was een kwestie van slechte afregeling.

I.d.d. is E150 een goede prijs voor een 2dehands Delayla, mn broer heeft m dacht ik voor dezelfde prijs gekocht.

Robbert
15 mei 2005, 11:36
die verschrikkkelijk irritante piep die mijn De Layla wel had...

Die piep kun je er m.b.v. de interne potmetertjes uitdraaien. k Heb hetzelfde gehad maar dat was een kwestie van slechte afregeling.

I.d.d. is E150 een goede prijs voor een 2dehands Delayla, mn broer heeft m dacht ik voor dezelfde prijs gekocht.

In principe zit die piep er in, wanneer je de delaytijd over de 500ms (dacht ik..) insteld, daar zouden die 7 BBD chips wat problemen mee hebben...

Heb je met die interne pots die delaytijd niet verkort?

jorrit
24 mei 2005, 16:01
vraag me nu al een tijdje af of je met die line 6 delay (de groene grote) ook verschillende delays tegelijk aan kan zetten en of dit een beetje werkt. wat ik wil is bijvoorbeeld 3 verschillende delays die een ritme of patroon maken....